XXL Nutrition

beginnen met mma

Bezoekers in dit topic

Waterpoloer

Freaky Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
31 jan 2010
Berichten
6.954
Waardering
633
Lengte
1m80
Massa
106kg
Hallo

Ik zou eerst met Krav maga gaan beginnen maar ben er achter gekomen dat het niet iets voor mij is. Ben toch meer de aanvaller dan de verdediger om het zo maar te zeggen.

Nu heb ik alleen totaal geen ervaring met vechtsporten,nu is mijn vraag. Kan je eigenlijk wel beginnen met mma zonder enig ervaring?

zo ja

Hoe ziet een training er uit van MMA?

Zijn de trainingen blessure gevoeliger dan bijvoorbeeld boksen of muay thai?

Ik zou het leuk vinden om verhalen te horen van mensen die deze vechtsport doen, hoe ze zijn begonnen etc.

Alvast bedankt.
 
KM (selfdefense) is ook totaal niet te vergelijken met MMA (sport). Zelf heb ik jaren MMA in combinatie gedaan met Karate en Thaiboksen. Of MMA minder blessuregevoelig is dan Thaiboksen weet ik niet, maar mijn ervaring is dat ik bij MMA veel minder kleine dingetjes had dan bij Karate en Thaiboksen. Dit komt vooral doordat je bij MMA ook veel groundgame traint, en dan valt het met trappen en stoten erg mee.

Hoe een training eruit ziet verschilt per school/trainer. En je kunt prima beginnen met MMA als je geen ervaren vechtsporter bent.

Je kunt ook kiezen voor een combi BJJ en Thaiboksen, best of both worlds imo voor MMA.
 
Laatst bewerkt:
Hallo

Ik zou eerst met Krav maga gaan beginnen maar ben er achter gekomen dat het niet iets voor mij is. Ben toch meer de aanvaller dan de verdediger om het zo maar te zeggen.

dan zou krav juist wel iets voor je zijn.

Nu heb ik alleen totaal geen ervaring met vechtsporten,nu is mijn vraag. Kan je eigenlijk wel beginnen met mma zonder enig ervaring?

ja

zo ja

Hoe ziet een training er uit van MMA?

Hangt van je club af.

Zijn de trainingen blessure gevoeliger dan bijvoorbeeld boksen of muay thai?

bij boksen of mt is het vooral blauwe plekken waar je mee te maken krijgt, bij mma is het dat maar ook schaafwonden van het rollen, en je gewrichten(in mijn geval mijn ellebogen) gaan het zwaar te verduren krijgen. Eens je leert dat je best vlug afklopt ipv tegenwringt gaat dat beter.

Ook van de verwurgingen kun je last krijgen in je hals.

Maw, je wordt er niet mooier op :D

Ik zou het leuk vinden om verhalen te horen van mensen die deze vechtsport doen, hoe ze zijn begonnen etc.

Alvast bedankt.

Grootste tip die ik je als beginner kan meegeven, laat je ego in de kleedkamer achter. Je gaat afgemaakt worden de eerste lessen, en zeer, zeer snel. Trek het je niet aan en leer zoveel je kan.

Daarnaast, leer je conditie doseren.
 
Laatst bewerkt:
Grootste tip die ik je als beginner kan meegeven, laat je ego in de kleedkamer achter. Je gaat afgemaakt worden de eerste lessen, en zeer, zeer snel. Trek het je niet aan en leer zoveel je kan.

Daarnaast, leer je conditie doseren.


haha wat Calyptus zegt, de eerste lessen ga je heel wat incasseren. maar vraag gewoon aan sparrings partners of ze dingen willen uitleggen. ik zou er wel sowieso BJJ bij gaan doen, want het grond werk is erg lastig. als je staand ook nog nooit gevochten heb, dan zou ik toch voor thaiboksen gaan.

wat voor mij ook helpt is wat technieken bekijken op youtube, soms leer je handige dingen.

en je kan het, het beste gewoon proberen, dan kom je er vanzelf achter of je het een leuke sport vind toch.
 
Leer je deze technieken zoals je die nodig hebt op de grond dan niet bij mma, ik ben eigenlijk van plan om mma en krachttraining te combineren. En om er dan nog een sport bij te doen red ik gewoon niet.
 
ja take downs en grond vechten zullen ook aangeleerd worden.
dus als je niet genoeg tijd heb kan je ook gewoon alleen mma doen.
ik zal gewoon een keer ergens gaan trainen en dan zie je snel genoeg hoe de training eruit ziet.
 
Ervaring, geen ervaring. Het maakt niet uit bij Team Duncan in Utrecht! :D
 
KM (selfdefense) is ook totaal niet te vergelijken met MMA (sport). Zelf heb ik jaren MMA in combinatie gedaan met Karate en Thaiboksen. Of MMA minder blessuregevoelig is dan Thaiboksen weet ik niet, maar mijn ervaring is dat ik bij MMA veel minder kleine dingetjes had dan bij Karate en Thaiboksen. Dit komt vooral doordat je bij MMA ook veel groundgame traint, en dan valt het met trappen en stoten erg mee.

Hoe een training eruit ziet verschilt per school/trainer. En je kunt prima beginnen met MMA als je geen ervaren vechtsporter bent.

Je kunt ook kiezen voor een combi BJJ en Thaiboksen, best of both worlds imo voor MMA.

ik heb juist met mma dat ik non stop blessures had, ze weerhielden me niet van trainen maar toch, je wordt er niet vrolijk van.

Heb in de driekwart jaar voor mn eerste wedstrijd verschillende keer bloemkool-oor gehad (ook aan geopereerd tijdens de kerst, ik leek net dombo, t ziet er nu weer net zo lelijk uit als eerst), beide enkels maanden last van gehad door te denken dat ik ankle locks kon ontsnappen (eigen schuld natuurlijk), scheurtje in mn meniscus door n inside heelhook, scheuren in beide schouders aan de rotator cuff spiertjes, pols vaker verstuikt en natuurlijk elke week blauwe plekken en schaafwonden.

Laat dit je trouwens vooral niet tegenhouden om toch mma te gaan trainen :D
 
Jup schaafwonden, blauwe plekken en onlangs ook mijn gewrichten (elleboog) hehe maar toch is het fijn! (y)
 
Back
Naar boven