XXL Nutrition

Beginner. Graag feedback op programma/voedingsschema (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Mike38

Novice
Lid geworden
4 feb 2015
Berichten
2
Waardering
0
Lengte
1m80
Hallo allemaal,

Ik hoop optimaal gebruik te kunnen maken van de kennis en kunde die hier aanwezig is.
Want ik twijfel of onderstaand schema goed is om datgene te bereiken wat ik hoop te bereiken.
Namelijk een beter fysiek en kracht.

Lang verhaal kort. Ik ben 38 en goed geschoold in de menselijke anatomie.
Ik weeg momenteel 88kg, bij 179cm. Mijn BMI is 27,5 en mijn Vetvrije massa is 74,4kg (aldus fitnessjunk.nl),
met een vetpercentage van 22% (calipper) en ik heb per dag dus minimaal 1915Kcal per dag nodig om te verbranden (zonder sport) .

Vandaag heb ik mijn voedingsschema toegevoegd en ik wil jullie dan ook vragen om feedback hierop te geven. Ik heb ook de supplementen er in verwerkt. En voor de warme maaltijd ben ik even uitgegaan van 600-800kcal (omdat ik ook gewoon eet wat de pot schaft)

Graag jullie feedback op dit schema
 

Bijlagen

  • Voeding01.xlsx
    17,9 KB · Weergaven: 221
Hallo Mike,

Zet nog even de voedingswaardes erbij aub.

Gr, NewGen
 
Van eten moet ik nog een hap leren. Qua trainen raad ik persoonlijk een fullbody 3x per week aan. De voordelen zijn een goede hersteltijd tussen de trainingen, tijdbesparend en je bouwt als een trein kracht en massa op (mits je goed eet).

Goede schema's zijn in mijn ogen programma's als Greyskull LP of Starting Strength.
 
Lees de startersguide onder deze reactie ff door, bevat de basis van training en voeding :)
 
En de dooiers ook gewoon opeten. Zijn prima vetten en kan je goed gebruiken.
 
Hallo Mike, Zet nog even de voedingswaardes erbij aub. Gr, NewGen
Gedaan ---------- Toegevoegd om 10:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:10 ----------
Lees de startersguide onder deze reactie ff door, bevat de basis van training en voeding :)
Al eens gelezen (Zie voedingsschema) ---------- Toegevoegd om 10:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:11 ----------
En de dooiers ook gewoon opeten. Zijn prima vetten en kan je goed gebruiken.
Daar zijn de meningen, blijkbaar over verdeelt.


.
 
Laatst bewerkt:
Dus er komt nog een avondmaaltijd bij het schema voor een totaal van 2600-2800 kCal?
Twee eiwitten wegen geen 100g. Mijn spreadsheet geeft 7g eiwit voor 1 ei. En 32g eiwit + 298g Kh voor 4 rijstwafels lijkt me ook niet kloppen.

Desalniettemin zit je misschien wat hoog in eiwitten, je zit nu al op 215g (of iets van 180g met gecorrigeerde eieren en rijstwafels), en daar komt het avondeten dan nog bij.

Van supplementen (buiten Whey en vitamines) weet ik weinig af, maar heb je misschien niet direct nodig?

Is je doel in eerste instantie afvallen?
 
Schema klopt zo te zien niet, zoals meneer boven mij aangeeft. Eet in ieder geval eiwit van betere bronnen. Meer vlees/vis/kwark. Aan de hoeveelheid kcals en vetpercentage kan ik opmaken dat je af wilt vallen?? In dat geval vind ik niet dat je te hoog zit in eiwit, te laag zelfs. Vetten mogen ook iets hoger.
 
Back
Naar boven