AndroidHealthClinic

Beginner. Info nodig (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ronnyb87

Novice
Lid geworden
30 aug 2018
Berichten
4
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
80kg
Goedendag,

Poos geleden ben ik om medische redenen (zwakke core wat resulteerde in zenuwpijn) met een vorm van fitness begonnen. Dit bevalt mij zo goed dat ik het niet meer puur om medische redenen wil doen, maar ook een beter c.q. mooier lichaam wil krijgen. Iets meer zichtbare spieren zou leuk zijn.

Waar ik jullie hulp bij kan gebruiken is de vraag of er ook supplementen zijn die mij hier mee kunnen helpen? Om dit moment neem ik na elke training een whey shake die ik heb gekocht bij B&F.

Wat extra informatie. Ik sport dus 2 keer per week. Een uur lang. Het soort fitness wat ik doe is vooral met kettlebells en eigen lichaamgewicht. Voorbeeld van oefeningen die ik vaak doe zijn squats, benchpress, chin-ups kettlebell swings etc. Dus oefeningen met zware fitnessapparaten doe ik niet.

Verder is mijn lichaamsbouw erg tenger. Wel wat buikvet. Dit mag er ook wel van af. Ik heb hele dunne bovenarmen. Het voordeel is dat de spieren goed zichtbaar zijn. Echter zou ik wel wat meer massa in de bovenarmen willen.

Graag hoor ik van jullie wat ik kan doen om dit serieuzer op te kunnen pakken. En dat met name voedingssupplementen. Mijn huidige voedingspatroon is namelijk erg slecht.
 
Maak een goed voedingsschema (zie stickies) Supplementen zijn naast misschien een eiwit shake niet nodig
(B&F eigen merk is trouwens troep)
 
Maak een goed voedingsschema (zie stickies) Supplementen zijn naast misschien een eiwit shake niet nodig
(B&F eigen merk is trouwens troep)

Bedankt voor je reactie. Ik gebruik nu Whey van B&F. Welke zou jij aanraden?
 
Bedankt voor je reactie. Ik gebruik nu Whey van B&F. Welke zou jij aanraden?

Iets van XXL Nutrition of BULK POWDERS ...Bij beiden zit je sowieso goed.

Voor de duidelijkheid; Supplementen gaan je echt niets brengen, als je je voeding niet op orde hebt. Dat is dan zonde van je geld. Zoals al hierboven geroepen, ga voor jezelf een goed voedingsschema opstellen. Bereken je dagelijkse calorie behoefte (onderhoud) ook, zodat je weet hoeveel je moet eten om aan te komen of af te vallen...Het is allebei eenvoudig; Bij afvallen (cutten) eet je minder dan je onderhoud, bij aankomen (bulken) eet je meer dan je onderhoud.

Succes met je doelen!
 
Schuilt er dan niet een gevaar dat mijn vetpercentage dan gaat toenemen? Of zorgt een juiste voeding i.c.m. trainen er juist voor dat het naar je spiergroepen gaat?
 
https://forum.bodybuilding.nl/topics/geupdatet-excel-voedingsschema.410162/

De key is voeding én training.

Je zegt nauwelijks massa te hebben en weinig spieren. Dan kan je beter niet gaan cutten.. dan blijft er niets van je over.
Dan kan je beter licht boven onderhoud eten en goed gaan trainen.

In de link hierboven kan je meer info vinden over voeding.
Verder kan je met trainen het beste met een full body training starten of een UB/LB.
Er staan genoeg schema's hier op het forum.
 
Heb dit weekend een voedingschema gemaakt. Zou iemand er even snel naar kunnen kijken?

Tevens de volgende twee vragen;
Wat drinken jullie voornamelijk? Ik drink nu veel koffie (kantoorbaan) maar kan mij voorstellen dat hier ook winst valt te behalen

Ik train maar 2x per week een vol uur. Moet je dan alsnog de gehele week je houden aan een schema. Of alleen de dagen dat je traint?


31 jaar

180 cm

79KG


Ontbijt

Havermout 60 gr

Banaas

Walnoten 30gr


Middageten

3 rijstwafels met kipfilet

2 gekookte eieren

2 bruine broodjes met pindakaas

Appel


Avondeten

Kipfilet 150gr

Groeten 150gr

Rijst 50gr


Tussendoor

Fransekwark met 30gr pindakaas


Fransekwark met 30gr walnoten


Whey shake met 250ml melk




2629 Calorieën


189gr eiwitten (29%)

99gr vetten (35%)

233gr koolhydraten (36%)
 
Back
Naar boven