AndroidHealthClinic

Beginnen met powerliften naar 1,5 jaar bodybuilding

Bezoekers in dit topic

ErnstJan1989

Novice
Lid geworden
23 feb 2015
Berichten
1
Waardering
0
Lengte
1m87
Massa
82kg
Dag mensen

Ik ben nu ongeveer 1,5 jaar serieus aan het trainen en heb me vooral gefocust op meer spiermassa, ben van 67 kilo naar ongeveer 82 kilo gegaan.

Nu wil ik serieus beginnen met powerliften en heb ik na wat onderzoek een eigen programma samengesteld. Het is een soort van combi tussen Wendler en 5x5.

Het idee is om 4 weken lang elke week 5 kg toe te voegen voor de deadlift en squat en 2,5 kilo voor bench en overheadpress. Het gewicht is bij elke set hetzelfde. Omdat de reps elke week omlaag gaan kan ik elke week gewicht toevoegen. Na 4 weken begin ik weer opnieuw en voeg ik respectievelijk 2,5 kg toe en 5 kg
aan het begin gewicht.

Voorbeeld:
Eerste 4 weken
Deadlift week 1 > 60 kg
Deadlift week 2 > 65 kg
Deadlift week 3 > 70 kg
Deadlift week 4 > 75 kg

2e 4 weken
Deadlift week 1 > 65 kg
Deadlift week 2 > 70 kg
Deadlift week 3 > 75 kg
Deadlift week 4 > 80 kg

Uiteraard begin ik heel licht. Hopelijk staat het er een beetje duidelijk zo. :)

Daarnaast heb ik net zoals bij Wendler wat oefeningen toegevoegd.
Mijn doel is om flink sterk te worden daarnaast nog wat meer massa te krijgen.
Ik ben benieuwd wat jullie van mijn programma vinden en wat ik eventueel nog kan veranderen, tips zijn van harte welkom!

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Schermafbeelding 2015-02-28 om 23.33.48.png
 
Naar mijn mening gaan je rear delts achter lopen zo. Pak bijv. ipv die 2e overhead press iets voor je rear delts.
 
Je squat maar 1x per week?
 
Advies: ga starting strength doen
 
Gewoon een programma doen dat zich al bewezen heeft, zoals bijvoorbeeld Ijzer zegt. De mainlifts 1x per week doen is sowieso echt echt echt niet genoeg.
 
Back
Naar boven