AndroidHealthClinic

"Beginner", "intermediate", "advanced" of "elite"?

Ik reken mezelf onder:


  • Totaal stemmers
    109

Bezoekers in dit topic

Sanca Saxon

Resurrected
Super Mod
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
9 mei 2006
Berichten
85.310
Waardering
65.415
Lengte
1m78
Massa
106kg
Vetpercentage
1%
Plaats jij jezelf onder
"beginner", "intermediate", "advanced" of "elite"?
 
Intermediate. mijn novice days zijn helaas voorbij....
 
Ik vind mij nog te slap om advance te zijn dus intermediate
 
Ik ben beginner
 
Als sportschoolbro advanced en als powerlifter beginner/intermediate.
 
Intermediate, maar v.b.w. Squat en DL vind ik mezelf nog beginner. Het is ook maar relatief, als ik bij de Fit 4 Free train schaal ik mezelf anders in dan in een hardcore gym. Op wedstrijdniveau ben ik zeker nog een beginner.
 
Er zijn in de trainingsleer 4 stadia voor niveau aanduiding:

- beginner
- intermediate
- advanced
- elite

Onder welk niveau iemand valt wordt gebaseerd op significant progressie tempo (en dus niet op basis van hoe lang iemand al traint)
Met significant wordt bedoeld meetbaar/zichtbaar, wat op zichzelf o.a. inhoudt:

1. Dat er concreet een aantal extra kilo aan de meeste oefeningen kan worden toegevoegd.
2. Dat men beduidend meer sets en reps kan maken met dezelfde trainingslast.
3. Een combinatie van 1 en 2

- De beginner maakt per trainingsessie zichtbare/meetbare progressie.

- De intermediate trainee maakt gemiddeld per trainingsweek zichtbare/meetbare progressie.

- De advanced trainee maakt gemiddeld per trainingsmaand zichtbare/meetbare progressie.

- De elite trainee maakt gemiddeld per mesocyclus (kwartaal tot half jaar) zichtbare/meetbare progressie.
Ik zit zelf, afhankelijk per oefening, tegen elite aan. Deze optie ontbrak dus advanced aangevinkt.
 
Ik zit zelf, afhankelijk per oefening, tegen elite aan. Deze optie ontbrak dus advanced aangevinkt.
Elite had ik even over het hoofd gezien. Toevoegen?
 
Elite had ik even over het hoofd gezien. Toevoegen?
Wat mij betreft prima. Als je mij dan kan verschuiven, of meerdere opties mogelijk maakt?
Er is ook nog een indeling op basis van wilks punten, zat raw ook ooit op elite;

aRg0C.png

Het is dus net welke je wilt aanhouden. Wilks Calculator | KG
Voor de niet-powerlifters voldoet de quote van harpep, en eigenlijk ligt het in elkaars verlengde want iemand die nog wekelijks progressie maakt zit doorgaans niet in de elite punten bij Wilks score.
 
Laatst bewerkt:
Wat mij betreft prima. Als je mij dan kan verschuiven, of meerdere opties mogelijk maakt?
Er is ook nog een indeling op basis van wilks punten, zat raw ook ooit op elite;

aRg0C.png

Het is dus net welke je wilt aanhouden. Wilks Calculator | KG
Aangepast. Je kunt je stem veranderen en meerdere keuzes zijn mogelijk.
 
Ik zit zelf, afhankelijk per oefening, tegen elite aan. Deze optie ontbrak dus advanced aangevinkt.

En ik maar denken dat je enkel oefeningen in maatschappelijke discussies deed :p Netjes! Heb je ook ergens een logje?

Ik zou mezelf intermediate noemen.
 
En ik maar denken dat je enkel oefeningen in maatschappelijke discussies deed :p Netjes! Heb je ook ergens een logje?

Ik zou mezelf intermediate noemen.
Je moest eens weten haha. Voorheen, tot 2014 ongeveer, kwam ik praktisch nooit buiten de oefeningensectie. Heb diverse keren gelogd, vooral onder imponderabilia en jezza geloof ik onder supervisie van Harpep.

1e log: Log
2e log: Log Jezza

Ik weet niet of je het nog een beetje kunt volgen, veel posts heb ik toen verwijderd. Dat is nu, achteraf gezien, onhandig geweest. Maar ja, achteraf is mooi wonen eh?

Vervolgens ben ik met wat andere zijslagen gekomen op onderstaande manier van trainen, iets dat ik behoorlijk lang heb weten vol te houden:
Dailymax 2015 - 2016 - 2017
 
1e log: Log
2e log: Log Jezza

Ik weet niet of je het nog een beetje kunt volgen, veel posts heb ik toen verwijderd. Dat is nu, achteraf gezien, onhandig geweest. Maar ja, achteraf is mooi wonen eh?
Geen touw meer aan vast te knopen, maar zie in de quotes en reacties wel enorme gewichten. Ik stem ervoor dat je gewoon weer Jezza gaat heten en gaat loggen! :cool:
 
Geen touw meer aan vast te knopen, maar zie in de quotes en reacties wel enorme gewichten. Ik stem ervoor dat je gewoon weer Jezza gaat heten en gaat loggen! :cool:

Dat lijkt me ook een leuk idee. Ik ben sowieso in :)
 
Zeg nooit nooit maar ik zit in een andere fase nu. Wellicht pak ik het wel weer op om eens vaker in de oefeningen- en logsectie te kijken. Wat mij na verloop van tijd begon tegen te staan is dat er een hele uitleg gegeven kon worden wat vervolgens, om diverse redenen, niet werd ontvangen. Naar die redenen kan ik slechts gissen, misschien was ik niet duidelijk genoeg, of was de uitleg te lang of ingewikkeld maar de antwoorden die nergens over gingen (vaak trollen) werden wel ontvangen. Toen begon ik het zonde van mijn tijd en energie te vinden. Overigens bedoel ik hiermee niet dat ik als enige uitleg kon geven, er zijn er zat op dit forum. Mijn denkbeeldige hoed neem ik dan ook af voor een 3XL en Harpep, die het blijven doen.
 
Zeg nooit nooit maar ik zit in een andere fase nu. Wellicht pak ik het wel weer op om eens vaker in de oefeningen- en logsectie te kijken. Wat mij na verloop van tijd begon tegen te staan is dat er een hele uitleg gegeven kon worden wat vervolgens, om diverse redenen, niet werd ontvangen. Naar die redenen kan ik slechts gissen, misschien was ik niet duidelijk genoeg, of was de uitleg te lang of ingewikkeld maar de antwoorden die nergens over gingen (vaak trollen) werden wel ontvangen.

Ik kan alleen voor mezelf spreken, maar ik zou het zeker waarderen.
 
Zeg nooit nooit maar ik zit in een andere fase nu. Wellicht pak ik het wel weer op om eens vaker in de oefeningen- en logsectie te kijken. Wat mij na verloop van tijd begon tegen te staan is dat er een hele uitleg gegeven kon worden wat vervolgens, om diverse redenen, niet werd ontvangen. Naar die redenen kan ik slechts gissen, misschien was ik niet duidelijk genoeg, of was de uitleg te lang of ingewikkeld maar de antwoorden die nergens over gingen (vaak trollen) werden wel ontvangen.
Ik vind dat er vooral in de PL sectie binnen de logs vaak mooie inhoudelijke discussies zijn over trainingsmethoden, die eigenlijk ook nooit escaleren. De meesten weten dat er meerdere wegen zijn die naar Rome leiden. Soms duurt het ook wel een aantal posts voordat je iets duidelijk kunt maken, maar dan wijt ik dat meestal aan mezelf. Ik denk ook dat de bronnen van tegenwoordig ook een stuk beter zijn geworden, met sites en kanalen als Strength Theory, Juggernaut Training, Rennaisance Periodization, Barbell Medicine etcetera.

Verder zou een log inderdaad mooi zijn!
 
Back
Naar boven