AndroidHealthClinic

"Beginner", "intermediate", "advanced" of "elite"?

Ik reken mezelf onder:


  • Totaal stemmers
    109

Bezoekers in dit topic

Sanca Saxon

Resurrected
Super Mod
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
9 mei 2006
Berichten
85.310
Waardering
65.415
Lengte
1m78
Massa
106kg
Vetpercentage
1%
Plaats jij jezelf onder
"beginner", "intermediate", "advanced" of "elite"?
 
Intermediate. mijn novice days zijn helaas voorbij....
 
Ik vind mij nog te slap om advance te zijn dus intermediate
 
Ik ben beginner
 
Als sportschoolbro advanced en als powerlifter beginner/intermediate.
 
Intermediate, maar v.b.w. Squat en DL vind ik mezelf nog beginner. Het is ook maar relatief, als ik bij de Fit 4 Free train schaal ik mezelf anders in dan in een hardcore gym. Op wedstrijdniveau ben ik zeker nog een beginner.
 
Er zijn in de trainingsleer 4 stadia voor niveau aanduiding:

- beginner
- intermediate
- advanced
- elite

Onder welk niveau iemand valt wordt gebaseerd op significant progressie tempo (en dus niet op basis van hoe lang iemand al traint)
Met significant wordt bedoeld meetbaar/zichtbaar, wat op zichzelf o.a. inhoudt:

1. Dat er concreet een aantal extra kilo aan de meeste oefeningen kan worden toegevoegd.
2. Dat men beduidend meer sets en reps kan maken met dezelfde trainingslast.
3. Een combinatie van 1 en 2

- De beginner maakt per trainingsessie zichtbare/meetbare progressie.

- De intermediate trainee maakt gemiddeld per trainingsweek zichtbare/meetbare progressie.

- De advanced trainee maakt gemiddeld per trainingsmaand zichtbare/meetbare progressie.

- De elite trainee maakt gemiddeld per mesocyclus (kwartaal tot half jaar) zichtbare/meetbare progressie.
Ik zit zelf, afhankelijk per oefening, tegen elite aan. Deze optie ontbrak dus advanced aangevinkt.
 
Ik zit zelf, afhankelijk per oefening, tegen elite aan. Deze optie ontbrak dus advanced aangevinkt.
Elite had ik even over het hoofd gezien. Toevoegen?