Blablachocoladevla
Novice
- Lid geworden
- 26 okt 2020
- Lengte
- 1m83
- Massa
- 79kg
Gents,
Sinds 3-4 weken ga ik met veel enthousiasme naar de gym. Graag maak ik gebruik van jullie ervaring en hoor ik jullie mening over mijn huidige trainingsschema!
In het kort:
Doel: spiermassa opbouwen middels een 'clean bulk'
Tijdsspanne: niet specifiek, dit is voor mij een 'long-term game'
Routine: om de dag (i.e. 3-4x per week)
Workout: full-body
Huidig gewicht/lengte: 183cm 79kg
Workout: (in wisselende volgorde)
- 5 min hardlopen (warming-up)
- Lat machine 4x10
- Bench press 4x10
- Back squats 4x10
- Shoulder press met dumbbells (seated) - 4x10
- Deadlifts 4x10
- Russian twists 4x20
- Abdominal crunch (machine) 4x10
Tevens een aantal specifieke vragen:
- Is het wijs om de back squats af te wisselen met front squats? (e.g. Ma/Vr back squats, Wo/Zo front squats enz.)
- Wat zijn goede alternatieven voor de russian twists en abdominal crunch?
- Biedt de military press een significant beter alternatief voor de shoulder press met dumbbells?
- Met welke regelmaat zou ik het gewicht moeten verhogen?
- Is dit een te hoog aantal sets/reps? Merk nu dat een oefening aan het begin vaak (te?) makkelijk lukt, maar dat het zwaar wordt in de laatste twee sets om de 10 reps aan te tikken.
Korte aanvulling omtrent mijn eetschema:
Ik houd vrij nauwkeurig bij hoe veel Kcals/Carbs/Protein/Fats ik binnen krijg en mik op het volgende:
- 3300 Kcals (ik mik op een gewichtstoename van ~2kg per maand en pas de inname daar op aan)
- 460g Carbs (~55% van Kcals)
- 160g Protein (2g per kg lichaamsgewwicht, ~20% van Kcals)
- 90g Fats (~25% van Kcals)
Merk dat ik moeite heb om die hoeveelheid carbs binnen te krijgen en vaak 'te veel' protein binnen krijg. Is dat een probleem - of betekent dit vooral dat mijn lichaam dat overschot aan protein gaat gebruiken als energiebron ipv spierherstel?
Al het bovenstaande is puur gebaseerd op de enkele uurtjes leeswerk die ik hier in heb gestoken - ben daarom erg benieuwd naar jullie ervaringen!
Alvast bedankt - much appreciated
Groet
Sinds 3-4 weken ga ik met veel enthousiasme naar de gym. Graag maak ik gebruik van jullie ervaring en hoor ik jullie mening over mijn huidige trainingsschema!
In het kort:
Doel: spiermassa opbouwen middels een 'clean bulk'
Tijdsspanne: niet specifiek, dit is voor mij een 'long-term game'
Routine: om de dag (i.e. 3-4x per week)
Workout: full-body
Huidig gewicht/lengte: 183cm 79kg
Workout: (in wisselende volgorde)
- 5 min hardlopen (warming-up)
- Lat machine 4x10
- Bench press 4x10
- Back squats 4x10
- Shoulder press met dumbbells (seated) - 4x10
- Deadlifts 4x10
- Russian twists 4x20
- Abdominal crunch (machine) 4x10
Tevens een aantal specifieke vragen:
- Is het wijs om de back squats af te wisselen met front squats? (e.g. Ma/Vr back squats, Wo/Zo front squats enz.)
- Wat zijn goede alternatieven voor de russian twists en abdominal crunch?
- Biedt de military press een significant beter alternatief voor de shoulder press met dumbbells?
- Met welke regelmaat zou ik het gewicht moeten verhogen?
- Is dit een te hoog aantal sets/reps? Merk nu dat een oefening aan het begin vaak (te?) makkelijk lukt, maar dat het zwaar wordt in de laatste twee sets om de 10 reps aan te tikken.
Korte aanvulling omtrent mijn eetschema:
Ik houd vrij nauwkeurig bij hoe veel Kcals/Carbs/Protein/Fats ik binnen krijg en mik op het volgende:
- 3300 Kcals (ik mik op een gewichtstoename van ~2kg per maand en pas de inname daar op aan)
- 460g Carbs (~55% van Kcals)
- 160g Protein (2g per kg lichaamsgewwicht, ~20% van Kcals)
- 90g Fats (~25% van Kcals)
Merk dat ik moeite heb om die hoeveelheid carbs binnen te krijgen en vaak 'te veel' protein binnen krijg. Is dat een probleem - of betekent dit vooral dat mijn lichaam dat overschot aan protein gaat gebruiken als energiebron ipv spierherstel?
Al het bovenstaande is puur gebaseerd op de enkele uurtjes leeswerk die ik hier in heb gestoken - ben daarom erg benieuwd naar jullie ervaringen!
Alvast bedankt - much appreciated
Groet