Fitness Seller

Beginner, krachttraining en supplementen

Bezoekers in dit topic

StefanoDP

Novice
Lid geworden
4 dec 2016
Berichten
8
Waardering
1
Lengte
1m92
Massa
90kg
Leden,

Jullie zijn ervaren zoals ik al eerder zei wat een bodys respect!

2 maanden geleden ben ik begonnen met cadio en fietsen om gewicht te verliezen.. niet alleen met sporten maar mijn voeding heb ik drastisch aangepast.. geen snoepen meer tussendoor en gezond goed eten..

ik ben van 109 naar 90 kilo verhuist, ben hier enorm trots op laatst 3 weken ben ik begonnen met krachttraining en wil dus ook wat gaan aankomen.. ik heb zaterdag een pot Pure Whey en Mass Gainer gekocht .. ik wil nu na de training een mass gainer shake nemen en in de avond als ik naar bed ga nog een pure whey shake.

ik zit nu op het volgende:

Ochtend : Koffie
tussendoor : Liga + Koffie ( soms geen liga)
Lunch: 3 volkoren boterhammen ( of kaas, kipfilet of wat er is)
Avond eten: vaak pasta of rijst, met kip / biefstuk en uiteraard wat groenten.
in de avond : wat cashewnoten

wat ik wil bereiken is een sportief lichaam, Borst rug armen en strak buikje

ik train nu om de dag, maar liefst elke dag maar dan een andere spiergroep is dit aan te raden?

Graag jullie meningen ben echt een newbie hierin, alvast super bedankt!

Ciao Stefano!
 
Laatst bewerkt:
Dit zijn mijn 2 cents:

Basiscursus Voeding
[Link niet meer beschikbaar]
Basiscursus Training

Wat betreft supplementen. Whey is handig. Visolie is prima. Voor de rest kunnen alle spullekes geen kwaad, maar verwacht geen meerwaarde ervan. Gewoon geen.

Het komt neer op wat ijzer verplaatsen en correct erop anticiperen dmv voeding. Zo simpel kan het zijn namelijk. Als je vaker wilt trainen dan neem je een andere opzet.

Succes!
 
bedankt voor je bericht, ik ga vanavond jou artikelen even rustig lezen top bedankt !

bijzonder dat het eigenlijk geen meerwaarde heeft, ik lees toch erg veel dat vele sporters een shake neemt.. klinkt stom ik gebruikte het een week van iemand om te proberen en merkte wel minder spierpijn etc.. of begint het al tussen me oren te zitten haha !
 
je hebt een bepaalde hoeveelheid eiwit nodig, dit komt neer op 1,5 tot 2x je gewicht in gram. Ik zie dat jij 90 kg weegt dus jij zit met 140gr eiwit wel safe. Ik zie echter in jouw voeding dat je nog geen 50gram eiwit binnenkrijgt? Je kunt bijvoorbeeld beginnen in de ochtend met een shake met bijv oats om zo je eiwittekort dat je nu hebt aan te vullen. Whey heb je dus nodig als je uit je normale voeding niet genoeg eiwitten binnenkrijgt. Daarnaast raad ik je aan flink wat trainingsschema's door te nemen op verschillende sites/fora/youtube en daarin jouw eigen input te brengen zodat je doet wat je leuk vindt.
 
Laatst bewerkt:
Super bedankt voor je bericht hier kan ik ook zeker wat mee! .. daarnaast ben ike cht zoekende wat ik nou precies ga trainen en wanneer.. 1x per week borst / rug/ armen.. maar wil eigenlijk in de rust dagen wel benen en buik doen is dit aan te raden? elke dag trainen vindt ik niet erg ben vroeger veel gewend als ik wedstrijden moest spelen.. maar met krachttraining zit dit wel anders denk ik.. ik ga sowieso beginnen in de ochtend met een Shake dat is al weer in de pocket.. raden jullie in begin met melk of water aan?

ps ik wil snel ergens even mijn vetpercentage laten meten.. het is nu vooral nog mijn buik.. met al de fotos van hier durf ik geen foto te plaatsen hahaha
 
Ik zelf heb al vanaf het begin een splitschema:
dag1: borst/triceps
dag2: Rug/Biceps
dag3: Schouders
dag4: Benen

Hierin nog zelf cardio en buik verwerken

en daarnaast is rustdag ook echt rustdag , een benentraining is haast het zwaarste van allemaal en vergeet die ook zeker niet in je schema te verwerken..

melk of water maakt niet zoveel uit, ligt er meer aan hoeveel kcal je je per dag neemt en of het in je macro's past.
 
dit ziet er voor mij ook goed uit, ik ga me hier even op focussen, daarnaast zie ik indd dat ik niet veel eet, dit doe ik voornamelijk omdat ik wilde afvallen.. bij mij was het afgelopen 2 jaar het snoepen een beetje de boosdoener.. niks was teveel.. dus nu lekker streng zijn zelfs in de feestmaanden haha.
 
Reken eerst je onderhoud uit qua kcal en daarna bepalen of je wil afvallen of aankomen, spreekt voor zich dat je bij afvallen onder je onderhoud gaat zitten en voor aankomen boven je onderhoud. Maak daar een eetschema op waarin je je eiwitten haalt en ongeveer 1gr vet per kg lichaamsgewicht(90gr voor jou) en de rest met koolhydraten aanvullen.
 
ok ga ik doen, zal me vanavond even alles inlezen hoe dit allemaal in zijn werk gaat, kom erop terug bedankt voor de hulp!
 
Benen niet vergeten.
 
Back
Naar boven