XXL Nutrition

Beginnen met trainen

Bezoekers in dit topic

Rattlehead46

Novice
Lid geworden
12 jul 2019
Berichten
8
Waardering
7
Lengte
1m90
Massa
74kg
Hoi, laat ik me eerst even voorstellen.

Ik ben Jasper, 27 en werkzaam in het basisonderwijs.
Ik zit al een tijdje (sinds er hier in de buurt een Zummitt is begonnen) met het plan in mijn hoofd om te beginnen met fitness. Om mijn buikvetje kwijt te raken, rug wat sterker te maken en het mag ook allemaal wel wat gespierder.
De zomervakantie lijkt me ideaal om hier mee te beginnen en mijn weg wat te vinden.

Nu heb ik de stickys wat doorgelezen en ben tot de conclusie gekomen om te beginnen met een full body workout 3x in de week. Hiervoor lijken me het Ivysaur 448 schema of Starting Strength schema wel wat.
Maar ik ben 1,90m en 74kg. Altijd al skinny fat geweest. Ik gok dat er zo'n 4kg buikvet te veel aan zit?
Nu wil ik graag dat buikvet kwijt en mijn vraag is of ik ook wat cardio er bij moet doen of dat ik dat met het trainen icm letten op mijn voeding (ik denk dat ik te veel suiker in neem nu) redelijk vlot kwijt raak.

Volgens mij ectomorph met een redelijk vlotte stofwisseling (als ik een tijdje wat minder snoep etc ben ik ook vrij snel wat kwijt) maar wel met vrij brede schouders van mezelf. Zit er wat tussenin denk ik.

Nog een vraag: is zo'n full body novice workout goed genoeg om mijn rug mee te trainen? Ik heb een vrij zwakke rug en zou het fijn vinden om daar ook wat aan te doen. Of moet ik daar nog wat extra voor doen?
 
Een full body workout is altijd goed, zeker voor beginners onder ons :rolleyes:
Je kan ook upper/lower body apart doen, ik denk dat je hier ook weinig kwaad mee kan doen.

Btw, buikvet kan je niet alleen verbranden. Je verbrandt overal vet als je gaat afvallen, je kan niet op 1 plek afvallen :emo:
 
Je kunt na iedere training 3 setjes facepulls doen van 12-15 reps oid voor je schoudergezondheid/houding.
 
Bedankt voor de reacties. Ik ga me er eens in verdiepen.
Ik heb me net iig ingeschreven bij de sportschool met morgen als ingangsdatum dus ik kan haast niet meer terug :)

Btw, buikvet kan je niet alleen verbranden. Je verbrandt overal vet als je gaat afvallen, je kan niet op 1 plek afvallen :emo:

Maar daar heb ik het wel bijna allemaal zitten. En anders krijg ik straks wel hele dunne armpjes/benen :D

Deurbelz Het is trouwens vooral de onderrug die bij mij problemen oplevert. Gaat dit daarvoor werken?
 
Bedankt voor de reacties. Ik ga me er eens in verdiepen.
Ik heb me net iig ingeschreven bij de sportschool met morgen als ingangsdatum dus ik kan haast niet meer terug :)



Maar daar heb ik het wel bijna allemaal zitten. En anders krijg ik straks wel hele dunne armpjes/benen :D

Deurbelz Het is trouwens vooral de onderrug die bij mij problemen oplevert. Gaat dit daarvoor werken?
Facepulls helpen niet voor je onderrug. Sterk worden op compound lifts als squats, deadlifts en overhead presses wel.
 
Gewoon beginnen met SL5x5. En om af te vallen moet je minder eten dan je onderhoud.
Er staan heel wat calculators om je onderhoud te bereken online. Maak een voedingschema (er is wel een sticky hoe je dat moet doen).
Als je cardio naast je training doet, verbrand je nog meer calorien waardoor je nog sneller afvalt inderdaad.
Maar je kan natuurlijk ook gewoon nog minder eten.
 
Back
Naar boven