Fitness Seller

Beginnen met fitness

Bezoekers in dit topic

JonasPut

Novice
Lid geworden
20 aug 2016
Berichten
23
Waardering
0
Lengte
1m78
Massa
65kg
Vetpercentage
5%
Ik wil graag gaan beginnen met fitness ,
Ik heb nu de volgende shakes op het oog maar had graag geweten welke de beste is om te nemen.

http://www.bodyenfitshop.nl/eiwitte...t-sportsnutrition/micellar-casein-perfection/

https://xxlnutrition.com/be/nld/xxl-nutrition/night-protein

----------------------------------------------------------------

http://www.bodyenfitshop.nl/eiwittenwhey/whey-proteine/body-fit-sportsnutrition/whey-perfection/

https://xxlnutrition.com/be/nld/xxl-nutrition/perfect-whey-protein


De prijzen zijn ongeveer het zelfde , mij lijken de waardes van XXL iets beter als van BF , maar vraag me af waarom er bij XXL meer gram per shake moet gebruikt worden dan bij BF , want dan wordt XXL wel duurder per maand
 
Ik zou eerst je voeding optimaliseren. Dan pas aan shakes beginnen als je je eiwitten niet met normale voeding haalt.

Dus post eerst je voeding eens (met kcal en ekv en je onderhoud) en je doel.
 
je bent nog niet eens begonnen en wilt nu al shakes?
 
marina1975

ga een voedingsschema krijgen in de fitness , maar ik ben heel mager en kom heel moeilijk bij in gewicht.

Dus kan je momenteel nog niet veel vertellen over mijn voeding
 
marina1975

ga een voedingsschema krijgen in de fitness , maar ik ben heel mager en kom heel moeilijk bij in gewicht.

Dus kan je momenteel nog niet veel vertellen over mijn voeding

Als je moeilijk bijkomt eet je te weinig.

Eerst voeding op orde hebben en dan eventueel nog shakes. Shakes zijn trouwens helemaal niet nodig als je voeding op orde is.
Ze kunnen wel handig zijn als je niet veel tijd hebt en je snel wat moet binnen krijgen.
 
Ik zou zelf maar een schema op gaan stellen... meeste schema's vanuit een fitness stellen niet veel voor...
lees jezelf eens in in de voedingssectie.

Niet aankomen is te weinig eten.
 
marina1975 ik eet inderdaad wel weinig , maar hoeveel kcal zou ik moeten eten , of is dit gewoon een kwestie van zoeken ?
 
Probeer hier eens wat mee. .;)

even een oude post van mezelf. Hier kan je vast wel wat verder mee.

je kan je onderhoud berekenen op verschillende sites op internet maar ook in de bijgevoegde sheet. Maar hou er rekening mee dat dit een berekening is. Een schatting gebaseerd op formules.
Je echte onderhoud bepaal je door een xxxx aantal kcal te eten en als je dan met je huidige activiteit in gewicht gelijk blijft is dat je onderhoud.

Qua voeding moet je zelf kijken wat je lekker vind en wat er in je schema past.

Voeding die je kan nemen:
Koolhydraten: havermout, rijst, pasta, aardappelen, zoete aardappel, wraps, pannenkoeken, brood, crackers etc.
vetten: eieren, pinda's, pindakaas, noten, olie, roomboter, vette vis, avocado, pure chocolade, zaden en pitten etc
Eiwitten: eieren, vlees, vis, kip, melk, kwark, yoghurt etc

Sausjes kan je ook best wel nemen. Mits het in je macro's past.

Met deze voedingsmiddelen kan je best een schema maken.

Maak een schema voor jezelf en post hem hier. Dan kunnen wij je mogelijk verder helpen.
succes.

afvalen/aankomen moet niet te snel gaan. In het begin kan het wat sneller gaan zeg rond de 1 kg per week. Maar over het algemeen richt een beetje op 0,5 kg per week.

om zicht te krijgen op wat je aan het doen bent... en wat je zou moeten/kunnen doen; maak je een voedingsschema

maak een schema op basis van je onderhoudsbehoefte,
-500 cal als je wil cutten
+500 cal als je wil bulken

zorg voor
2-2,5 gr eiw/kg lich. gewicht
min 1 gr (goede) vetten/ kg lich.gewicht
de rest van je benodigde cal kan je uit je KH halen

gebruik de bijgevoegde excel sheet
om alles wat je eet in te zetten, overzicht te krijgen en eventueel aanpassingen te maken.
Vul wel je eigen voedingsmiddelen in in de calorietabel.
Dus bij een product wel even de kcal en ekv van JOUW product invullen.
Staat iets er niet in dan vul je dat in op een plek van iets wat je niet eet.
 

Bijlagen

  • schema leeg.xlsx
    116 KB · Weergaven: 83
marina1975 ik eet inderdaad wel weinig , maar hoeveel kcal zou ik moeten eten , of is dit gewoon een kwestie van zoeken ?

Via google harris benedict methode zoeken en dan berekenen. En dan is het nog steeds beetje zoeken. Maar dan heb je een beginpunt.
 
Ik zou ook eens alles invullen wat je nu eet in myfitnesspal om eens te kijken wat je nu binnen krijgt.

Dan zie je ook meteen waar je aanpassingen moet doen om je kCals wat omhoog te krijgen, of je macro's wat aan te passen.

Shakes (als het dan toch moet, liever niet van B&F huismerk) kun je toevoegen als je door bijvoorbeeld tijd gebrek niet aan je macro's komt. Of als je het lekker vind eventueel door je havermout 's ochtends.
 
Heb precies moeite met de 2 gram eiwitten per kilo te halen als ik alles hier zo lees
 
Eventueel wat extra kip of zo tijdens de lunch. Kijk eens op musclemeat.nl voor handige opties om maaltijden te preppen. Ben zelf groot fan van de gekookte kip + broccoli met kidneybonen voor de lunch. Kun je in twee minuten een maaltijd samenstellen die de voor jouw doel ideale macro's heeft. Alleen even afwegen.

Als het echt lastig is dan kijken of je ergens een shake kunt toevoegen. Perfect whey van XXL is echt wel value for money, en heeft goede resultaten gehaald bij de labtesten. Maar ook de whey's van de andere bord sponsoren zouden een goede keuze kunnen zijn. (Heb ik alleen persoonlijk geen ervaring mee)
 
Ik ben nu eigenlijk aan zoeken naar tussendoortjes, ik heb 750 calorieën binnen vandaag maar wil tussendoor nog eten voor dit omhoog te halen. HebBen jullie tips voor snelle en goeie tussendoortjes.
 
tot 13:49 en maar 750 kcal op? :eek:
das nog minder dan mijn ontbijt.... :o
je eet gewoon veel te weinig.
post eens wat je gegeten hebt.
 
marina1975 kan ik je eventueel toevoegen op Facebook ofzo dan kunnen we chatten
 
Ik ben nu eigenlijk aan zoeken naar tussendoortjes, ik heb 750 calorieën binnen vandaag maar wil tussendoor nog eten voor dit omhoog te halen. HebBen jullie tips voor snelle en goeie tussendoortjes.
Holy shit. Hoe dan.

Dat is nog minder dan mijn lunch!

Wat heb je in hemelsnaam gegeten? Of heb je je ontbijt overgeslagen en heb je 750 in je lunch gepropt?

Overigens los van het feit dat je veelste weinig eet... ik zou heel body en fit overslaan en gelijk doorgaan naar XXL nutrition.
 
Xarrow heb Nogtans de geen ontbijt overgeslagen maar ik weet gewoon totaal niet wat ik allemaal moet eten , ik kom aan heel weinig kcal ,

Ondanks dat ik toch redelijk veel eet misschien eet ik verkeerd ofzo
 
Post eens wat je eet!

een goed ontbijt kan je bijvoorbeeld havermout maken.
350 ml melk + 100 gr havermout + kaneel en/of pindakaas en/of wat noten en rozijnen erdoor
Brood kan je ook prima eten. Mocht je zelf kunnen koken dan zou je ook aan pasta en rijst kunnen denken.

Maar schrijf gewoon eens op wat je vandaag gegeten hebt. Dan krijgen we een beetje een idee wat je eet en waar we je kunnen adviseren.
 
Back
Naar boven