XXL Nutrition

Beginnen met Eiwit shake.. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Inilos

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
28 apr 2009
Berichten
55
Waardering
0
Ik las het volgende in de Eiwit FAQ":

Toch adviseer ik een ieder altijd eerst met een calcium caseinaat te beginnen. Waarom ? Simpel : het lichaam is onbekend met de inname van zuivere eiwitten en moet daarmee leren omgaan. Eerst moet het lichaam leren herkennen en splitsen. De juiste enzymen moeten in stelling gebracht worden en het verteringsproces moet worden geoptimaliseerd. Dit neemt tijd in beslag. Deze tijd kan tussen de 3 en 6 maanden liggen.

Ik wil als toevoeging op m'n huidige eet patroon extra eiwitten binnen krijgen doormiddel van een shake. Ik heb gelezen dat wei/whey het beste is, en ik las het geen hierboven staat ge-quote..

Beginnen de meeste inderdaad eerst met een calcium caseinaat? Zo ja, kan iemand mij verwijzen naar een goed (calcium caseinaat)?

Bij voorbaat dank!

Groet,
Inilos
 
heb ik nog nooit gehoord, wie weet ishet beter maar ik ken er toch geen gen dat ooit hebben gedaan. en ikzelf heb het ook niet gedaan.
 
Dat zijn de eiwitten uit bijv melk/yoghurt/kwark. Zuivel dus.
 
Dat zijn de eiwitten uit bijv melk/yoghurt/kwark. Zuivel dus.

Aah ok, en dat drink en eet ik behoorlijk sinds 2 weken (melk en kwark), en ook tonijn, broodjes pindakaas, pinda's, osseworst etc.. Hoe lang heeft het dan nodig voordat ik aan zo'n whey shake kan gaan denken?
 
Aah ok, en dat drink en eet ik behoorlijk sinds 2 weken (melk en kwark), en ook tonijn, broodjes pindakaas, pinda's, osseworst etc.. Hoe lang heeft het dan nodig voordat ik aan zo'n whey shake kan gaan denken?

Nou ik weet niet hoe lang je traint en ik weet niet hoeveel het uitmaakt wat voor eiwitten je mee begint.. Maar, ik zou proberen zo lang mogelijk geen supplementen/whey te gebruiken want ik deed dat wel meteen in het begin en dat had geen zin. Je moet aan whey gaan denken als je bijv ergens niet aan je eiwitten kan komen (op je werk ofzo) of geen tijd heb om iets klaar te maken zodat je snel ff wat eiwitten kan binnen krijgen. Ik zou zeggen wacht nog een hele tijd. Ik nam whey al na een paar weken trainen en ik train nu al veel langer maar nu gebruik ik het juist niet. Als je goede voeding heb heb je het niet nodig, maar als je door bepaalde redenen niet altijd aan je goede voeding kan komen kan je het wel nemen, maar in 't begin is het alsnog niet nodig als je het mij vraagt.
 
Als je ivm geld/leef-woon situatie in staat bent om heel veel eiwittenbronnen te nuttigen (vis,vlees,zuivel) zou ik het niet doen. Dus wanneer jij echt elke maaltijd in staat bent om.... lekker zo laten.

Wanneer je situatie dat echter niet toelaat (bijv. thuis situatie) kun je 1-3 x een whey of caisenaat eiwit nemen (in shake,kwark,pap wathever).

Ik zou rustiger aan beginnen met 200-250 Ml vloeistof en een halve schoop whey (1-2 eetlepels). En dit toch eens een beetje opbouwen. Naar 1 a 1,5 scoop met 250-350 ML vloeistof.

Kan toch in het begin een klein beetje wennen zijn tav je darmen. Maar binnen 1-3 weken is dat wel gewoon hoor.

caisenaat eiwiten krijg je veelal binnen met zuivel, neem dus een ietwat hogere bron van eiwitten dan tot je middels whey proteine
 
Nou ik weet niet hoe lang je traint en ik weet niet hoeveel het uitmaakt wat voor eiwitten je mee begint.. Maar, ik zou proberen zo lang mogelijk geen supplementen/whey te gebruiken want ik deed dat wel meteen in het begin en dat had geen zin. Je moet aan whey gaan denken als je bijv ergens niet aan je eiwitten kan komen (op je werk ofzo) of geen tijd heb om iets klaar te maken zodat je snel ff wat eiwitten kan binnen krijgen. Ik zou zeggen wacht nog een hele tijd. Ik nam whey al na een paar weken trainen en ik train nu al veel langer maar nu gebruik ik het juist niet. Als je goede voeding heb heb je het niet nodig, maar als je door bepaalde redenen niet altijd aan je goede voeding kan komen kan je het wel nemen, maar in 't begin is het alsnog niet nodig als je het mij vraagt.

Dat ik echt serieus aan een programma werk, pas een kleine 2 weken. Een echte beginner dus. Daarvoor was ik wel regelmatig al met gewichtjes bezig alleen nooit op de goede manier... en ik had me totaal nog niet verdiept in voeding, soorten spiergroepen etc etc.

In ieder geval heb ik dat probleem op m'n werk wel, vandaar dat ik aan zo'n shake zat te denken. Op m'n werk heb ik slechts een koffie brake van 10:45 tot 11:00 en lunchpause van 12:30 tot 13:00 Tussendoor dingen gaan bereiden is lastig.. Vandaar..
 
Dat ik echt serieus aan een programma werk, pas een kleine 2 weken. Een echte beginner dus. Daarvoor was ik wel regelmatig al met gewichtjes bezig alleen nooit op de goede manier... en ik had me totaal nog niet verdiept in voeding, soorten spiergroepen etc etc.

In ieder geval heb ik dat probleem op m'n werk wel, vandaar dat ik aan zo'n shake zat te denken. Op m'n werk heb ik slechts een koffie brake van 10:45 tot 11:00 en lunchpause van 12:30 tot 13:00 Tussendoor dingen gaan bereiden is lastig.. Vandaar..

Kan je niet bereidde dingen meenemen of heb je daar geen koelkast (ook voor melk bijv)? Je kan bijv wel brood met pindakaas en dan nog een shake erbij, heb je koolhydraten, vetten en eiwitten. Maar anders kan je als je thuis bent gewoon zorgen dat je ruim genoeg eiwitten binnen (in de ochtend, na je werk en avond+ voor slapen) krijgt en dan zorg je op je werk dat je sowieso genoeg koolydraten binnenkrijgt. Als beginner red je het dan wel.
 
Ik las het volgende in de Eiwit FAQ":



Ik wil als toevoeging op m'n huidige eet patroon extra eiwitten binnen krijgen doormiddel van een shake. Ik heb gelezen dat wei/whey het beste is, en ik las het geen hierboven staat ge-quote..

Beginnen de meeste inderdaad eerst met een calcium caseinaat? Zo ja, kan iemand mij verwijzen naar een goed (calcium caseinaat)?

Bij voorbaat dank!

Groet,
Inilos


Ik heb dat nooit gelezen maar nu ik er over nadenk is het misschien nog waar ook. als ik een tijd geen shake neem dan weer begin met 1 of 2 op een dag dan ga ik gelijk aan de jeweetwel. duurt ff en dan vinden m'n darmen het allemaal weer prima. waarom dit niet voor caseinaat zou gelden weet ik niet.. vast iemand hier die het wel weet, misschien omdat het langzamere eiwitten zijn.
 
Oops zeg, had dit topic even beetje uit het oog verloren. In ieder geval kreeg ik ook een beetje last van m'n stoelgang toen ik begon met zoveel eiwitrijken producten te eten. Moest vaak naar de WC. Dus ik denk dat de darmen ook moeten wennen aan een verhoogde hoeveelheid caseinaat.

In ieder geval heb ik toch besloten Whey te gaan gebruiken. Heb de Protein Instant Whey XXL (aardbei smaak) al binnen gekregen en vanavond voor het eerst een shake gedronken (vind het behoorlijk goor moet ik zeggen). Eerst een halve dosering een kwartier voor de KT en vervolgens een halfuurtje (na het douchen) nog een volledige shake. Dan straks voor ik ga slapen nog een bak kwark van 500 gram.

Ik moet nog even uitvogelen hoe veel / hoe vaak ik het ga gebruiken... Ik denk toch in ieder geval wel 's ochtends want heb altijd weinig tijd voor een goed stevig ontbijt (ik doe vaak een banaan, en ontbijtkoek in de auto eten) als ik meer tijd heb wel een gekookt eitje en 2 boterhammen met pindakaas en / of brinta pap. En dan voor en na de training, daar ben ik nog niet helemaal uit...
 
de aardbei ben ik ook niet zo gek van.. Vanille is erg lekker en ga chocolade nog proberen

Maare om ff in te haken op je vraag, zit ik nu als elke weldenkende Nederlander naar de ingredienten en prijsverschillen te kijken.
Het verschil is marginaal plussen en minnen, maar de prijs verschild aanzienlijk.

Van 25 euro per kg hoog tot 15 euro (als je per kg koopt)
en 16,40 per kg laag tot 12,73 euro (bulkkorting)

Zit er nu een verschil in die mij niet duidelijk is?
 
Back
Naar boven