MuscleMeat

beginnende ecto (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

nahar

Novice
15 jaar lid
Lid geworden
10 apr 2003
Berichten
2
Waardering
0
Ik ben volledig nieuw in de BB scene (ik train pas 2 maanden). Qua lichaamstype ben ik een ectomorph (1.77 lang en weeg 67 kilo). Ik heb threads op de site een beetje doorgespit en veel mensen adviseren dat ecto's naar verhouding veel koolhydraten moeten innemen en minder eiwitten.

Nu vroeg ik me af waarom ecto's naar verhouding minder eiwitten nodig hebben dan andere lichaamstypen? Eiwitten zijn toch nodig om spieren aan te maken?
???
 
Het is niet perse nodig, maar het is makkelijker om zo aan het aantal kcal. te komen dat je nodig hebt. Eiwitten vullen over het algemeen meer dan koolhydraten. Daarnaast hebben eiwitten een hogere thermogenische werking, dat betekent dat het opname proces van eiwitten meer energie kost. Meer energie betekent ook dat je meer moet eten om deze energie aan te vullen.
Dit alles betekent niet dat jij weinig eiwitten moet eten. De minimum regel van 2 gram per vet vrije massa blijft gewoon gelden. Op deze manier heb je genoeg aminozuren(voornamelijk BCAA) voor je spieren.

Welkom in de BB scene en op dit board :)
 
En ben je werkelijk een ecto of heb je nog geen echt (vr)eetschema gehad om flink te groeien :D

Veel jongens die nu licht zijn zeggen ik ben ecto, maar wanneer ze eenmaal aan de bulk gaan groeien ze als kool.
 
precies. de eerste maanden groei je, mits je goed erbij eet en voldoende rust, als kool. Dat je nu licht weegt zegt nog niks. geeft wel een goede indicatie maar de meeste mensen denken onndoig dat ze ecto zijn omdat ze niet voldoende en/of goed bulken. meeste mensn zijn een combinatie van ecto+meso of meso+endo. dus er is nog alle hoop :D
 
jep.. klopt.

ik zou zeker niet lager in je eiwitten gaan.
gewoon flink wat kcal en het komt goed ;) en ik betwijfel of je een ecto bent. Voor ik begon was ik 58kg bij 1.70m en at gewoon goed en ben ook naar 85kg gegaan in 2 jaar. dus ben geen ecto :)
 
Thanks voor de info.

De reden dat ik mezelf als ecto beschouw, is omdat ik in het verleden (voordat ik trainde) momenten heb gehad waarbij ik gedurende een lange periode veel at en nooit echt aankwam (bijv. 5 jaar gestudeerd en nooit echt iets aangekomen, behalve een heel licht bierbuikje dat nu alweer weg is). Daarnaast heb ik altijd lange dunne armen en benen gehad en volgens mij heb ik een snelle stofwisseling (allemaal kenmerken van een etco toch?)

Anyhow, thanks voor de info. Ik heb inderdaad een flink eetschema samengesteld (3600 cal op niet trainingsdagen waarvan 33% eiwit, 33% koolh, 33% vet en op trainingsdagen 4000 cal met 30% eiwit, 40% koolh, 30% vet). Hopelijk kom ik zo de nodige kilo's aan.

Grazzi,
Ciao
 
Originally posted by nahar

Anyhow, thanks voor de info. Ik heb inderdaad een flink eetschema samengesteld (3600 cal op niet trainingsdagen waarvan 33% eiwit, 33% koolh, 33% vet en op trainingsdagen 4000 cal met 30% eiwit, 40% koolh, 30% vet). Hopelijk kom ik zo de nodige kilo's aan.

Grazzi,
Ciao

zorg wel voor de juiste voedinsmiddelen, maar ga ervan uit dat je dat al hebt gedaan.
succes met groeien :lifter: :thumb:
 
Back
Naar boven