AndroidHealthClinic

Beginnen met bodybuilding (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

AlphaWolf

Novice
Lid geworden
10 aug 2011
Berichten
6
Waardering
1
Lengte
1m80
Massa
80kg
Ik ben 13 en wil beginnen met bodybuilding. Ik weeg 81kilo maar ben niet dik, heb wel een vetlaagje. Ik ben 1.80m groot, en ik ben sterk gebouwd. Ik wil heel graag heel breed en sterk worden. Lijkt het jullie een goed idee om te beginnen met bodybuilding? Of zal ik gewoon thuis push-ups en andere oefeningen blijven doen tot ik wat ouder ben?
 
Ben zelf ook net begonnen. Ik ben 15 jaar 1m83 en 80kg.
Heb zelf dumbbells, een halterbank + stang en gewichten.

Edit: Ik ben toen ik 12 was begonnen met de dumbbells, toen ik 14 was een jaartje gestopt en ik ga nu weer verder met meer.
Ik zou als ik jou was eerst dumbbells kopen om te proberen.
 
Laatst bewerkt:
Ben zelf ook net begonnen. Ik ben 15 jaar 1m83 en 80kg.
Heb zelf dumbbells, een halterbank + stang en gewichten.

Edit: Ik ben toen ik 12 was begonnen met de dumbbells, toen ik 14 was een jaartje gestopt en ik ga nu weer verder met meer.
Ik zou als ik jou was eerst dumbbells kopen om te proberen.
Mijn vader heeft al gewichten van 15kilo, ik mag ze gebruiken. :)Maar ik weet niet of het verstandig is te beginnen, want me vader zei dat het me groei stopte.
 
Mijn vader heeft al gewichten van 15kilo, ik mag ze gebruiken. :)Maar ik weet niet of het verstandig is te beginnen, want me vader zei dat het me groei stopte.

Je kan wel gewoon beginnen, als je het maar rustig opbouwt, ik begon ooit met gewichten van 1 kilo :p
 
13 jaar, 81 kilo 1,80 ... damn.
 
Zolang je de oefening maar goed uitvoert kan er weinig tot niks gebeuren. Groei stoppen kan overigens voor zover ik weet niet. :roflol:
 
13 jaar, 81 kilo 1,80 ... damn.

vind ik ook al forse stats hoor voor een 13 jarige...

maar dat sporten groeit tegen houdt is onzin, zolang je maar gezond en goed blijft/gaat eten kan wat kracht training absoluut geen kwaad.
 
Zolang je de oefening maar goed uitvoert kan er weinig tot niks gebeuren. Groei stoppen kan overigens voor zover ik weet niet. :roflol:

Als je teveel traint op jonge leeftijd groeien je spieren niet goed meer. (Alleen als je te zwaar of te veel traint)
 
Flikker eens op met je bro science.
 
Laatst bewerkt:
Als je teveel traint op jonge leeftijd groeien je spieren niet goed meer. (Alleen als je te zwaar of te veel traint)

Dat is bullshit en al lang achterhaald
 
tenzij je AAS pakt stop je niet met groeien, is de grootste zever.
 
Ik heb besloten thuis met de gewichten van 15 kilo te werken :), en ik doe rustig aan.

---------- Post toegevoegd Wed 10 Aug 2011 om 18:38 ----------

tenzij je AAS pakt stop je niet met groeien, is de grootste zever.
Ik wil een natuurlijke bb worden, ik ga nooit beginnen aan die middelen.
 
Doe idd rustig aan. Concentreer je in het begin op het goed uitvoeren van de oefeningen en staar je niet dood op gewicht.
Enne, veel stickies lezen. Succes!!
 
80 kg bij 1,80 en je bent niet dik!? Waar heb je dat brute fysiek aan overgehouden dan? Keer op keer is het onkracht dat krachttraining je groei stopt daar hoef je je geen zorgen over te maken.

Vraag eens rond in de buurt bij sportscholen of je daar al mag trainen met je dertien jaar, sommige zullen je weigeren met de reden dat ej te jong bent maar probeer het gewoon, zonder mogelijkheid om thuis deftig te trainen is het imho niet de moeite waard.
 
80 kg bij 1,80 en je bent niet dik!? Waar heb je dat brute fysiek aan overgehouden dan? Keer op keer is het onkracht dat krachttraining je groei stopt daar hoef je je geen zorgen over te maken.

Vraag eens rond in de buurt bij sportscholen of je daar al mag trainen met je dertien jaar, sommige zullen je weigeren met de reden dat ej te jong bent maar probeer het gewoon, zonder mogelijkheid om thuis deftig te trainen is het imho niet de moeite waard.
Zit in de familie, mijn opa was vroeger de sterkste van iedereen uit het nederlandse leger, mijn neef heeft dezelfde bouw als ik heb, en mijn pa is ontzettend sterk geweest. Aan mijn ma's kant zijn ook alle jongens stevig gebouwd.

M'n zus gaat al naar de sportschool, en me ma vindt het te duur als ik nu ook al ga.

---------- Post toegevoegd Wed 10 Aug 2011 om 19:18 ----------

Doe idd rustig aan. Concentreer je in het begin op het goed uitvoeren van de oefeningen en staar je niet dood op gewicht.
Enne, veel stickies lezen. Succes!!
Bedankt :)
 
Als je teveel traint op jonge leeftijd groeien je spieren niet goed meer. (Alleen als je te zwaar of te veel traint)
Ga even spelen in de zandbak en kom terug als je verstand van zaken hebt.

@ TS
Als je wat wilt bereiken in deze sport moet je vooral veel lezen. Lees dus veel rond op het internet, lees de stickies hier en probeer je een beetje een eigen mening te vormen en niet alles te geloven wat iedereen zegt. Succes.
 
Laatst bewerkt:
Ga even spelen in de zandbak en kom terug als je verstand van zaken hebt.

@ TS
Als je wat wilt bereiken in deze sport moet je vooral veel lezen. Lees dus veel rond op het internet, lees de stickies hier en probeer je een beetje een eigen mening te vormen en niet alles te geloven wat iedereen zegt. Succes.
Ty, heb idd al veel gevonden op het internet. :)
 
Zoek maar eens 'Ghetto Workout', kan je misschien wat meer oefeningen doen :)
 
bruut volgens mij heb je echt monstergenen!
 
Back
Naar boven