XXL Nutrition

Beginner advies

Bezoekers in dit topic

Merijn

Novice
Lid geworden
7 aug 2019
Berichten
1
Waardering
0
Lengte
1m91
Massa
78kg
Beste lezers van Bodybuilding.nl ,

Na een langdurige blessure van 2 jaar ben ik weer begonnen met sporten en wil graag wat tips.
Ik heb voor mijn blessure een half jaar gesport en het schema van SL5X5 gebruikt en dit beviel goed. Nu ben ik weer begonnen met sporten en zoek ik een schema met wat meer variatie iemand die een goede starter schema weet? En is een full-body daadwerkelijk beter dan een split voor beginners?

Verder wilde ik graag weten wat voor eten echte ''weightgainers'' zijn (veel caloriën).

Mijn stats momenteel zijn 191,78 kg en ik ga binnenkort mijn progress bijhouden hier op het forum.

Alvast bedankt voor jullie reacties!
 
Een blessure van 2 jaar? Dat zal me dan wel wat geweest zijn....'

Maar goed, als je weer begint na zo'n lange pauze dan is een beginnersschema het meest geschikt om weer snel gains te maken: https://forum.bodybuilding.nl/topics/trainingsprogrammas-voor-beginners.412841/

Wat er "beter" is zal een eeuwige discussie blijven, maar ik ben er van overtuigt dat je als beginner het beste af bent met lineaire progressie waarbij lifts 2 tot 3 keer per week worden gedaan.
 
Je kan als je Shakes drinkt of kwark of yoghurt eet overal een schep havermout en/of lijnzaad doorheen gooien + wat honing.

Verdeeld over de hele dag een zakje walnoten of elitehaver opeten elke dag, extra olijfolie gebruiken bij het Koken, wat M&Ms door je kwark.

Neem de tijd of maak tijd om te eten, wat bij mij erg hielp is een dag van te voren al Mn voeding van de volgende dag al zo goed als geprept te hebben :)
 
Post eerst je voeding eens.
Valt veelal nog zat winst te halen met wat aanpassingen in voeding.
Maar dat terzijde.

Ontbijt bijvoorbeeld meer havermout en noten erbij of een paar boterhammen meer met pindakaas/ei oid
Noten kan je altijd tussendoor eten.
Brood dubbel beleggen (pindakaas/kip, ham/kaas, zalm/roomkaas etc)
ipv brood bolletjes of wraps. Eet makkelijk weg
Krentebollen mueslibollen met of zonder boter/kaas
Drinken met kcal.
Volle zuivel ipv magere zuivel
voller vlees ipv mager vlees
Sausje bij je avondeten (satehsaus, chicken tonight oid)

en steeds overal wat meer gaan eten.
 
Back
Naar boven