XXL Nutrition

Beginnende schouderpijn en scapula winging verband meet elkaar?

Bezoekers in dit topic

Ano_1992_64

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
2 jan 2011
Berichten
624
Waardering
19
Ik heb een lichte scapular winging, door een slecht postuur ontwikkeld, op mijn gallerijfoto heb ik een recht postuur express gedaan dus je ziet het niet daarop.

Nu heb ik bij zware overhead presses lichte steken in mijn rechterschouder, nog niet zo erg maar pijn is pijn en dat is nooit goed, heb dan opgezocht aan wat dit kan liggen, en heb gevonden dat mijn schouder wat gestretched moet worden.

Aangezien ik een lichte scapular winging heb dacht ik aan de "wall slide" oefening, korte uitleg; je moet je rug, kont en hoofd tegen de muur staan en je ellebogen en handen tegen de muur naar boven duwen, nu merkte ik direct dat ik mijn armen niet hoog kan duwen zonder dat ik voel dat mijn schouders een zware stretch krijgen, en na een paar reps voelde ik voor de eerste keer mijn lower traps wat ook raar maar goed is..

Mijn vraag is eigenlijk of er nog mensen zijn met schouder onstabiliteit, etc en wat jullie er aan deden, of misschien iemand met een scapular winging, mijn scap wing komt doordat ik mijn lower traps niet gebruik bij overhead presses en dergelijke..

Graag hoor ik wat ervaringen of bevindingen over mijn post!

Bedankt!
 
Serratus anteroir trainen inderdaad door wallglides en varianten. De positie van uw scapula is enorm belangrijk bij het functioneren van de schouder. Het is er een deel van en bepaalt de bewegingen in het eigenlijke (glenohumerale) schoudergewricht.
 
Back
Naar boven