XXL Nutrition

Beginnen met shakes (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Affamocc

Novice
Lid geworden
3 jun 2015
Berichten
4
Waardering
0
Lengte
1m81
Massa
80kg
Hallo, ik ben nieuw hier.

Ik heb al wat jaren ervaring in de gym maar ik heb mij nooit verdiept in supplementen, gewoon weg omdat ik dat niet nodig had, alleen ik blijf nu een beetje schommelen om en nabij de 80kg wat mij irriteert, omdat ik op korte termijn wel richting de 90 wil gaan. (een jaar, anderhalf jaar) dus wil ik beginnen aan shakes.

Ik wist dat ik in ieder geval een proteïne shake van whey moest hebben, en ik heb er ook maar een weight gainer bij gehaald. Gewoon de kleinste potjes zodat ik kan ervaren hoe het bevalt.

Maar nu staan er op beide potten dat ik ze na de workout moet in nemen, moet ik dan kiezen uit een van de twee?

Qua voeding eet ik veel rijst, pasta, groenten, vis, fruit. Ik drink veel water en magere yoghurt, melk.
En ik ga mezelf aanleren om meer noten en amandelen te kopen.

Ik heb nog geen voedingsschema, maar hier ben ik wel mee bezig.

Tips zijn altijd welkom, ik ga nu trainen. Ciao!

Edit: als ik toch bezig ben: wat is een goede manier om mijn vetpercentage te berekenen?
 
Heb je al je onderhoud uitgerekend? (bmr x activiteitsfactor)
Ik zou eerst beginnen met een voedingsschema maken en kijken of je aan je macro's komt.
Mocht je te laag uitvallen in je eiwitten kun je altijd nog supplementen gaan aanschaffen, eiwitshakes zijn er alleen voor als je niet aan je dagelijkse eiwit benodigheden komt. Zelfde geldt voor weightgainers, dus zou eerst kijken of je aan je macro's komt en dan kijken welke supplementen geschikt voor je zijn ;)
 
Eerst een voedingsschema en daarin je supps integreren. Voor of na de training maakt niet zoveel uit denk ik als je begint met trainen, als je maar zorgt dat je 2 gram eiwit per kilo lichaamsgewicht binnenkrijgt als je spieren wilt opbouwen. Ik doe het zelf beide, een uurtje voor de training eiwitten en meteen d'r na.

Vetpercentage: Huidplooimeting met een tang
 
Hallo, ik ben nieuw hier.

Ik heb al wat jaren ervaring in de gym maar ik heb mij nooit verdiept in supplementen, gewoon weg omdat ik dat niet nodig had, alleen ik blijf nu een beetje schommelen om en nabij de 80kg wat mij irriteert, omdat ik op korte termijn wel richting de 90 wil gaan. (een jaar, anderhalf jaar) dus wil ik beginnen aan shakes.

Ik wist dat ik in ieder geval een proteïne shake van whey moest hebben, en ik heb er ook maar een weight gainer bij gehaald. Gewoon de kleinste potjes zodat ik kan ervaren hoe het bevalt.

Maar nu staan er op beide potten dat ik ze na de workout moet in nemen, moet ik dan kiezen uit een van de twee?

Qua voeding eet ik veel rijst, pasta, groenten, vis, fruit. Ik drink veel water en magere yoghurt, melk.
En ik ga mezelf aanleren om meer noten en amandelen te kopen.

Ik heb nog geen voedingsschema, maar hier ben ik wel mee bezig.

Tips zijn altijd welkom, ik ga nu trainen. Ciao!

Edit: als ik toch bezig ben: wat is een goede manier om mijn vetpercentage te berekenen?

10 kg spiermassa binnen 1.5 jaar terwijl je al wat jaren trainingservaring hebt, en dat dan zonder voedingsschema? veel succes, weet niet welk supplement je daarvoor wilt gaan gebruiken maar dat redt je niet met een whey shakie.
 
10 kg spiermassa binnen 1.5 jaar terwijl je al wat jaren trainingservaring hebt, en dat dan zonder voedingsschema? veel succes, weet niet welk supplement je daarvoor wilt gaan gebruiken maar dat redt je niet met een whey shakie.
Maar het moet wel mogelijk zijn om ongeveer 3 kg vast aan te komen binnen een jaar lijkt me?

---------- Toegevoegd om 16:02 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:58 ----------

Eerst een voedingsschema en daarin je supps integreren. Voor of na de training maakt niet zoveel uit denk ik als je begint met trainen, als je maar zorgt dat je 2 gram eiwit per kilo lichaamsgewicht binnenkrijgt als je spieren wilt opbouwen. Ik doe het zelf beide, een uurtje voor de training eiwitten en meteen d'r na.

Vetpercentage: Huidplooimeting met een tang
Dat heb ik ook gedaan voor de training een weight gainer en direct erna een proteine shake.

Misschien moet ik eens een diëtist vragen om te helpen met een schema.
 
Maar het moet wel mogelijk zijn om ongeveer 3 kg vast aan te komen binnen een jaar lijkt me?

---------- Toegevoegd om 16:02 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:58 ----------


Dat heb ik ook gedaan voor de training een weight gainer en direct erna een proteine shake.

Misschien moet ik eens een diëtist vragen om te helpen met een schema.

Of in de voedingssectie hier kijken, daar vindt je genoeg info om het zelf te kunnen. Het is niet zo heel moeilijk, en een dietist is vooral gefocusd op afvallen, dus weet ik niet of die je optimaal kan helpen met aankomen. DBB had ook persoonlijke begeleiding waarin er ook een voedingsschema werdt gemaakt door Big T, maar dat ligt nu stil volgens mij.
 
Gewoon na je training een grote maaltijd eten. Een shake is toch niet genoeg na een zware workout
Verder over de hele dag meer kcal eten.

Als je moeite heb met de kcal halen is Pindakaas, eieren, kwark met cashewnoten, honing in je shake allemaal makkelijk om de kcal op te schroeven.
 
10 kg spiermassa binnen 1.5 jaar terwijl je al wat jaren trainingservaring hebt, en dat dan zonder voedingsschema? veel succes, weet niet welk supplement je daarvoor wilt gaan gebruiken maar dat redt je niet met een whey shakie.

Ts heeft het toch niet over 10 kilo spiermassa? Gaat om totaal gewicht.

10 kilo zwaarder worden in max 1,5 jaar kan iedere jodokus.
 
vetpercentage beste berekenen met huidplooimeter..

Je kan ook op google afbeeldingen vinden van vetpercentages bij gasten. Als je dan een beetje realistisch naar je zelf kijkt kan je zelf ook wel schatten hoeveel het plusminus zal zijn
 
Back
Naar boven