MuscleMeat

beginnend portier, salaris?? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ik verdient toch wel flink stuk meer, doe statische bewaking, maar met mijn identificatiekaart zou ik ook portiers opdrachten kunnen doen.

Mijn basisloon ligt bruto op net geen €13/u, zonder premies, komt nog shiftpremie en ARAB vergoeding bij (buiten de verplaatsingsvergoeding).
Geen idee of daar veel verschil op zit met Nederland, ik ben van België.
 
Ja dat is dus een beetje mijn punt... Ik dacht vooraf dat ik inclusief fooi wel aan zo'n 150 euro per avond zou komen. Nu blijkt dat het de helft is ben ik zwaar in dubio of ik hier wel mee door moet gaan.

Ik sta ook nog eens in mijn eentje in Rotterdam en niet in de liefste straat zegmaar :rolleyes:

Haha je bent gek dat je voor dat salaris aan de deur gaat staan, voor een dagje magazijnwerk verdien je nog meer.

Afkappen die zooi.
 
een portier die alleen staat is niet meer als een kasplant als er echte problemen komen.

Dus foute buurt + alleen + slecht betalen. Ze hebben je bij je kloten en je een postje gegeven waar niemand wil staan. Nieuwelingen bij bedrijven flikken ze dat constant in de bewakingssector.

Ik zeg het, mijn eerste keer aan de deur was zo'n 8 jaar geleden en had ik 200 euro voor een nachtje. En dat was toen nog "weinig" :roflol:


Hmm het is geen goede buurt maar het is wel een goede tent.. Doelgroep is middenklassers en er komen eigenlijk bijna alleen "gezellige" mensen op af if you know what I mean ;-). Desalniettemin is de buurt niet de beste en gebeuren er aan de overkant van de straat dingen waar de honden geen brood van lusten. Als er mensen naar binnen willen die niet tot de doelgroep behoren en opnieuw, you know what I mean, dan wordt van mij wel verwacht dat ik ze de toegang weiger en dat zou best een keer voor problemen kunnen gaan zorgen....
 
Haha je bent gek dat je voor dat salaris aan de deur gaat staan, voor een dagje magazijnwerk verdien je nog meer.

Afkappen die zooi.

Maar magazijnwerk is ook meestal zwaarder werk, het is maar wat je wilt.
 
Is niet alleen bij uitzendkantoren, dit is bij alle bedrijven.
Je werkgever schat je jaarinkomen en op basis van je jaarinkomen bepaalt hij hoeveel belastingen je maandelijks moet betalen. Daarvoor is het belangrijk dat je werkgever je gezinssituatie kent. Zoals gehuwd, hoeveel kinderen enzo omdat je dan minder belastingen moet betalen en dat ze dan minder moeten inhouden.

Sommige werkgevers houden echter het minimum in, of in ieder geval minder dan je zou moeten betalen. Zij gaan ervan uit dat het altijd beter is dat je nog belastingen moet bijbetalen dan het risico te lopen dat je belastingen terug moet krijgen. Immers als je geld moet terugkrijgen dan heb je eigenlijk gratis een lening gegeven aan de overheid en moet je zeker in België heeeeeel lang wachten eer je je geld terug ziet. Als je belastingen zou moeten bijbetalen dan heb je eigenlijk gratis een lening gehad van de overheid en heb je zelfs misschien enkele euro's intrest kunnen vergaren.

Het is natuurlijk wel belangrijk dat je dit weet, dus vraag ernaar of bereken zelf je belastingen op basis van een loonsimulator die je kan vinden op het internet.


ik heb het specifiek op het probleem 2de job en uitbetaling via uitzendbureau.

En te weinig/geen bedrijfsvoorheffing betalen kun je(eerder je werkgever) een boete voor krijgen, dus ik zou het niet moedwillig doen. Het aanzien als een renteloze lening ten aanzien van de staat is echt Belgentaal :D

Bij een 2de job wordt meestal een oogje toegeknepen door de staat, maar als het echt moedwillig is kan je toch een boete krijgen, al krijg je de eerste keer een waarschuwing.
 
ik heb het specifiek op het probleem 2de job en uitbetaling via uitzendbureau.

En te weinig/geen bedrijfsvoorheffing betalen kun je(eerder je werkgever) een boete voor krijgen, dus ik zou het niet moedwillig doen. Het aanzien als een renteloze lening ten aanzien van de staat is echt Belgentaal :D

Het interimbureau gaat ervan uit dat je interimjob je enige job is en daardoor houden ze alleen belastingen in op basis van je inkomen uit die job terwijl je door je 2 jobs samen in een hogere belastingsschijf terecht komt. Zelf dus wat geld opzij zetten en intrest maken :D
 
Het interimbureau gaat ervan uit dat je interimjob je enige job is en daardoor houden ze alleen belastingen in op basis van je inkomen uit die job terwijl je door je 2 jobs samen in een hogere belastingsschijf terecht komt. Zelf dus wat geld opzij zetten en intrest maken :D

dat was net mijn punt :)
 
Hmm het is geen goede buurt maar het is wel een goede tent.. Doelgroep is middenklassers en er komen eigenlijk bijna alleen "gezellige" mensen op af if you know what I mean ;-). Desalniettemin is de buurt niet de beste en gebeuren er aan de overkant van de straat dingen waar de honden geen brood van lusten. Als er mensen naar binnen willen die niet tot de doelgroep behoren en opnieuw, you know what I mean, dan wordt van mij wel verwacht dat ik ze de toegang weiger en dat zou best een keer voor problemen kunnen gaan zorgen....

ja het sociale gebeuren is inderdaad heel handig :)
Als je geen relatie hebt is het een droom als je er een beetje degelijk uitziet en een vlotte babbel hebt :D

bro-tip: als je je facebook doorgeeft, zie dat deze wel op "public" staan, anders kunnen ze lang blijven zoeken. Deze moet ms eerder in het gemiste kansen bij vrouwen-topic...
 
Laatst bewerkt:
je loonstrook ziet er hetzelfde uit als die van mij
 
ja het sociale gebeuren is inderdaad heel handig :)
Als je geen relatie hebt is het een droom als je er een beetje degelijk uitziet en een vlotte babbel hebt :D

bro-tip: als je je facebook doorgeeft, zie dat deze wel op "public" staan, anders kunnen ze lang blijven zoeken. Deze moet ms eerder in het gemiste kansen bij vrouwen-topic...

Hoeveel heb jij opgescharrelt in je werktijd als portier? :o
 
Hoeveel heb jij opgescharrelt in je werktijd als portier? :o

ga ik niet zeggen, anders komt hoody of angelus weer zagen.

Trouwens heb ik een lange relatie gehad en nooit bedrogen, al heb ik wel de kans gehad :D
 
ga ik niet zeggen, anders komt hoody of angelus weer zagen.

Trouwens heb ik een lange relatie gehad en nooit bedrogen, al heb ik wel de kans gehad :D

:roflol:
blijven toch 2 hopeloze gevalletjes... :o
 
Om even een oud topic op te rakelen, mijn neef wilt aan de deur staan in Antwerpen en heeft alle papieren nu. Wat zijn de gangbare tarieven tegenwoordig? Is het nu allemaal in het wit?
 
Om even een oud topic op te rakelen, mijn neef wilt aan de deur staan in Antwerpen en heeft alle papieren nu. Wat zijn de gangbare tarieven tegenwoordig? Is het nu allemaal in het wit?
Misschien weet dreamy1 iets?
Die zit wel in beveiliging.
 
Om even een oud topic op te rakelen, mijn neef wilt aan de deur staan in Antwerpen en heeft alle papieren nu. Wat zijn de gangbare tarieven tegenwoordig? Is het nu allemaal in het wit?
Dat kan verschillen per club, en aan je onderhandeling. Oom Oli komt uit België
 
Dat kan verschillen per club, en aan je onderhandeling. Oom Oli komt uit België
Ik ben vroeger nog portier geweest in enkele grote clubs, maar weet niet hoe het tegenwoordig gaat. Kan wel eens horen.
 
snoob Staat ook aan de deur.
 
Tussen de 30-35 ex btw. Maarja diensttijden variëren en zijn niet lang. Tussen 23:00-05:00.

Persoonlijk niks voor mij. Heledag buiten stilstaan in de kou
 
Laatst bewerkt:
Tussen de 30-35 ex btw. Maarja diensttijden variëren en zijn niet lang. Tussen 23:00-05:00.

Persoonlijk niks voor mij. Heledag buiten stilstaan in de kou
Je krijgt minder voor hetzelfde in de "algemenere" bewakingssector dus dat valt nog mee. Hij heeft enkel ervaring als cipier, geen idee in hoeverre je dan weet hoe hard het kan gaan bij momenten. Ik wil zeker geen referentie van iemand, laat hem zijn eigen weg maar bouwen. Gewoon wat tips voor aan de onderhandelingstafel gezien ik al meer dan 10 jaar niet meer aan een deur gestaan heb en dat wereldje achter me gelaten heb.
 
Back
Naar boven