AndroidHealthClinic

Beginnend homegym, welke schema volgen? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Robinw20

Cool Novice
Lid geworden
3 jun 2013
Berichten
64
Waardering
0
Lengte
1m82
Massa
80kg
Dag DBB,

Ongeveer vanaf begin oktober ben ik niet meer met trainen en voeding bezig geweest dankzij een blessure. Gelukkig is deze nu over en kan ik weer volop knallen. Wel heb ik al het een ander gekocht voor een homegym om thuis te kunnen trainen.

Nu ga ik samen met mijn vriendin trainen en was ik benieuwd naar welke schema mijn vriendin en ik het best kunnen volgen. Aangezien we dus niet alles in huis hebben zal ik hieronder even beschreven wat onze doel is en welke apparatuur we ter beschikking hebben.

Wat je doel is
Mijn doel is het vergroten van spiermassa en kracht. Zelf was ik van plan om tot en met mei te bulken waarna een cut plaats vind van een maand.

Mijn vriendin haar doel is algemene krachtontwikkeling en hebben haar billen, benen, buik en rug de meeste prioriteit.

Welk gedeelte vraagt de meeste aandacht?

Bij mij zijn mijn chest en rug de moeilijkste spiergroep en deze hebben bij mij het meeste aandacht.

Bij haar zijn het haar billen, buik, benen en rug.

Beschikbare apparatuur
Op dit moment hebben wij tot onze beschikking een Squatrack(powermark 415 deluxe), een barbell, ez curl, losse dumbells en genoeg gewichten.

Beschikbare tijd
Wij hebben 3 a 4 dagen in de week de tijd om te kunnen sporten.

Nu zat ik zelf te denken aan Stronglift 5x5 en dan met een paar isolatie oefeningen. Maar wat is aan te raden met het huidige apparatuur en welke andere alternatieven zijn er aanwezig.

En mocht Sronglift 5x5 de beste optie zijn geldt dit ook voor haar en haar doelen?

Met vriendelijke groeten,
Robinw
 
Stronglift of ICF is idd het beste. Wel niet meer dan drie keer per week.

Ik yrain ook samen met mijn vriendin thuis. Wij hebben een power rack en anders ook hetzelfde als jij. Eerst hebben we stronglifts gedaan, dan ICF en nu een vier daags ub/lb schema.

Stronglifts is een aanrader omdat je de basis lifts met een goeie techniek leert en alle spieren getraind worden met minimale kans op blessures.

ICF is een goed vervolg omdat er nog wat isolatie oefeningen bij komen.
 
Beste Doncorleone,

Wanneer is het dan verstandig om te switchen van stronglift naar ICF? Na de eerste 12 week of denk je dat er nog meer te behalen valt na deze 12 week?

En kan ik met de huidige samenstelling wel veel van de isolatie oefeningen doen bij ICF of is het verstandig om nog extra materiaal aan te schaffen? zo ja, wat zou je dan als eerst aanraden?
 
Ik heb na 3 maand geswitched omdat ik ss saai begon vinden. Maar je kan het veel langer doen.

Met jou materiaal kun je icf perfect doen. Zijn isolatie oefeningen met barbell.

Je moet maar eens ice cream fitness googelen dan ga je het schema wel vinden.
 
Ja precies ik denk dat we het eerst gewoon 3maand aankijken en als we nog steeds gainen dan gaan we gewoon verder.

Wat vind/vond je vriendin van dit schema, zag zij ook de juiste veranderingen?
 
Ja alles komt steviger. Armen, kont, billen.

Het is niet dat het een halve man wordt want dat kan niet. Dus daar moet ze zeker geen schrik voor hebben.

Zij deed achteraf wel nog buikspieroefeningen erbij. Haar buik is echt volledig strak geworden. Je zou niet zeggen dat ze vorig jaar van haar 2de kind bevallen is.

Ook verminderd in vetpct door de lastige compounds. In totaal is ze nu 5kg kwijt en wel spiermassa bij gewonnen. Maar dat zijn beginnersgains natuurlijk.
 
Laatst bewerkt:
Ja alles komt steviger. Armen, kont, billen.

Het is niet dat het een halve man wordt want dat kan niet. Dus daar moet ze zeker geen schrik voor hebben.

Zij deed achteraf wel nog buikspieroefeningen erbij. Haar buik is echt volledig strak geworden. Je zou niet zeggen dat ze vorig jaar van haar 2de kind bevallen is.

Ook verminderd in vetpct door de lastige compounds. In totaal is ze nu 5kg kwijt en wel spiermassa bij gewonnen. Maar dat zijn beginnersgains natuurlijk.

Bedankt voor je feedback.

Wij gaan met de stronglift schema beginnen en kijken wel hoe lang we het volhouden, ben benieuwd hoe zij op dit schema reageert als beginner :)

Topic kan gesloten worden
 
Back
Naar boven