AndroidHealthClinic

Nickyo's trainingslog

Bezoekers in dit topic

Wat je doet of moet doen ligt helemaal aan jezelf ..
zwaar liften en progressie maken zul je niet moeten cutten , wil je cutten dan moet je rekening houden met meer falen

Zelf vind ik het niet verstandig om tijdens een krachtprogramma waarin je doel is progressie te maken te gaan cutten ..
 
Wat je doet of moet doen ligt helemaal aan jezelf ..
zwaar liften en progressie maken zul je niet moeten cutten , wil je cutten dan moet je rekening houden met meer falen

Zelf vind ik het niet verstandig om tijdens een krachtprogramma waarin je doel is progressie te maken te gaan cutten ..
Ja ik weet het, ik had beter nadat ik stopte met 5x5 SL kunnen gaan cutten maar dat is allemaal achteraf nu en heb ik dus niets meer aan.

Nou ik wil het graag onderhouden en eventueel (al is het maar 2,5kg) sterker worden. Kan dat bereikt worden door nu een deload te doen of is dat het domste wat ik kan doen nu?
 
Ik lees hier in dit topic vaak “ moeilijk , gefaald , volledige week rust “ met daarna de vraag “ wat zouden jullie doen “
In de tijd dat je SL schema deed las ik dat ook al een paar keer ..
deze sport is bouwen , falen , deloaden en overnieuw beginnen , keer op keer
Volgens mij interpreteer jij mij compleet verkeerd.
Ik herken in elk geval totaal niet wat jij nu schetst en ik beaam alles wat je zegt betreft bouwen, falen, deloaden en overnieuw beginnen.
Dat is volgens mij ook wat ik doe.

Wellicht dat mensen hun log anders loggen dan ik dat doe en jij het anders gewend bent.. Idk. Maar ik schrijf het een beetje zo dat mensen die meelezen
zien hoe ik de workout heb ervaren (dus welke lifts zwaar waren, welke niet etc). En ook voor mezelf om later terug te kijken van: "Ej dat vond ik toen nog moeilijk en nu doe ik dat eigenlijk heel gemakkelijk".
 
Gewichtsmeting
Elke dag wordt 's ochtends na een toilet bezoek het gewicht gemeten.
Woensdags wordt het gemiddelde van de afgelopen 7 dagen berekend.
Doel afvallen 0.7-0.8 kg/week


Week 21 - 81,30kg - 3100kcal
Week 22 - 81,55kg - 3100kcal + 0.25
Week 23 - 81,75kg - 3100kcal + 0.20
Week 24 - 81,98kg - 3100kcal + 0.23
Week 25 - 82,33kg - 3100kcal + 0.35
Week 26 - 82,58kg - 3100kcal + 0.25
Week 27 - 82,87kg - 3100kcal + 0.29
Week 28 - 83,13kg - 3100kcal + 0.26
Week 29 - 83,18kg - 3100kcal + 0.05
Week 30 - 83,80kg - 3100kcal + 0.62
Week 31 - 84,35kg - 3100kcal + 0.55
Week 32 - 84,81kg - 3100kcal + 0.46
Week 33 - 85,06kg - 2100kcal + 0.25
Week 34 - 83,38kg - 2100 kcal - 1.68

Dit zal wel voornamelijk vocht zijn wat ik ben verloren. Volgende week heb ik hopelijk een beter inzicht
 
Succes met de cut!

Denk je alleen niet dat het met jou gewicht/stats handiger is om een 4 weeks minicut te doen en dan weer 4 maanden door te bulken?
Lijkt me niet dat jij er veel aan gaat hebben om sub 10% vet te komen.

Bvb;

83,38 kilo
4 week minicut = -3 kilo
80,38 kilo
4 maand bulk =+3,6 kilo
83,98 kilo
Repeat

Als je eenmaal wat meer massa hebt kun je inderdaad diep cutten en dan bulken tot en met je vetpercentage te hoog oploopt.
Maar in jou situatie zou ik me meer focussen op kracht en massa om een sterke basis te bouwen.
Af en toe dus een minicut om de schade te beperken.
 
Succes met de cut!

Denk je alleen niet dat het met jou gewicht/stats handiger is om een 4 weeks minicut te doen en dan weer 4 maanden door te bulken?
Lijkt me niet dat jij er veel aan gaat hebben om sub 10% vet te komen.

Bvb;

83,38 kilo
4 week minicut = -3 kilo
80,38 kilo
4 maand bulk =+3,6 kilo
83,98 kilo
Repeat

Als je eenmaal wat meer massa hebt kun je inderdaad diep cutten en dan bulken tot en met je vetpercentage te hoog oploopt.
Maar in jou situatie zou ik me meer focussen op kracht en massa om een sterke basis te bouwen.
Thanks, ehm hier heb ik nog niet over nagedacht.
Ik denk sws niet dat ik zo laag in vet kom. Foto's van voor de cut staan een paar pagina's terug in een spoiler.
Ik had 10 weken een cut gepland en vanuit daar een jaar of wellicht 1,5 jaar te bulken.

Maar dit klinkt ook wel goed om eerlijk te zijn. Maakt het in de long term niks uit of ik nou bijv 3 relatief korte cyclusses doe van bulk/cut of één lange?
 
Thanks, ehm hier heb ik nog niet over nagedacht.
Ik denk sws niet dat ik zo laag in vet kom. Foto's van voor de cut staan een paar pagina's terug in een spoiler.
Ik had 10 weken een cut gepland en vanuit daar een jaar of wellicht 1,5 jaar te bulken.

Maar dit klinkt ook wel goed om eerlijk te zijn. Maakt het in de long term niks uit of ik nou bijv 3 relatief korte cyclusses doe van bulk/cut of één lange?

Is voornamelijk persoonlijke voorkeur. Ik zou zelf alleen een lange cut doen als 't voor een show, shoot of persoonlijke mijlpaal is.
Stel jij cut nu door dan blijft er (a.d.h.v. de foto's) niet veel over. Het is veel imposanter om een brede rug en dikke armen te hebben dan skinny met wat vasculariteit.
Zou dus gewoon even een mini cut doen om de schade qua vet te beperken, dit doen tot en met je een sterke basis hebt en dan eens doorcutten tot ~10%. Vanaf dan kan je gewoon 10-14% cyclen.

Verder is dit gewoon wat voor mijn gevoel het handigst is hé. Zijn meer wegen die naar rome leiden.
 
Is voornamelijk persoonlijke voorkeur. Ik zou zelf alleen een lange cut doen als 't voor een show, shoot of persoonlijke mijlpaal is.
Stel jij cut nu door dan blijft er (a.d.h.v. de foto's) niet veel over. Het is veel imposanter om een brede rug en dikke armen te hebben dan skinny met wat vasculariteit.
Zou dus gewoon even een mini cut doen om de schade qua vet te beperken, dit doen tot en met je een sterke basis hebt en dan eens doorcutten tot ~10%. Vanaf dan kan je gewoon 10-14% cyclen.

Verder is dit gewoon wat voor mijn gevoel het handigst is hé. Zijn meer wegen die naar rome leiden.
Ik heb verder geen ambities alleen dat ik zo groot mogelijk wil worden. Echter het liefst zo snel mogelijk in de zin van zo efficiënt mogelijk trainen.

Thanks ga ik dat doen! Dan ga ik nu nog 3-4 weken even cutten (even kijken hoeveel ik afval/week) en dan weer bulken.
Ik had nog wel een vraagje over het trainen, zou ik gewoon nu continue blijven liften waar ik op vast ben gelopen?
Zodat ik in elk geval zwaar blijf liften.
 
Ik heb verder geen ambities alleen dat ik zo groot mogelijk wil worden. Echter het liefst zo snel mogelijk in de zin van zo efficiënt mogelijk trainen.

Thanks ga ik dat doen! Dan ga ik nu nog 3-4 weken even cutten (even kijken hoeveel ik afval/week) en dan weer bulken.
Ik had nog wel een vraagje over het trainen, zou ik gewoon nu continue blijven liften waar ik op vast ben gelopen?
Zodat ik in elk geval zwaar blijf liften.

Yes, gewoon dezelfdes principes als in je bulk. Alleen niet verhogen.
(Tenzij dat je lukt, indien zo, chapeau)
 
Yes, gewoon dezelfdes principes als in je bulk. Alleen niet verhogen.
(Tenzij dat je lukt, indien zo, chapeau)
Thanks, na de cut een kleine deload en van daaruit weer bouwen ?
Ik vind het 5x5 madcow schema wel erg leuk dus zou dit graag nog even willen gebruiken.
 
Thanks, na de cut een kleine deload en van daaruit weer bouwen ?
Ik vind het 5x5 madcow schema wel erg leuk dus zou dit graag nog even willen gebruiken.
Zou niet preventief deloads inplannen zolang je niet in een intermediate/advanced programma zit. Helemaal niet als je nét uit een cut komt, dan knal je juist weer van de energie.
Écht periodiseren vind ik pas nuttig als je niet meer op week-tot-week basis (lineaire) progressie kan boeken. (Nogmaals iets waar meningen uiteraard over verschillen)
Zolang jij nog goed vooruitgang boekt op madcow zou ik dat uitmelken ja.
 
Zou niet preventief deloads inplannen zolang je niet in een intermediate/advanced programma zit. Helemaal niet als je nét uit een cut komt, dan knal je juist weer van de energie.
Écht periodiseren vind ik pas nuttig als je niet meer op week-tot-week basis (lineaire) progressie kan boeken. (Nogmaals iets waar meningen uiteraard over verschillen)
Zolang jij nog goed vooruitgang boekt op madcow zou ik dat uitmelken ja.
Dus straks gewoon verder gaan waar ik ben gebleven en dan kijken of ik wel verder kom?
Bedankt voor de tips in elk geval :)
 
Madcow W8T2

Squat
5x52,5kg
5x65kg
5x80kg
5x80kg

Overheadpress
5x32,5kg
5x37,5kg
5x45kg
3x50kg

Deadlift -
5x87,5kg
5x105kg
5x122,5kg
0x137,5kg

Op- en/of aanmerkingen
A.s. zaterdag ga ik nog een keer deadliften, kijk of het dan beter gaat na een paar maaltijden. En maandag gewoon squat/bench/row.
Ik had slechts alleen een eiwit shake gedronken vanmorgen. Voelde me slap en had totaal geen energie.
De 122,5 deadlift voelde al bizar zwaar aan en de 137,5 kreeg ik niet eens meer van de grond.
Vanaf nu ga ik pas liften na een aantal goede maaltijden (dit geldt ook voor straks in de bulk).
 
Laatst bewerkt:
Madcow W8T2

Squat - Makkelijk
5x52,5kg
5x65kg
5x80kg
5x80kg

Overheadpress - moeilijk
5x32,5kg
5x37,5kg
5x45kg
3x50kg

Deadlift - moeilijk Ik had slechts alleen een eiwit shake gedronken vanmorgen. Voelde me slap en had totaal geen energie.
De 122,5 voelde al bizar zwaar aan en de 137,5 kreeg ik niet eens meer van de grond.
Vanaf nu ga ik pas liften na een aantal goede maaltijden (dit geldt ook voor straks in de bulk).

5x87,5kg
5x105kg
5x122,5kg
0x137,5kg

A.s. zaterdag ga ik nog een keer deadliften, kijk of het dan beter gaat na een paar maaltijden. En maandag gewoon squat/bench/row.
Dat je Madcow doet in de cut vind ik al knap, succes zaterdag!
 
Dat je Madcow doet in de cut vind ik al knap, succes zaterdag!
Achteraf erg dom geweest, ik had beter een minicut na 5x5SL kunnen doen en dan MADCOW5x5. Maar goed het is nu even niet anders.
Nog paar weken cutten en dan zien hoe ver ik kan komen met madcow
 
Extra training

Deadlift
1x60
1x80
1x100
1x120
1x130
2x135

Bench press
5x60
5x60
5x60

Pull up
3x bodyweight
7x assisted groene elastiek
5x assisted groene elastiek

Deadhang met straps -
Bodyweight + 7 kilo dumbbels. ong 1 min

200 kcal crosstrainer

Op- en/of aanmerkingen
Aangezien deadlifts echt dramatisch gingen eergisteren heb ik vandaag nog even wat deadlifts gedaan.
In elk geval de 135 deadliftweer even gepakt. Begin langzaam wel te merken dat ik nu een tijdje in calorie deficit zit. vanaf 13-9 weer bulken. Dan heb ik precies een maand een minicut gedaan.
 
Laatst bewerkt:
Vanwaar de straps bij de deadhangs?
 
Vanwaar de straps bij de deadhangs?
Ik wou de focus leggen op de lats, en aangezien met extra gewicht mijn grip het snel zou begeven dacht ik dat dit wel een mooie oplossing was.
Bij de 3 pull ups die ik zelf kon was het iig niet de grip die het begaf.
 
Deadhang met straps - gewoon zolang mogelijk hangen aan een pull up bar, schijnt je pull up ook beter van te worden
deadhang zonder straps is een mooie gripp oefening, en dat is weer lekker voor je deadlift
heel langzaam zakken tijdens je pull/chin ups, dat helpt enorm om snel sterker te worden op deze oefening
 
Madcow W8T3

Squat
10x40
5x60
5x80
5x90
3x100
2x107,5

Bench
10x20
5x40
5x50
5x60
5x70

Bench over row
10x20
5x40
5x50
5x60
5x65

Op- en/of aanmerkingen
-
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven