XXL Nutrition

beginner met een paar vraagjes

Bezoekers in dit topic

Post dan eens wat je eet.
Tijden, hoeveelheden in grammen met calorieen, hoeveelheden eiwitten, koolhydraten en vetten.
Hoeveel per maaltijd?
Hoeveel per dag?
Je berekende onderhoud....
alles.....

Als je dat niet kan posten hier heb je je voeding NIET op orde...

Komt niet zo nauw toch, het is een jochie van 17. Hij geeft aan dat hij al wat is aangekomen en wilt gewoon weten hoe hij moet trainen.

@ts: lekker gaan werken met een bestaand schema, je hoeft het wiel niet opnieuw uit te gaan vinden :) stagneer je kwa bw dan verhoog je jouw intake wat. Succes en vooral veel plezier!
 
Jaa blijf goed eten, wellicht aanvullen met een vegan eiwitshake.
Volg een schema waar je je goed bij voelt en wat je uitdaagt. Probeer ook jezelf te verbeteren dus dat kan zijn in uitvoering, reps, gewicht en sets.
 
Op zich wel ja... hij is een jongen in de groei....ik zou zeggen lekker eten en bij niet meer aankomen meer.

Het is meer wat opvalt in het algemeen... zeggen dat alles op orde is... voeding en trainingsadvies vragen en niets doen met de antwoorden... :o

Samenvattend is het simpel:
- goed eten en bij niet meer aankomen meer eten
- een goed schema volgen zoals FB 5x5 of SS oid
- lol houden in alles zodat je het volhoudt

Maar dan moet TS wel wat met de antwoorden doen en niet steeds weer hetzelfde blijven vragen.
 
Hallo ik ben 17 en doe al ongeveer 4 maandjes aan krachttraining, mijn voeding gaat best goed ondanks dat ik geen vlees eet en ik zie redelijk wat progressie in mijn armen, maar vooral mijn borst is erg onontwikkeld. Ik heb bij mijn gym niet echt de kans om vragen te stellen aangezien er altijd maar een persoon aanwezig is die altijd groep dingen organiseert voor bijv. kinderen, en op het internet is er zo veel informatie die elkaar tegenspreken dat ik er gek van word. Ik heb dus geprobeerd mijn eigen full body schema op te stellen en ben hiermee opgekomen.

Dag A
-Dumbell press (voor het benchen omdat ik hierbij nooit mijn borst voel en ik heb gehoord dat je daarom daarvoor een shouder oefening moet doen)
-Bench press
-leg press
-lat pulldown
-cable flies high en low (hier voel ik het meeste mijn chest mee terwijl ik het bij alle andere chest oefeningen amper tot niet voel)
-bicep curls
-tricep pulldown

Dag B
-Een shoulder machine ipv dumbells
-chest press machine
-squats
-cable row/face pull
-cable flies high en low
-bicep curls
-tricep pulldown

Ik doe van elke oefening 3 sets van 8-12 reps
Ook ben ik van plan de deadlift te gaan doen, maar wil ik daar nog mee wachten aangezien ik heb gehoord dat dit misschien niet zo slim is als beginner

Is dit wat, en hebben jullie misschien tips?

Er zijn voor beginners schemas die bewezen effectief zijn. Als je nog specifiek aan je borst wilt werken kun je een extra oefeningen of twee toevoegen aan het eind van je training.

Zag dat hier op het forum ook een sticky over beginners schemas is gemaakt:
https://forum.bodybuilding.nl/topics/trainingsprogrammas-voor-beginners.412841/
 
Ik denk dat we allemaal begonnen zijn door simpelweg 'aan te kloten', niks mis mee. Het is onmogelijk om in 1 week, 1 maand, zelfs 1 jaar je kennis dusdanig te verbreden m.b.t. voeding/training/rust/e.d. om echt progressie te maken. Ik raad je aan om elke dag 1-2 uur je in te lezen in artikelen over deze onderwerpen. Het is onmogelijk om binnen een weekje bijgeschoold te worden tot de kennis die (velen, sommigen, weinigen) op dit forum hebben. Probeer vooral plezier te hebben in wat je doet, you'll get there.
 
Back
Naar boven