Fitness Seller

Beginnend

Bezoekers in dit topic

beginner2611

Novice
Lid geworden
21 jan 2019
Berichten
10
Waardering
0
Lengte
1m93
Massa
84kg
Vetpercentage
16%
Hoi allemaal,
Ik ben nu bijna 16, en train nu een half jaar.
Ik ben altijd al vrij dun geweest, en probeer daar dus verandering in te brengen. De eerste 2maanden training was ik niet consistent, trainde niet met de goeie technieken en deed niet mijn best. Dat is nu zeker anders, ik let sinds 1 maand nu ook op mijn voeding (ja dom dat ik daar niet eerder mee gestart ben) en eet boven mijn calorie behoefte omdat ik spiermassa wil aankomen. Ik doe ongeveer 3x per week krachttraining met af en toe een beetje cardio erbij. 1 dag borst-tricep, 1 dag rug-bicep en een dag schouders-benen. Nou vind ik het sporten zelf al erg leuk, en zie ook wel resultaten, maar wil graag bredere armen, dit gaat me erg lastig af, heeft iemand tips?
Geen gehaat aub, ik ben hier om iets te leren!
 
Blijven eten boven je onderhoud en gewoon blijven trainen, resultaten komen vanzelf. Zorgen dat je techniek juist is en geduld hebben.
 
Blijven eten boven je onderhoud en gewoon blijven trainen, resultaten komen vanzelf. Zorgen dat je techniek juist is en geduld hebben.
oke thanks voor de tip, maar heb je nog iets van tips qua oefeningen? de een zegt dat ik alleen maar moet focussen op compound, de ander zegt dat ik triceps en biceps als een gek moet gaan trainen
 
oke thanks voor de tip, maar heb je nog iets van tips qua oefeningen? de een zegt dat ik alleen maar moet focussen op compound, de ander zegt dat ik triceps en biceps als een gek moet gaan trainen
Even lezen wat Marina zegt, ik heb in het begin ook veel aangenomen van mensen uit de sportschool, jongens vertelde mij dat je gewoon moest rammen en techniek en voeding was niet zo belangrijk. Op een gegeven moment zelf gaan uitzoeken en meer focus op techniek gelegd, nooit blessures gehad terwijl die jongens die zeiden dat je moet 'rammen' om de haverklap overal last van hadden etc.

Het is natuurlijk hartstikke stoer om veel te tillen maar als je vorm shit is stelt het alsnog niks voor. :p
 
Ik zou starten met een goed voedings schema en een goed trainings schema.
Dat kan je prima zelf msken en je leert er veel van.

Kijk eens naar deze links voor voeding en training.
Daar kan je heel veel informatie uit halen. :)
https://forum.bodybuilding.nl/topics/geupdatet-excel-voedingsschema.410162/

https://forum.bodybuilding.nl/topics/trainingsprogrammas-voor-beginners.412841/
ten eerste, heel erg bedankt voor de tips, een voedingschema snap ik, ga ik mee aan de gang. Maar in dat artikel over trainingschema's word er gezegd dat je het beste een 5x5 schema kan aanhouden over het algemeen, maar is het niet beter om de focus te leggen op biceps en triceps met oefeningen aangezien ik mijn armen groter wil hebben?
 
ten eerste, heel erg bedankt voor de tips, een voedingschema snap ik, ga ik mee aan de gang. Maar in dat artikel over trainingschema's word er gezegd dat je het beste een 5x5 schema kan aanhouden over het algemeen, maar is het niet beter om de focus te leggen op biceps en triceps met oefeningen aangezien ik mijn armen groter wil hebben?
Waarom wil je zo graag je armen groter hebben? een gigantische chest en grote rug is veel belangrijker :p
 
Waarom wil je zo graag je armen groter hebben? een gigantische chest en grote rug is veel belangrijker :p
omdat ze nu heel dun lijken, aangezien ik hele lange armen heb is het ook moeilijker om ze breder te krijgen. hoef echt geen schwarzenegger armen, maar wil ze gewoon wat meer in proportie
 
omdat ze nu heel dun lijken, aangezien ik hele lange armen heb is het ook moeilijker om ze breder te krijgen. hoef echt geen schwarzenegger armen, maar wil ze gewoon wat meer in proportie
Ik zou eerst beginnen met trainen en eten (bulken), als je een beetje kennis hebt opgedaan zou ik gaan focussen op bepaalde spiergroepen.
 
Ik zou eerst beginnen met trainen en eten (bulken), als je een beetje kennis hebt opgedaan zou ik gaan focussen op bepaalde spiergroepen.
bulken en trainen nu fanatiek mee bezig, maar trainen als in compound oefeningen/5x5 schema raad jij dus aan?
 
bulken en trainen nu fanatiek mee bezig, maar trainen als in compound oefeningen/5x5 schema raad jij dus aan?
Ja en zorg dat je de techniek goed onder de knie hebt, kijk veel filmpjes.
 
En geef het tijd! Denk in jaren. Na 2,3 jaar sta je er keurig op. Niet opgeven, dat is het allerbelangrijkste.
 
Top dat je je leven aan het veranderen bent. Welkom in de gym.
Ben aantal jaren geleden ook begonnen, toen ik een jaar of 14 was.
Wij hebben ongeveer de zelfde lengte, dus dat komt wel goed. Zit nu zelf sinds mijn 16e rond de 100 kg.
Om "gewoon aan te komen" heb ik toen veel gegeten. Veel koolhydraten en eiwitten, het maakte niet uit waar het uit kwam.

Om van mijn fouten een les te maken, zou ik zoals jij al doet goed letten op je eten. Gezond en correct eten. Hou het bij, gebruik een app zoals MyFitnessPal waar je ook meteen de calorieen kan zien.
Bereken je dagelijkse behoeften, en eet boven die calorieen. Daar komt een app als MyFitnessPal dus goed bij van pas.
Gelukkig heb je dat al zo ongeveer op orde. Blijf daarmee doorgaan, en je zult vanzelf dichter bij je doel komen.

Verder, in de sportschool, kijk eens of je een keer kan mee trainen met een "groter" iemand, kijk hoe hij zijn training doet en stel wat vragen. Je weet het wel.
Blijf gemotiveerd, zorg dat de motivatie niet weg gaat. Zoek bijvoorbeeld iemand waarmee je elke dag, of een paar keer per week mee kan gaan trainen. Dat zou zeker helpen bij beginnelingen.

Overigens, naar mijn mening, zoals ik deed, zou ik cardio lekker achterwegen laten voorlopig, als je wilt aankomen. Je zit nog in je jonge jaren en zou daar mooi voordeel uit halen met de gains :D

Voorderest, vorige reacties helpen ook met tips.

Cheers
 
Laatst bewerkt:
Let wel op dat je met bulken niet te snel aankomt (vet). Dat was ooit mijn beginners fout (moet er toch een keertje vanaf)..
Kijk naast de weegschaal ook naar de spiegel of maak een foto per zoveel weken om je progressie te kunnen zien (motiveert)
 
Back
Naar boven