Fitness Seller

Beginnen met sporten

Bezoekers in dit topic

AnneVerburg

Novice
Lid geworden
7 apr 2017
Berichten
8
Waardering
0
Lengte
1m75
Massa
70kg
Hoi allemaal,

Ik ben nieuw hier en ik wil heel graag beginnen met sporten in de sportschool. Ik heb nog geen ervaring met sportscholen, en vind het wel spannend. Mijn doel is om af te vallen en meer kracht te krijgen. Nu weet ik niet of ik beter cardio of krachttraining kan gaan doen. En wat kan ik het beste eten om sneller resultaat te zien?

Hebben jullie tips? Ik hoor het graag!
 
Start met op onderhoud eten.

5x5 stronglifts is prima om te starten

Cardio op rustdagen
 
Start met op onderhoud eten.

5x5 stronglifts is prima om te starten

Cardio op rustdagen

Bedankt voor je reactie! Hoe vaak per week is het dan nodig om krachttraining te doen?
 
Bedankt voor je reactie! Hoe vaak per week is het dan nodig om krachttraining te doen?
Dat moet je zelf invullen naar beschikbare tijd... Een fullbody schema is perfect met 3 dagen per week, heb je minder tijd train je minder en zal je ook met minder resultaat tevreden moeten zijn.
 
Krachttraining!
Je verbranding zal daarmee veel langer veel hoger zijn.
Je kan eventueel na de kracht training nog even wat hiit interval training doen maar in principe gaat met goede kracht training je verbranding al meer dan genoeg omhoog.
3 a 4 x p week is genoeg om mee te beginnen
 
Cardio in combinatie met krachttraining geeft vaak het beste en snelste resultaat. Ik zelf train nu weer sinds 2 weken en ben van 72 kilo naar 68 kilo gegaan. Dit enkel door 3x per week cardio en krachttraining te combineren en goed op mijn voeding te letten. Nu moet ik er ook bij zeggen dat ik zelf een galblaasoperatie heb gehad en sindsdien mijn verbranding veel sneller is gaan werken, maar uit ervaring voorheen viel ik hier ook prima mee af.