AndroidHealthClinic

Beginner ,geen tiener....

Bezoekers in dit topic

Gast 167881

Novice
Lid geworden
30 jul 2019
Berichten
19
Waardering
7
Na mijn 40ste verjaardag gevierd te hebben ,besloten toch weer aan mijn lichaam te gaan werken.Hardlopen deed ik al een tijd,en vroeger nog wat krachttraining gedaan.
Nu heb ik voor mezelf de uitdaging aan gegaan om is te kijken waar ik op deze leeftijd nog zou kunnen raken in " bodybuilding" enige nadeel is wel dat ik op mijn eentje train ook in de fitness en dus veel uit boeken en forums zal moeten opzoeken......
Momenteel weeg ik nog een 93kg bij 179lengte dus eerst nog wat afvallen - eenmaal ik op mijn streef gewicht zit ga ik kijken of ik hier een fitness vind met deftige begeleiding voor mensen die er willen voor gaan ( in mijn huidig low budget center bestaat dit niet lol,waardoor ik vermoed ook niet veel progressie zal kunnen gemaakt worden)
Bij deze me wat voorgesteld en hoop hier veel op te steken wat mijn zoektocht makkelijker maakt.
Mvg Dimi
 
welkom!

begeleiding heb je niet persé nodig, genoeg info te vinden...begin met het lezen van de stickies..

en let maar niet op BB_
 
welkom!

begeleiding heb je niet persé nodig, genoeg info te vinden...begin met het lezen van de stickies..

en let maar niet op BB_
Zijn we aan doen ;-) had reeds eerder al gepost ,maar leek me we beleefd om gewoon effe kort voor te stellen :-)
 
Vandaag binnen gekregen , is doorlezen lijkt al goede volgende stap ( naast trainen)
IMG_20190820_163242.jpg
 
En tevens is bezoek gebracht aan supplementen winkel in Lochristi ,is wat meer uitleg gaan vragen.Moet zeggen dat ik met even veel buiten ben gegaan als met wat ik binnen ging.......de man was serieus eerlijk (terwijl verkopen toch zijn job is) en maakte duidelijk welk supplementen hun nut hebben op je tijdslijn van trainen........dus nu nog tijdelijk niets
 
Fijn dat zulke verkopers nog bestaan, dat geeft wel vertrouwen in de winkel! Dus eens je je voeding en training op de rit hebt staan moet je daar zeker weer heen om advies hoe het nog beter kan.
Hoe ga je de training insteken? Een 5x5 programma om de basis kracht weer rustig op te bouwen lijkt me OK. Ga je weer hardlopen? Beetje voorzichtig wel met de knieen met je 95 kg, fietsen of zwemmen is minder belastend. Wandelen ook wel, maar in mijn opinie kost dat wel erg veel uren om een beetje calorien te verbranden.
Succes.
 
Fijn dat zulke verkopers nog bestaan, dat geeft wel vertrouwen in de winkel! Dus eens je je voeding en training op de rit hebt staan moet je daar zeker weer heen om advies hoe het nog beter kan.
Hoe ga je de training insteken? Een 5x5 programma om de basis kracht weer rustig op te bouwen lijkt me OK. Ga je weer hardlopen? Beetje voorzichtig wel met de knieen met je 95 kg, fietsen of zwemmen is minder belastend. Wandelen ook wel, maar in mijn opinie kost dat wel erg veel uren om een beetje calorien te verbranden.
Succes.

Bedankt voor je reactie , lopen doe ik langer hoor een 7a10km 3x per week.
Mijnn training momenteel is nog basis :
Seated leg press
Seated chess press
Pectoral fly machine
Lat pull down brede grip
Horizontale Row
Squat
Triceps push down pulley
Biceps curl standing
Stif leg deadlift met KB

Alles 3x12

Daarna :
Crunch
Russian twist
Liggend omgekeerd crunch
Superman

Met dit schema een maand geleden begonnen , naarmate ik meer kennis opdoe of hier tips lees dan pas ik dat natuurlijk aan.
Het trainingsschema van het boek pas ik ook pas toe als ik aan de hoofdstuk ik kom :+)

Ik had hier reeds de tip gehad 5x5 strong lifts te starten en dacht dit van volgende week op te starten.
Mvg
 
Back
Naar boven