XXL Nutrition

Beginnen met Keto (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

killingdjef

Novice
Lid geworden
20 nov 2015
Berichten
4
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
107kg
Vetpercentage
32%
Hallo!

Sinds een paar jaar doe ik aan krachttraining. Dit ging jaren goed totdat er de klad in kwam. Zeer druk leven, en nog 1001 andere smoesjes die er voor zorgde dat ik nu veels te zwaar ben. Ik heb besloten het weer grondig aan te gaan pakken.

Dat horen we wel vaker natuurlijk, daarom besloot ik pas een topic hierover aan te maken na 8 weken bezig te zijn geweest. In deze weken heb ik mij keurig gehouden aan:
  • Een 45k/35e/10v dieet
  • Ben ik braaf 5 keer per week naar de sportschool gegaan waarvan 3 maal 50 min. krachttraining en 2 maal 30 min. cario
  • Doe ik iedere dag sowieso een flinke wandeling van 45 minuten/~3,8km
  • Fiets ik ook 5 dagen 40 minuten in plaats van de auto pakken.

Resultaat is wat muscle gain en zo'n 5 kilo vet kwijt. Ik kan het niet precies zeggen aangezien de Tanita niet echt accuraat is in mijn beleving (ene week 4kg meer spieren, andere week 4kg minder). Mijn omtrek is in iedergeval 4,5cm kleiner dus laten we stellen dat ik de goede kant op ga.

Nu hebben de verhalen over keto-dieeten mijn interesse gewekt. Op dit forum een aantal users die er gebruik van maken en op het internet zijn er tal van verhalen. In die acht weken heb ik me verdiept in het ketodieet en heb op basis wat ik kon vinden het een en ander samen gesteld. Wel heb ik ook nog een aantal vragen hierover.

Ik wil het keto dieet serieus proberen maar ben me zeer bewust dat het een gevaarlijk dieet kan zijn wanneer je niet goed geinformeerd bent. De gevaren, samen met mn voedingsschema zijn eigenlijk de laatste drempel om te proberen. Hierbij dus wat informatie:


Stats
Leeftijd: 29
Lengte: 180 cm
Gewicht: 107.9 kg
Vet percentage: ~31%
Vet in kilo: 33.5 kg
Vetvrije massa: 74.2 kg
BMR 2060kcal

De BMR heb is berekend via de Mifflin-St.Jeor-formule. Deze scheen de meeste betrouwbare formule te zijn maar het verschilt allemaal niet zo veel van elkaar.


Activiteiten

Type Duur Verbruik
Krachttraining - 40-50 mins - 433 kcal
Wandelen - 45 mins - 310 kcal
Fietsen - 40 mins -578 kcal
Cardio (Gym) - 30 mins -542 kcal

Waarbij zoals gezegd, 3 van de 7 dagen in de week krachttraining bevatten. 2 van de 7 dagen cardio en de overige dagen alleen wandelen en/of fietsen.

Activiteitenschema

Dag Activiteit verbruik BMR+Verbruik
Maandag 1321 3381
Dinsdag 1430 3490
Woensdag 1321 3381
Donderdag 1430 3490
Vrijdag 1321 3381
Zaterdag 888 2948
Zondag 310 2370

Het enige verbruik welke niet meegeteld is, zijn de dagelijke bezigheden zoals werken/boodschappen doen etc.

Voeding
Om op een keto dieet over te stappen moet het dieet aangepast worden om in ketose te geraken. Waar ik denk ik een juiste keuze bij maak, is een dieet waarbij er 1,5 gram van het lichaamsgewicht aan eiwitten geconsumeerd wordt. Koolhydraten wil ik zo ver mogelijk beperken om snel in ketose te raken (en zo min mogelijk de "Keto-griep" te onder gaan).

Dan kom ik uit op een verdeling van macronutritienten van 70% vet / 25% eiwitten / 5% koolhydraten

Ik zit al een tijdje op een 2000kcal dieet te schommelen dit zou ik graag door willen trekken naar het ketodieet. Concreet komen we dan dus uit op:

Macronutritient Energie / gewicht
Vet (70%) 1400 kcal / 155.5 gr
Eiwitten (25%) 500 kcal / 125 gr.
Koolhydraten (5%) 100 kcal / 25 gr.
Totaal (100%) 2000 kcal

Hierover heb ik een aantal vragen:
  1. Met bovenstaande gegevens zit ik in mn huidige dieet op een tekort van zo'n 39-40% gemiddeld. Moet ik mij zorgen maken om een eventuele dip in de metabolisme? 2000kcal blijft een hoop immers.
  2. Moet de intensiteit van mijn krachttrainingen aangepast worden of kan ik op dezelfde voet door? Ik pak 2 spiergroepen per sessie (eerst compound dan isolated) en doe setjes van 4 met 10-10-8-8 reps waarbij de 8-8 reps iets zwaarder zijn.
  3. Ik wil graag een Targetted Ketogenic Diet volgen. Geen carb-bulk, maar iedere dag van de week in ketose zijn en ernaar eten. De uitzondering zit hem na een krachttraining workout. Ik las dat een PWO-shake goed kan zijn om spierverlies tegen te gaan.

    Ik zit te denken aan een PWO met bijv. 20 gram dextrose en 20 gram whey isolate (Pure Whey Isolate 97? Nederland | BULK POWDERS? <-- Is dit een goede? Ik ben absoluut niet thuis in supplementen en zag er prijs/kwaliteit acceptabel uit)

    Ik las dat ketose gehandhaafd kan blijven mits de hoeveelheid niet te groot is. Daar komt bij dat ik na mijn krachttraining nog 45 mins wandel en een stukje fiets. Enige carbs die overblijven zouden direct verbruikt worden?

Voedingsschema
Met de bovenstaande macronutritienten verdeling heb ik geprobeerd een zo gebalanceerd mogelijke voeding te maken waarbij ik geen supplementen nodig had. Dit is nog erg lastig gebleken maar ik denk dat ik redelijk in de buurt zit. Ik heb een weekschema gemaakt en toegevoegd aan dit topic. Hopelijk lijkt het op iets. Ik ga uit van 5 maaltijden per dag, meer flexibel kan ik het niet maken.

Ik heb een gemiddelde genomen van het weekschema en de belangrijkste stats voor het volgende stuk is als volgt:


Type Waarde
Energie 1998 kcal
Vet (totaal / verzadigd) 155.7 gr / 55.8 gr
Eiwit 126.5 gr
Koolhydraten 17 gr
Zout 16.8 gr
Natrium 6717 mG
Kalium 3221 mG
Calcium 1053 mG
Magnesium 386 mG
Ijzer 14 mG
Selenium 130 uG
Zink 15.7 mG


Dan verder; Als ik het goed begrijp is er door de ketose verbranding meer vocht nodig om de verbranding goed op gang te krijgen. Bij een gebrek aan vocht stagneert de verbranding en vervangt het ingenomen water het lichaamsvet, waardoor je nog steeds niet afvalt. Heel veel water drinken dus.

Doordat er veel water gedronken wordt, worden er in een snel tempo electrolyten/mineralen afgevoerd. Hier komt dus een gevaar in beeld waar ik vragen over heb:

  1. Is de hoeveelheid mineralen welke ik gemiddeld genomen nuttig, voldoende om mijn mineralen op peil te houden?
  2. Ik zie verschillende uiteenlopende aanbevolen dagelijkse hoeveelheden op bijv Voedingscentrum of op de amerikaanse FDA(?) site. Deze hoeveelheden gaan waarschijnlijk niet uit van een keto dieet. Ik kan nergens achterhalen welke hoeveelheden goed genoeg zijn. Is er een manier om dit zelf te berekenen?
  3. Ik heb spookverhalen gelezen van beginnende Keto'ers welke met hartkloppingen en trillende handen snachts wakker werden. Een glas water met een schep zout heeft ze gered zeggen ze. In welke situaties komt zoiets voor en moet ik hier ook rekening mee houden?
  4. Ik las ook een verhaal over Alcoholic Ketoacidose. Na onderzoek blijkt dat alcohol misschien wel dubbel zo hard aankomt dan bij een glucose-dieet. (Klopt dit?)

    Ik hou zelf wel van een paar glazen whisky in het weekend en vind dit een even goed alternatief ten opzichte van bier. Nu begrijp ik dat Alcoholische Ketoacidose samengevat een situatie is waarbij je lichaam het alcohol afbreekt maar niet de ketonen kan afbreken waardoor de pH waarde van het bloed daalt en uiteindelijk de dood kan optreden. Hoe serieus moet ik dit nemen?

    Ik las verder dat insuline een remedie hiertegen is en dit wordt op de eerste hulp toegedient wanneer deze situatie bekend is. Wanneer je (per ongeluk) te diep in het glasje kijkt; zou dextrose een life-saver kunnen zijn?

Slot
Helemaal tot het eind gekomen, geweldig!

Ik hoop niet dat deze "Textwall of death" een antwoord afschrikt want ik weet anders ook niet bij wie ik terecht kan met deze zeer specifieke vragen.

In iedergeval, bedankt voor de genomen tijd!!!
smile.gif
 

Bijlagen

  • Mijn_KetoDieet-Weekschema.xlsx
    56,8 KB · Weergaven: 186
Vind de verhoudingen van je macro's niet goed. Ik zou in ieder geval betreft de eiwitten in gram = 2,2 * Vet vrije massa in kg. Oftewel voor jouw is je vet vrije massa als je stats kloppen 72,76*2,2=160 gram eiwitten en vetten minimaal je vet vrije massa in gram eten oftewel 73 gram. En de rest van je calorie behoefte uit koolhydraten. Nou kun je omdat je wilt afvallen wel minder koolhydraten gaan eten en iets meer vet, maar hoe je het nu hebt is beetje te extreem.
 
Hij wil een keto dieet volgen en jij raadt hem aan de rest op te vullen met carbs? Oke..

Wel eens dat je eiwitten te laag zijn idd.

Waarom keto en niet je normale dieet (die blijkt te werken?)

Keto is geen wondermethode oid hoor.. Ik zou zo lang mogelijk carbs blijven eten en mocht je vastlopen kan je altijd nog een no-carb dieet volgen.
 
Hij wil een keto dieet volgen en jij raadt hem aan de rest op te vullen met carbs? Oke..

Wel eens dat je eiwitten te laag zijn idd.

Waarom keto en niet je normale dieet (die blijkt te werken?)

Keto is geen wondermethode oid hoor.. Ik zou zo lang mogelijk carbs blijven eten en mocht je vastlopen kan je altijd nog een no-carb dieet volgen.

Ik gaf ook al aan dat hij wel minder koolhydraten kan eten, maar hoe hij het nu heeft is te extreem. ;)

Overigens zou ik meer krachttraining gaan doen en minder cardio. Door meer spiermassa te kweken ga je meer verbranden en is het makkelijker af te vallen. Cardio zorgt alleen voor dat je meer verbrand op je dag, maar je zou die calorieën ook minder kunnen eten.
 
Is niet te extreem als je keto volgt. Is juist een vereiste..;)
 
Is niet te extreem als je keto volgt. Is juist een vereiste..;)

Ja, dat snap ik. Maar naar mijn mening is t te extreem en niet goed ;)
Zou vooral rond de training koolhydraten eten en wel meer dan 25 gram
 
Ik zit nu ook op een keto dieet.
De verhoudingen zoals ik ze neem zijn K/E/V 5/35/60

Ik heb mijn trainingen gewoon gelijk gehouden, maar neem wel voor elke training een PWO, om hier de carbs uit te halen voor tijdens de training.
Ondanks de PWO blijf ik wel in ketose.

Veel water drinken is altijd een goed idee, zeker tijdens een dieet.
Qua mineralen/ vitamine, blijft je behoefte hetzelfde als altijd. Ik neem elke dag multivitamine om aan te vullen voor wat ik nu niet uit mijn voeding kan halen.
Tevens slik ik nog nog extra magnesium en calcium.

Ik heb geen last van hartkloppingen of trillende handen ed bij het in ketose raken.
Het is trouwens wel zo dat je zelfs als je direct naar de 5% carbs gaat je nog steeds 2/3 dagen nodig hebt om in ketose te raken.
Met zware training zonder PWO kan je dat wel iets versnellen, maar dan heb je het over een aantal uur, meer niet.

Alcohol past niet in een keto dieet, dat is echt puur carbs en suikers en zal je direct uit je ketose halen.
Als je wel graag in het weekend alcohol wil drinken kan je misschien beter een cyclisch ketose dieet gaan doen.
Dus van zondagochtend tot vrijdagavond/zaterdagochtend. En dan je carbs aanvullen van vrijdagavond/zaterdagochtend tot zaterdagavond.

Maar dan heb je wel elke week die periode van in ketose raken.
 
Hij wil een keto dieet volgen en jij raadt hem aan de rest op te vullen met carbs? Oke..
Waarom keto en niet je normale dieet (die blijkt te werken?)

Keto is geen wondermethode oid hoor.. Ik zou zo lang mogelijk carbs blijven eten en mocht je vastlopen kan je altijd nog een no-carb dieet volgen.

Ik heb daar meerdere redenen voor.
  1. De afname op dit moment vlakt af. Ik vind het moeilijk te bepalen waar de crux zit. Qua kcal zit ik rond de 2000, beweging zou rond de 3000 moeten zijn (zoals in mijn eerste bericht) met de verhoudingen die ik daarin vermeldt. De afgelopen 3 weken is er qua gewicht 0,6 kilo afgegaan en met "tape measurement" is dat ongeveer 80% vet, 20% vvm. Dat is heel weinig bij de tekorten die ik heb. Ik denk dat ik tegen een plateau zit. Plateau's zouden vrijwel niet aanwezig moeten zijn in een Keto-dieet. Ik ga ondanks deze 3 weken stug door maar het knaagt.
  2. De achterliggende gedachte dat je metabolisme overstapt op vetverbranding in plaats van glucose is er eentje die erg logisch klinkt. Verbruik vet om vet te verbranden. Daar komt bij dat een ketose dieet, een dieet is hoe de mens al 300.000 jaar heeft gegeten. Het zou dus natuurlijker moeten zijn. In de herfst en winter werden vooral eiwitten en vetten gegeten. In de lente en zomer, werd er gebulkt door middel van koolhydraatrijk fruit om de winter weer te overbruggen.
  3. Wanneer men in ketose verkeerd zou concentratievermogen toe moeten nemen (met de kanttekening dat er geen tekort aan electrolyten zijn). Ik heb een zittend beroep en meer concentratie zou zeer welkom zijn.
  4. Zonder de plateau's bij een keto dieet zou een verlies van 2 tot 4 kilo vet per maand zeer goed mogelijk moeten zijn. In de begin periode zal veel vocht verloren worden waardoor het een vertekend beeld geeft maar ik denk als je hier doorheen prikt het uiteindelijk nog steeds een effectieve manier kan zijn om vet te verliezen. Als ben ik compleet met je eens dat het geen wondermiddel in de zin dat CICO er niet op van toepassing is en op magische wijze het vet wegsmelt :D
Er zullen vast nog wel een aantal punten zijn die ik vergeten ben te melden, maar mijn motivatie is dus meer dan alleen vet verliezen. Ik zie het ook als een interessant experiment.

Ik gaf ook al aan dat hij wel minder koolhydraten kan eten, maar hoe hij het nu heeft is te extreem. ;)

Overigens zou ik meer krachttraining gaan doen en minder cardio. Door meer spiermassa te kweken ga je meer verbranden en is het makkelijker af te vallen. Cardio zorgt alleen voor dat je meer verbrand op je dag, maar je zou die calorieën ook minder kunnen eten.

Ben het oneens met je. Groeien in een cut werkt nauwelijks. In het begin willen Endo's nog wel eens een beetje groeien maar uiteindelijk is een Kcal tekort, afbraak van je spieren. Krachttraining (en de daarbijhorende voeding) zou in het beste geval moeten dienen om spieren te behouden zodat je in rust meer verbrand.

Uiteindelijk, naar mijn inziens, gaat het erom dat je een kcal tekort opbouwt. De beste manier is een mix van beweging en minder eten waarbij het tekort niet -te- hoog is. Die hoogte ben ik nog niet helemaal over uit. Het zit ergens tussen 20% onder je dagelijks behoefte en boven de 1300kcal per dag waarbij eiwitten belangrijker worden naarmate je harder cut denk ik.


Ik zit nu ook op een keto dieet.
De verhoudingen zoals ik ze neem zijn K/E/V 5/35/60

Ik heb mijn trainingen gewoon gelijk gehouden, maar neem wel voor elke training een PWO, om hier de carbs uit te halen voor tijdens de training.
Ondanks de PWO blijf ik wel in ketose.

Wat gebruik je in je PWO shake als ik vragen mag? Ik heb gister "The Ketonic Diet" van Kyle Macdonnald doorgelezen en daar worden suggesties gedaan voor een TKD waarbij voor de workout 25-50gr carbs genomen moeten worden. Als PWO shake wordt er 25-50gr carbs en evenzoveel eiwitten aangeraden. In algemene zin is hij tegen krachttraining terwijl op ketose. In principe zou ik er ook nog wel voor open staan om een maandje alleen cardio te doen en te kijken of dat iets zou uitmaken.

Veel water drinken is altijd een goed idee, zeker tijdens een dieet.
Qua mineralen/ vitamine, blijft je behoefte hetzelfde als altijd. Ik neem elke dag multivitamine om aan te vullen voor wat ik nu niet uit mijn voeding kan halen.
Tevens slik ik nog nog extra magnesium en calcium.

Hoeveel liter is veel? Op dit moment drink ik ongeveer 6 liter vocht op een dacht (das all-in, inclusief 1,25 liter op de sportschool)
Qua mineralen/vitamine ben ik benieuwd hoeveel mineralen je ongeveer binnenkrijgt en of het (inclusief je supplement) uitkomt op mijn dieet. Als je dat kan vertellen, graag!

Ik heb geen last van hartkloppingen of trillende handen ed bij het in ketose raken.
Het is trouwens wel zo dat je zelfs als je direct naar de 5% carbs gaat je nog steeds 2/3 dagen nodig hebt om in ketose te raken.
Met zware training zonder PWO kan je dat wel iets versnellen, maar dan heb je het over een aantal uur, meer niet.

Waardevol! Bedankt!
Is het zo dat na de eerste keer, je de tweede keer makkelijker in Ketose komt?
Ik heb ook gelezen dat wanneer je uit ketose raakt, je pas weer in ketose komt zodra de carbs verbrand zijn (danwel door beweging, danwel door reguliere metabolisme).

Alcohol past niet in een keto dieet, dat is echt puur carbs en suikers en zal je direct uit je ketose halen.
Als je wel graag in het weekend alcohol wil drinken kan je misschien beter een cyclisch ketose dieet gaan doen.
Dus van zondagochtend tot vrijdagavond/zaterdagochtend. En dan je carbs aanvullen van vrijdagavond/zaterdagochtend tot zaterdagavond.

Maar dan heb je wel elke week die periode van in ketose raken.

Van mezelf weet ik dat ik niet de discipline heb om te switchen met een CKD dieet.
Ik wil 1 plan hebben en dat kan ik dan heel goed volhouden als een robot.

Alcohol in pure vorm (Vodka/Whisky/Rum/Gin etc.) zou als het goed is, de minst erge variant moeten zijn. En als je het over 2-4 drankjes hebt dan zit je op een kcal van 65 kcal x 4 = 260.
Als ik heel theortetisch kijk zou je, als je een half uurtje fietst dat alweer eruit moeten hebben lijkt me? Waarna ik zelf geen andere reden zie dat de ketose dan weer inslaat. Maargoed, das de theoretische benadering :D


In iedergeval allen bedankt voor jullie reacties!
 
Wat gebruik je in je PWO shake als ik vragen mag? Ik heb gister "The Ketonic Diet" van Kyle Macdonnald doorgelezen en daar worden suggesties gedaan voor een TKD waarbij voor de workout 25-50gr carbs genomen moeten worden. Als PWO shake wordt er 25-50gr carbs en evenzoveel eiwitten aangeraden. In algemene zin is hij tegen krachttraining terwijl op ketose. In principe zou ik er ook nog wel voor open staan om een maandje alleen cardio te doen en te kijken of dat iets zou uitmaken.
Ik gebruik de fully loaded van XXL nutrition, daar zit per shake (is 2 scoops) 30 gr. Carbs in.
Ik zou met mijn inname op 30 gr. carbs mogen zitten (dus 5% voor mij) dus met die 30 gr uit de PWO zit ik op het dubbele.
En daarop red ik de KT prima en heb ik nog geen spiermassa verloren.
Hoeveel liter is veel? Op dit moment drink ik ongeveer 6 liter vocht op een dacht (das all-in, inclusief 1,25 liter op de sportschool)
Qua mineralen/vitamine ben ik benieuwd hoeveel mineralen je ongeveer binnenkrijgt en of het (inclusief je supplement) uitkomt op mijn dieet. Als je dat kan vertellen, graag!
Ik zou het vocht wat je op de sportschool binnenkrijgt niet mee rekenen. Maar dan zou je nog steeds op bijna 5 liter zitten, dat is echt wel genoeg. Heel erg veel zelfs.
De meeste mensen hebben al moeite om de 2 liter per dag te redden. Ff srs vraag is je suiker wel eens gecontroleerd?

Waardevol! Bedankt!
Is het zo dat na de eerste keer, je de tweede keer makkelijker in Ketose komt?
Ik heb ook gelezen dat wanneer je uit ketose raakt, je pas weer in ketose komt zodra de carbs verbrand zijn (danwel door beweging, danwel door reguliere metabolisme).
Het wordt mentaal makkelijker, want je weet wat je kan verwachten. Maar lichamelijk veranderd er weinig.
Ja, eerst moet het 'overschot' aan carbs weer je systeem uit, voor je weer in ketose komt. En inderdaad door beweging, extra sporten, kan je het iets versnellen.

Van mezelf weet ik dat ik niet de discipline heb om te switchen met een CKD dieet.
Ik wil 1 plan hebben en dat kan ik dan heel goed volhouden als een robot.
Succes, ik hoop dat je het kan volhouden. Het is best lastig zeker als je ook nog sociaal wil zijn.
Ik heb ook al wel een aan een gebakken ei gezetten op een verjaardag, terwijl de rest aan de taart zat.

Alcohol in pure vorm (Vodka/Whisky/Rum/Gin etc.) zou als het goed is, de minst erge variant moeten zijn. En als je het over 2-4 drankjes hebt dan zit je op een kcal van 65 kcal x 4 = 260.
Als ik heel theortetisch kijk zou je, als je een half uurtje fietst dat alweer eruit moeten hebben lijkt me? Waarna ik zelf geen andere reden zie dat de ketose dan weer inslaat. Maargoed, das de theoretische benadering :D

Je moet niet kijken naar het aantal kcal, maar naar de carbs en dan vooral nog naar de hoeveelheid suikers die het bevat.
Bij de sterkere dranken zouden de carbs gefermenteerd zijn. Maar dan moet het je het wel puur drinken.
Of zoals ik doe rum met spa rood:D

Denk dat je het het beste gewoon kan uittesten.

Ik weet niet of je ook ketosticks hebt. Die heb ik in het begin gebruikt en nu nog steeds af en toe.
Gewoon ter controle.
Dan zou je de dag na het consumeren van de alcohol kunnen controleren of je nog in ketose zit.
Het beste doe je dat rond de middag, dan krijg je het meest reeele beeld.
 
Ik gebruik de fully loaded van XXL nutrition, daar zit per shake (is 2 scoops) 30 gr. Carbs in.
Ik zou met mijn inname op 30 gr. carbs mogen zitten (dus 5% voor mij) dus met die 30 gr uit de PWO zit ik op het dubbele.
En daarop red ik de KT prima en heb ik nog geen spiermassa verloren.

Ik zou het vocht wat je op de sportschool binnenkrijgt niet mee rekenen. Maar dan zou je nog steeds op bijna 5 liter zitten, dat is echt wel genoeg. Heel erg veel zelfs.
De meeste mensen hebben al moeite om de 2 liter per dag te redden. Ff srs vraag is je suiker wel eens gecontroleerd?
Pas nog gecontroleerd, alles is in orde. Bloeddruk was alleen iets te hoog.
Het is niet dat ik dorst heb, maar ik heb hier van die biermokken staan van een halve liter, elke keer als ik beetje trek heb of een kopje koffie haal gooi ik een halve liter naar binnen.

Zit er qua carbs nog verschil in tussen merk 1 of 2? Of is het allemaal nihil?
Is bijvoorbeeld gewoon dextrose (vrijwel volledige carbs?) ook prima?

Het wordt mentaal makkelijker, want je weet wat je kan verwachten. Maar lichamelijk veranderd er weinig.
Ja, eerst moet het 'overschot' aan carbs weer je systeem uit, voor je weer in ketose komt. En inderdaad door beweging, extra sporten, kan je het iets versnellen.

Succes, ik hoop dat je het kan volhouden. Het is best lastig zeker als je ook nog sociaal wil zijn.
Ik heb ook al wel een aan een gebakken ei gezetten op een verjaardag, terwijl de rest aan de taart zat.
Op dit moment laat ik de taart in zn algeheel zitten dus in dat opzicht veranderd er niet veel voor me. In plaats van chips of borrelnootjes neem ik wel kaas en worst.

Wel is het jammer dat als je een keer iets zou snacken tijdens het uitgaan, er altijd wel carbs bij zitten. Misschien gewoon maar een kapsalon zonder patat en saus nemen als je het een keer echt niet ziet zitten :D

Je moet niet kijken naar het aantal kcal, maar naar de carbs en dan vooral nog naar de hoeveelheid suikers die het bevat.
Bij de sterkere dranken zouden de carbs gefermenteerd zijn. Maar dan moet het je het wel puur drinken.
Of zoals ik doe rum met spa rood:D
Precies, ik drink mn drank puur zonder iets er bij. Mixjes e.d. hou ik niet van.

Denk dat je het het beste gewoon kan uittesten.

Ik weet niet of je ook ketosticks hebt. Die heb ik in het begin gebruikt en nu nog steeds af en toe.
Gewoon ter controle.
Dan zou je de dag na het consumeren van de alcohol kunnen controleren of je nog in ketose zit.
Het beste doe je dat rond de middag, dan krijg je het meest reeele beeld.

Super! Bedankt!
Ben een hoop wijzer geworden en heb er meer vertrouwen in gekregen.
 
Pas nog gecontroleerd, alles is in orde. Bloeddruk was alleen iets te hoog.
Het is niet dat ik dorst heb, maar ik heb hier van die biermokken staan van een halve liter, elke keer als ik beetje trek heb of een kopje koffie haal gooi ik een halve liter naar binnen.
Hou er wel rekening mee dat je ook te veel kan drinken.
Zit er qua carbs nog verschil in tussen merk 1 of 2? Of is het allemaal nihil?
Is bijvoorbeeld gewoon dextrose (vrijwel volledige carbs?) ook prima?
Dat zou ik niet durven zeggen.
Op dit moment laat ik de taart in zn algeheel zitten dus in dat opzicht veranderd er niet veel voor me. In plaats van chips of borrelnootjes neem ik wel kaas en worst.

Wel is het jammer dat als je een keer iets zou snacken tijdens het uitgaan, er altijd wel carbs bij zitten. Misschien gewoon maar een kapsalon zonder patat en saus nemen als je het een keer echt niet ziet zitten :D

Is ook goed te doen toch. Beetje saus kan trouwens vaak wel ;)

Precies, ik drink mn drank puur zonder iets er bij. Mixjes e.d. hou ik niet van.
Gelijk heb je

Super! Bedankt!
Ben een hoop wijzer geworden en heb er meer vertrouwen in gekregen.

Toppie. Succes
 
Wat je ook zou kunnen toepassen, misschien als je wat verder bent en/of merkt dat je stagneert, is een refeed- dag of maaltijd in voeren. Ik ben nu aan het vechten tegen de laaste kilo's lichaamsvet en merk door eens in de 14 dagen los te gaan op carbs dit mijn metabolisme ten goede komt en zo weer verder kom. hoe frequent je dit zou moeten toepassen is per persoon verschillend
 
Kleine update.

Ik ben sinds 4 januari begonnen en ben sindsdien zo'n 6,3 kilo kwijt en 4 centimeter in mijn buikomtrek. Ik schat in dat 2 kilo daarvan puur vocht is want in het begin ging het onwijs snel. Gemiddeld zou ik dan moeten uitkomen op 2 kilo in de week wat ik kwijt raak. Eerste dag was enorm wazig; alsof je in een roes zit. Naarmate de week vorderde ging het een stuk beter. Erg veel cardio bij gedaan en zit er nu heel goed in. Het afvallen gaat nu een heel stuk sneller dan mijn "normale" 45/35/20 K/E/V dieet. Ik zit wekelijks op een tekort van ongeveer 7.000-10.000 als ik het sporten erbij optel.

Het is jammer dat ik dit niet veel eerder heb geprobeerd. Los van de resultaten voel ik me kalmer en ben ik in een goede stemming. Dit komt niet door het resultaat maar ik kon altijd slecht tegen het moment dat ik een lage bloedsuikerspiegel had; het moment dat je gaat snaaien zeg maar.

De Keto-griep, op een wazige dag na, is eigenlijk redelijk goed uit te houden. Omdat Kalium best moeilijk is op peil te houden ging ik zoeken. Supplementen zijn verschrikkelijk duur (moet je 20 pillen van 100mG per dag slikken) maar wat blijkt; Lo-salt is een zoutervervanger waar bergen Kalium in zitten. Veel goedkoper en je drinkt het zo weg als je paar gram in je bouillion gooit. :)

Ketostix, hoewel ze niet betrouwbaar zijn, geeft het een na donkerste vakje aan. Is dit goed of zou ik het donkerste vakje moeten hebben?
 
Back
Naar boven