AndroidHealthClinic

Beginnen met kuren? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Laat ik het dan anders formuleren: daarbij is er nog nooit concreet aangetoond dat een lage HDL waarde direct gelinkt is aan hart- en vaatziekten. Aderverkalking is wel direct gelinkt aan een te hoge LDL. Aderverkalking is een belangrijke risicofactor als je praat over hart- en vaatziekten.

Dus jij beweert dat je beter af bent met een hoge LDL/HDL dan een lage LDL/HDL? Wat draagt volgens jou meer bij aan hart- en vaatziekten?
Als je met een directe link causaliteit bedoelt: dat klopt uiteraard. Die lijkt er niet te zijn. Anders zou medicatie die het HDL-cholesterol verhoogt wel helpen.

Ik beweer het volgende:
Een lage HDL-waarde is wel degelijk gelinkt aan hart- en vaatziekten. Er is een sterke negatieve associatie tussen het HDL-cholesterol en hart- en vaatziekten. Het probleem is dat medicatie (en ook niacine) die ingrijpen op het HDL-cholesterol door deze te verhogen, niet het risico op hart- en vaatziekten doen verlagen. De associatie is dus handig om te gebruiken als schatter van het risico op hart- en vaatziekten, en wordt dan ook gebruikt in combinatie met enkele andere waardes bij bijv. de in Europa veelgebruikte SCORE-chart. Het wordt bijgevolg alleen wel een onbetrouwbare schatter als het HDL-cholesterol kunstmatig wordt beïnvloed door medicatie/supplementen.

LDL is inderdaad vrij makkelijk te fixen en dit verlaagt ook de kans op hart- en vaatziekten. Hedendaags ben je daardoor het beste uit als je LDL-cholesterol van nature kut is, en je HDL-cholesterol van nature goed, i.p.v. vice versa.
 
Voor LDL-verlaging kun je mijns inziens het beste uitwijken naar medicatie i.p.v. supplementen. Van rodegistrijstextract en berberine is er wel voldoende bewijs dat deze effectief en relatief veilig genoeg zijn om het te gebruiken ter verlaging van het LDL-cholesterol. In een ideale wereld waarbij die supplementen altijd correct worden gedoseerd zou het een prima optie zijn. Het probleem, echter, is dat je met supplementen weinig zekerheid hebt wat betreft consistente kwaliteit van het product. Met name rodegistrijstextract kun je dan beter laten staan en gaan voor een statine, immers, het effect ervan komt door een statine die het bevat (lovastatine).
In hoeverre kun je er van uit gaan dat bekendere merken goed gedoseerd zijn?
 
Als je met een directe link causaliteit bedoelt: dat klopt uiteraard. Die lijkt er niet te zijn. Anders zou medicatie die het HDL-cholesterol verhoogt wel helpen.

Ik beweer het volgende:
Oke, dan zitten we toch op één lijn. Ik doelde meer op 't feit dat wij roiders daarom ons beter kunnen focussen op het verlagen van ons LDL.

Vanwaar je keuze voor deze? Statines kunnen het LDL-cholesterol veel sterker verlagen (tot wel een halvering), is direct bewijs van voor handen dat het het risico op hart- en vaatziekten sterk doet dalen, en is véél meer veiligheidsonderzoek naar verricht.
Gw1516 is voor roiders meestal makkelijker te verkrijgen en heeft daarbij nog een paar andere voordelen voor bb.
 
Weet iemand wanneer de Test C inkickt?
 
Definieer "inkickt"
Wanneer je merkbaar "effect" ziet qua kracht, aankomen & libido. Snap dat dat ook zeker uit de voeding komt en traning zelf. Maar vanwege de lange ester las ik 4-5 weken. Dus wil even bevestiging.
 
Wanneer je merkbaar "effect" ziet qua kracht, aankomen & libido. Snap dat dat ook zeker uit de voeding komt en traning zelf. Maar vanwege de lange ester las ik 4-5 weken. Dus wil even bevestiging.
2 a 3 weken
 
In hoeverre kun je er van uit gaan dat bekendere merken goed gedoseerd zijn?
Ik heb 2 merken geprobeerd. Die van het huismerk van Kruidvat deed m’n ldl zo’n 5-6 punten zakken (verwaarloosbaar dus), die van lucovitaal deed het 40 punten zakken. Beide bevatten zogezegd 10mg monacoline k.
 
Vanwaar je keuze voor deze? Statines kunnen het LDL-cholesterol veel sterker verlagen (tot wel een halvering), is direct bewijs van voor handen dat het het risico op hart- en vaatziekten sterk doet dalen, en is véél meer veiligheidsonderzoek naar verricht.
Moet je dan ook geen ubiquinol nemen tijdens gebruik van statines?
 
Moet je dan ook geen ubiquinol nemen tijdens gebruik van statines?
Moeten niet echt maar wel aan te raden meende ik.

Welke dosis ubiquinol/ coq10 raad je aan Galen bij 10mg monacoline/lovastatine?
 
Moeten niet echt maar wel aan te raden meende ik.

Welke dosis ubiquinol/ coq10 raad je aan Galen bij 10mg monacoline/lovastatine?
Denk 100/200mg maar ik kan verkeerd zijn, Galen zal er wel meer over weten. Mijn vraag had vooral betrekking op hartfalen ivm statines
 
Ik heb 2 merken geprobeerd. Die van het huismerk van Kruidvat deed m’n ldl zo’n 5-6 punten zakken (verwaarloosbaar dus), die van lucovitaal deed het 40 punten zakken. Beide bevatten zogezegd 10mg monacoline k.
Ik heb ook lucovitaal al 2 jaar en me ldl was super laag tijdens cruise maar vroeg me meer af hoe betrouwbaar lucovitaal was :p
 
Ik heb ook lucovitaal al 2 jaar en me ldl was super laag tijdens cruise maar vroeg me meer af hoe betrouwbaar lucovitaal was :p
Hah zullen we nooit weten wss maar toch fijn dat het bij jou ook werkt. Ik heb het idee dat ze legit zijn.
 
Dit zijn trouwens me volledige waardes ter toevoeging aan deze topic. Wist niet dat ik ze kon toevoegen in foto's :)

4D6203D1-06D5-48D7-B27A-B700D913CC3A.jpeg
FD747BD6-AD9F-4EFD-86B5-5213250B12A8.jpeg
 
In hoeverre kun je er van uit gaan dat bekendere merken goed gedoseerd zijn?
Heel moeilijk te zeggen, er is simpelweg geen data over. Ervaring leert dat supplementenboeren, ook de grote, zeker niet noodzakelijkerwijs uitblinken in het goed doseren van middelen.

Moet je dan ook geen ubiquinol nemen tijdens gebruik van statines?
Nee, al het kan wel helpen als je spierklachten/-pijn ervaart tijdens statinegebruik.

Moeten niet echt maar wel aan te raden meende ik.

Welke dosis ubiquinol/ coq10 raad je aan Galen bij 10mg monacoline/lovastatine?
Als je spierklachten ervaart kun je beginnen met 100 mg dagelijks en kijken of dat voldoende verbetering geeft. Zo niet, dan zou je dat stapsgewijs verder kunnen verhogen. Er is te weinig onderzoek naar om goed te zeggen of een bepaalde dosering echt beter werkt dan een ander. Vandaar de aanpak om met de laagst effectieve dosering te beginnen.
 
.
 
Laatst bewerkt:
Ik wil graag gaan beginnen met 12 weken 750mg /pw Testosteron Cypionaat. Nakuur zal bestaan uit 2 weken Nolvadex
1 week 40 ed
2 week 20 ed
Bloedwaardes zijn binnen en me vraag voor jullie is of ik geschikt ben voor de kuur.

(gammaGT) Waardes 21 Normaal -/55
(ALAT;SGPT) Waardes 25 Normaal -45
(Creatine) Waardes 75 Normaal 64/104
(CKD-EPI, eGFR) Waardes >90 Normaal 60/-
(Cholestrol) Waardes 3,68 Normaal -/5
(HDL-Cholestrol) Waardes 0,95 < 1/-
(Glucose) Waardes 4,6 Normaal 4,5/5,6
(Hb) Waardes 10,6 Normaal 8,5/11
(Kalium) Waardes 4,2 Normaal 3,5/5
(LH) Waardes 3,6 Normaal 1,5/9,3
(FSH) Waardes 4,2 Normaal 1,4/14
(Testosteron) Waardes 21,5 Normaal 5,72/26,14
Ziet er verder prima uit ja. 500 deed ik ook mijn 1e kuur. Ik heb er toen 8 kilo netto aan overgehouden.
 
.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven