Fitness Seller

Beginnen met fitness, weet niet goed waar te beginnen. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

NicoDW

Novice
Lid geworden
3 mei 2014
Berichten
1
Waardering
0
Lengte
1m83
Massa
100kg
Vetpercentage
30%
Hallo iedereen,

Zoals de topic al laat merken wil ik graag beginnen met fitnessen maar weet dus niet goed hoe en waar te beginnen. Ik hoop vele reacties / tips / steun te krijgen van jullie want ik zit toch met redelijk wat vragen.

Laat ik eerst beginnen met enkele gegevens te geven:

Ik ben 23 jaar, meet 183cm en weeg 100kg met een vetpercentage van 30%:mad: ( heb het een beetje te ver laten komen )
De bedoeling ( mijn doelstelling ) is om allereest serieus wat vet te verliezen aangezien ik toch een degelijk bierbuikje en "lovehandles" heb en zelfs al striemen heb aan de binnenkant van mijn dijen.

Ik ben hier sinds twee dagen volledig nieuw hier en heb toch al redelijk wat topics en sticky's gelezen maar op de duur begin ik alles doorheen te slaan vrees ik.

Zoals ik zei zou ik graag dat bierbuikje wegwerken en terug een platte buik hebben ( ik spreek nog niet van zienbare buikspieren of dergelijke ). Naar de toekomst toe zou ik dan wel willen gespierder zijn, ik weet niet goed wie of wat ik als voorbeeld moet geven maar laat ons zeggen het gemiddelde fitnessmodel maar dan net iets minder ???

Laat ik nu verder gaan met een aantal vragen:

1. Hoe begin ik hier nu in godsnaam aan?
Hiermee bedoel ik, wat moet ik nu het eerst gaan doen? Moet ik eerst afvallen alvorens ik kan beginnen trainen om mijn spieren op te bouwen, of kan ik al gerust beginnen met krachttraining terwijl ik cardio doe? Hoelang met ik cardio doen / trainen op hartslag? / hoeveel sets en repitities / hoeveel gewicht / elke dag een andere spiergroep trainen of een full body training?

2. Voedingsplan?
Ik heb al wat rondgesnuffeld en informatie opgezocht over een voedingsplan en ben al begonnen door naar de winkel te gaan en enkel nog gezond dingen te kopen ( fruit, groenten, kip, vis, etc... ). Ik weet ook dat alvorens je een voedingsplan kunt maken, je moet weten hoeveel je dagelijkse energiebehoefte is. Deze heb ik uiteraard kunnen vinden op dit forum:

88,362 + ( 100 x 13,397 ) + ( 183 x 4,799 ) - ( 23 x 5,677 ) = 2165 Kcal

Hierbij is nu mijn vraag hoeveel kcal ik er moet bijrekenen als ik fitness doe, zou om te beginnen een 3 keer per week zijn ( of moet dit meer zijn? ). Uiteraard zou ik graag weten hoe ik mijn percentages dan moet verdelen tussen mijn eiwitten, koolhydraten en vetten. Als ik mij niet vergis was 1gr eiwit en 1gr koolhydraat gelijkgesteld aan 4kcal en 1gr vet aan 9kcal?

Verder weet ik dat het beter is om een zestal keer per dag te eten om je metabolisme op gang te houden. Eens ik mijn totale behoefte van kcal weet en percentages zal ik proberen om een dagschema op te maken.

3. Supplementen

Thuis heb ik nog creatine en egg whey liggen ( heb dit eens in een zotte bui gekocht :headbang: ). Nu is mijn vraag of ik deze mag innemen als ik krachttraining doe en als ik via mijn eetschema aan mijn nodige behoefte kom qua eiwitten en dergelijke? Indien ja, hoeveel keer per dag zou ik dit best doen en wanneer?

Voorlopig ga ik het hierbij laten om toch al ( hopelijk ) een goed begin te hebben / krijgen. Later zal ik waarschijnlijk nog meerdere vragen hebben eens ik goed vertrokken ben.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen en dat ik laat blijken dat ik er toch moeite voor over heb om mijn doelstelling te behalen.
 
Je moet het niet zo ingewikkeld maken. Eet gewoon genoeg en gevarieerd en train zo hard als je kan, zo vaak als je kan.
Als dat een paar maanden goed gaat en je verandering ziet, kun je gaan rommelen in de marges. Je begint nu met allemaal randzaken.
 
Back
Naar boven