XXL Nutrition

Beginnen met krachttraining d.m.v apps

Bezoekers in dit topic

Johan de Witt

Novice
Lid geworden
19 okt 2015
Berichten
2
Waardering
0
Lengte
1m70
Massa
62kg
Hallo allemaal,

Ik ben een jongen van 18 jaar en wil graag (eerst thuis) beginnen met krachttraining. Ik heb hier graag wel beeld bij en heb toen even de google Play Store afgezocht en misschien wel een aantal dingen gevonden; ik heb echter geen idee of dit een beetje goed is.

Ik heb hiervoor nooit getraind dus het moet bij een makkelijk niveau beginnen.
Allereerst kon ik geen goede Full Body trainings app vinden (wellicht hebben jullie suggesties);

Ik heb nu twee apps gedownload van Runtastic;
Runtastic Push ups, die zoals de naam al verraad, je slecht push ups laat doen. (Door dit langzaam op te bouwen)
En Runtastic Six Pack, niet omdat ik perse een een Six Pack wil (mooie bijkomstigheid maar ben niet bereid me voeding etc echt aan te passen) maar omdat deze verschillende oefeningen te bieden heeft.

Wat me direct opvoel bij de Six Pack en de Push Up app is dat ze per dag korte oefeningen bieden (Wat ik opzich geen probleem vind, het bouwt zich immers op) maar dat het trainings schema er nu bijvoorbeeld als volgt uit ziet (voor de Six Pack app) 19 trainen, 20 trainen, 21 trainen, 22 rust, 23 trainen, 24 trainen, 25 rust, 26 trainen, 27 trainen, 28 trainen, 29 rust.... etc

Is dit te dicht op elkaar? Of is dit niet slecht voor je spieren (Je train telkens je buikspieren soms ook met dezelfde oefeningen)

Er is niet een specifiek doel wat ik wil bereiken, gewoon wat kracht opbouwen en omdat ik niet echt sport gaan sporten. Dus hebben jullie tips, zijn deze apps slecht, bestaan er betere? Of moet ik op een andere manier trainen? Ik hoor het graag

Johan
 
Laatst bewerkt:
Gewoon lekker naar de sportschool gaan en beginnen met een goed schema. Stronglifts 5x5 is een van de betere schema's voor beginners.

Succes!
 
Dichtsbijzijnde sportschool is toch al gauw 15 km weg, bovendien wil ik graag thuis (in ieder geval beginnen met) trainen, om te kijken of ik het uberhaupt volhoud.
 
Met enkel lichaamsgewicht oefeningen ga je niet ver komen, als je toch thuis wil trainen heb je minstens een bankje, squatrek, gewichten en een barbell nodig
 
Met enkel lichaamsgewicht ga je idd niet ver komen maar check youtube voor enkel bodyweight oefeningen. Zijn er genoeg, zou je nog van verschieten!
Beste is natuurlijk naar een gym gaan, 15km is toch geen probleem met de auto? En met de fiets ben je goed opgewarmd, met een degelijke fiets ben je er op een goed halfuurtje.
 
Ik ben juist wel begonnen met push-ups (en wat pull-ups) thuis, en heb daar ook zo'n app voor gebruikt. Klopt misschien dat je dan nog niet echt serieus bezig bent, maar het helpt wel om in het ritme te komen zonder investering, en het werkt motiverend om iedere keer een stapje te maken. Deze opstap is bij mij de reden geweest om met gewichten te beginnen, omdat ik op een gegeven moment vastliep in de push-ups die ik haalde (bleeft steken op 135 verdeeld over 5 setjes). Kortom, ik vind het zelf geen verkeerde manier om als opstapje te dienen, maar als je echt meteen voor snel resultaat wil gaan dan zul je met gewichten aan de slag moeten. Ik heb er nog steeds wel een voorliefde voor push-ups en pull-ups aan overgehouden
 
Back
Naar boven