• Log in of maak account aan om verder te gaan zonder reclame

Veel plezier! 💪🏋‍♂️

XXL Nutrition

Beginner 24 jaar, tips?

Bezoekers in dit topic

Serpus

Novice
10 jaar lid
Waardering
0
Lengte
1m91
Massa
82kg
Hallo DBB,

Ik ben 2 weken geleden begonnen met bulken. Ik ben een echte ecto (met kleine meso trekjes). Ik ben lang, dun/mager, nauwelijks spieren, nauwelijks vet (behalve een beetje op de buik).

Ik ben al enkele weken op dit forum aan het lezen over hoe en wat ik moet doen. Ik geef toe dat ik zowel qua voeding als qua schema nog niet heel gestructureerd alles bijhoudt. Dit is onder andere omdat ik keer op keer over ecto's en sowieso over beginners lees dat het in het begin vooral belangrijk is om veel te eten omdat ik moet aankomen. Ik let wel op eiwitten/koolhydraten/gezonde vetten, maar ik houd niet exact bij hoeveel ik van alles binnen krijg.

Ik heb de afgelopen 2 jaar onregelmatig met lichte gewichten getraind, dit kwam voort uit fysiotherapie voor een armblessure. Verder speel ik zaalvoetbal competitie (zeer laag niveau), camping tennis (ontspannend 2 uur in de week), ik ga af en toe klimmen, ik hardloop af en toe. Aangezien ik de laatste tijd veel aan het sporten was en steeds meer over BB aan het lezen was heb ik besloten om met meer regelmaat (3 a 4 keer per week) intensiever gewicht te gaan heffen en beter en meer te eten.

Ik wil graag mijn spieren wat groter en sterker maken omdat ik het mooi vind, omdat ik het zat ben zo blessuregevoelig te zijn, omdat ik graag gezonder en gestructureerder wil leven, omdat ik het heel goed kan gebruiken om een vaste hobby te hebben waar ik mijn vrije tijd mee kan invullen.

Tot nu toe geniet ik erg van het trainen, het geeft veel voldoening. En hoewel niemand na 2 weken resultaat ziet, zie ik wel hele kleine veranderingen wat me motiveert om door te gaan. Ik ben van plan naarmate de tijd verstrijkt meer uit te gaan zoeken qua voeding en trainingsschema, maar voor nu: veel en gezond eten, veel trainen, veel water drinken, veel slapen.

Hier onder wat info:
24 jaar
1.91 m
82 kg
ecto (klein beetje meso)

Voeding:
ochtend:
- brinta+melk
- magere yoghurt+cruesli
- multivitamine tablet
- vitamine C tablet
- visolie tablet
- 2 glazen multivitamine
- 1 glas vifit

tussendoor:
- amandelen of yoghurt

middag:
- brood met kipfilet

tussendoor:
- amandelen

voor training:
- appel

na training:
- magere yoghurt

avond:
- zilvervlies rijst
- groente
- vis

laat in de avond:
- amandelen

Tip is: meer eten.
Je eet te weinig.
verdiep je in de voedingssectie even, stickies lezen.
Reken eens uit hoeveel caloriën je op een dag binnenkrijgt en daadwerkelijk verbrand.

Als je bij dit dieet ook nog sport val je alleen maar af. Knap dat je je huidige gewicht vast kunt houden. Ik ben zelf niet zo van het ecto/endo geneuzel.. iedereen heeft een andere bouw true, maar vaak zie ik dat mensen het vaak op ecto gooien terwijl ze veelste weinig eten, zoals in dit geval. No offense bro.

Probeer eens 2 warme maaltijden op een dag. Voor je training een appel en Na je training eet je alleen yoghurt? Als ik dit zou volgen zou ik mezelf KO fitnessen.

Ik lees ook niks over hoeveelheden grammen etc wat je eet. Wat ik nu terugzie is gewoon: tekort, te weinig.

---------- Post toegevoegd Wed 13 Jun 2012 om 14:52 ----------

yoghurt als tussendoortje nog zoiets...daar zit toch niks in?

Oja als je yoghurt met cruesli pakt, pak dan de yoghurt met de meeste kcal, geen magere. Dat mag ik wel pakken, in de cut, maar jij niet, jij moet aankomen!:)

82 kilo @ 1.91 dun?

Ik woog 54 kilo @ 1.85 en, behalve als jij echt ziek veel in 1x naar binnen werkt, at ik nog meer dan jou...

Maar goed, bij mij is ook vastgesteld dat mijn schildklier enorm snel werkt waardoor mijn hele stofwisseling snel is en ik daardoor geen vet vast hou en verder nauwelijks spieren heb omdat ik weinig lichamelijke inspanning heb in mijn leven..

Ik kijk al een tijdje de aap uit de boom en heb vast kunnen stellen dat een goede basis belangrijk is, heb dus zelf besloten om in de persoonlijke begeleiding sectie een voedingsschema en trainingsschema te laten maken en van daaruit verder te gaan.

Maar jouw gewicht/lengte lijkt me niet echt ecto of je moet heel breed gebouwd zijn (ik ben zeer smal gebouwd en heb dus een normaal lichaam en geen ingevallen hoofd, uitstekende botten of wat dan ook..

Mijn tip: laat iemand met kennis een schema voor je opstellen en kijk van daaruit verder, goede basis is belangrijk.

De basis van het schema is wel in orde, het is waarschijnlijk alleen nog te weinig.
laat in de avond bak kwark erbij.
Tussendoor brood erbij
Zoals Viren al zei, lees de stickies en ga eens aan het rekenen:D

Back
Naar boven