AndroidHealthClinic

Beginner: Met hoeveel kg barbell curl oefeningen doen?

Bezoekers in dit topic

Blubberbuik

Cool Novice
Lid geworden
6 jan 2019
Berichten
62
Waardering
74
Lengte
1m75
Massa
68kg
Hallo allemaal,

Ik ben een beginner en wil van mijn dunne en slappe armen af dus heb ik drie weken geleden een barbell set gekocht.

Sinds drie weken doe ik dus twee dagen achter elkaar verschillende oefeningen met barbell oa curl / reverse curl etc. en vervolgens twee dagen rust. Dus twee dagen trainen, twee dagen rust en zo aanhouden.

Na drie weken zie ik eerlijk gezegd wel resultaat. Mijn biceps zijn wat groter en ronder geworden.

Mijn vraag is echter of de extreem lage gewichten die ik gebruik wel voldoende zijn om de spiermassa in mijn biceps effectief genoeg op te bouwen?

Hoe ik meestal begin:

20 x stang (6kg) en aan beide kanten 1,25kg. Dit doe ik eigenlijk om spieren beetje op te warmen
12 x stang en aan beide kanten 3,75kg
12 x stang en aan beide kanten 5kg
10 x stang en aan beide kanten 7.5kg (twee sets)

En daarna kan ik echt niet meer..

Ik kan de stang ook 5 x curlen met aan beide kanten 10kg, dus in totaal 26kg alvorens ik het bovenstaande lijstje natuurlijk doe want dan heb ik nog genoeg kracht in mijn armen.

Wat is dan eigenlijk beter? Met zwaar beginnen en geleidelijk afbouwen of andersom? Als ik licht opbouw dan heb ik aan het einde geen genoeg kracht meer om die 2 x 10kg te doen.

Mvg
 
Begrijp ik goed dat je alleen armen traint? En wat is de filosofie achter twee dagen trainen, twee dagen rust?

Opbouwen werk normaal gesproken wel. Maar als beginner kan het even duren. Spieren gaan wel alleen groeien als je ook voldoende eet.
 
Ik zou eerst eens normaal gaan trainen en me pas daarna daar druk om gaan maken. Als beginner bouw je gemakkelijker dikke armen met rows, deadlifts en (bench) presses dan met isolatieoefeningen.
 
Waarom alleen je armen trainen? Als beginner met dunne, slappe armen is de rest van je lichaam waarschijnlijk ook dun en slap. Maar dat vind je wel prima?:dunno: Bovendien wordt de omvang van je bovenarm niet alleen bepaald door je biceps. De triceps is veel dikker en heeft dus ook meer groeipotentie!
 
Begrijp ik goed dat je alleen armen traint? En wat is de filosofie achter twee dagen trainen, twee dagen rust?

Opbouwen werk normaal gesproken wel. Maar als beginner kan het even duren. Spieren gaan wel alleen groeien als je ook voldoende eet.

Ja had verschillende websites gezocht en daarin stond namelijk dat je niet vaker dan 3 of 4 keer per week krachttraining moet doen en dat minimaal 48 uur nodig is voor herstel. Vooral voor beginners als ik...

Ik probeer vet te vermijden want mijn blubberbuik moet ook nog weg. Ik probeer wel dagelijks 50+gr eiwitten naar binnen te krijgen. Ik zelf weeg maar 63(skinny fat) en ben 1,74 lang.
 
Laatst bewerkt:
Waarom alleen je armen trainen? Als beginner met dunne, slappe armen is de rest van je lichaam waarschijnlijk ook dun en slap. Maar dat vind je wel prima?:dunno: Bovendien wordt de omvang van je bovenarm niet alleen bepaald door je biceps. De triceps is veel dikker en heeft dus ook meer groeipotentie!

Nee mijn benen en rug zijn zeker niet dun. Omdat mijn rug een s vorm heeft en boven vrij breed is(voor een normaal ongetraind rug) passen mijn dunne armen er niet echt bij. Daarom dat ik de focus daarop leg.

Maar ik doe ook triceps, deathlift (46kg) en barbell bent-over row oefeningen.

Dus probeer ook gewoon andere dingen mee te pakken.

Ik heb thuis helaas geen brench dus heb alternatieve oefeningen.
 
Nee mijn benen en rug zijn zeker niet dun. Omdat mijn rug een s vorm heeft en boven vrij breed is(voor een normaal ongetraind rug) passen mijn dunne armen er niet echt bij. Daarom dat ik de focus daarop leg.

Maar ik doe ook triceps, deathlift (46kg) en barbell bent-over row oefeningen.

Dus probeer ook gewoon andere dingen mee te pakken.

Ik heb thuis helaas geen brench dus heb alternatieve oefeningen.
Ik zou een tweedehands squatrack kopen / sportschool abbonement. Vervolgens beginnen met 5x5 en proberen elke week 0.2-0.3kg aan te komen.
Dit is zonde van de tijd wat je nu doet.
 
Probably denk je dat je daar breder bent maar zijn het gewoon vetjes.
 
Met alle respect , alle begin is moeilijk maar zou je willen adviseren om op dit forum jezelf helemaal de blubber te lezen omtrent voeding en trainingsschemas want wat je nu doet lijkt echt nergens op ..

Met een gedegen voeding en trainingsschema boek je veel meer en vooral beter resultaat

Vetten heb je nodig dus vermijden om je “ blubberbuik “ weg te krijgen heeft geen enkele zin , tevens zit je bizar laag in je eiwitten , daar moet minstens nog 70 gr per dag bij ( 2 gr per kg lichaamsgewicht )

Het focussen op je armen “ omdat je rug breed is “ is een bijzonder aparte gedachtegang , totaal inrelevant
 
Probably denk je dat je daar breder bent maar zijn het gewoon vetjes.

Het is meer een genetische afwijking.

wf2m78N.jpg

wR1Uu5X.jpg

MyjjWCU.jpg

BAHOtWf.jpg

wHIu7Bu.jpg

Rpu0Dvk.jpg
 
Met alle respect , alle begin is moeilijk maar zou je willen adviseren om op dit forum jezelf helemaal de blubber te lezen omtrent voeding en trainingsschemas want wat je nu doet lijkt echt nergens op ..

Met een gedegen voeding en trainingsschema boek je veel meer en vooral beter resultaat

Vetten heb je nodig dus vermijden om je “ blubberbuik “ weg te krijgen heeft geen enkele zin , tevens zit je bizar laag in je eiwitten , daar moet minstens nog 70 gr per dag bij ( 2 gr per kg lichaamsgewicht )

Het focussen op je armen “ omdat je rug breed is “ is een bijzonder aparte gedachtegang , totaal inrelevant

Ik zal eens naar een trainingsschema hier gaan zoeken dan. Kun je misschien eentje aanwijzen?
 
Super voor de foto's! Hier hebben de mensen wat aan om je te helpen ;)
Maar zo te zien zijn je armen niet dun, alles is in proportie => Je hele lichaam trainen dus

Ze vallen wat dunner uit in verhouding met de rest maar ze zijn nu dus een iets groter geworden. Vandaar dat ik nu ook verder wil gaan.

Mijn bedoeling is ook eigenlijk om de rest mee te trainen. Ook even op eiwit en vet inname letten en kijken hoe het zal gaan in komende weken.

Bedankt!
 
Ze vallen wat dunner uit in verhouding met de rest maar ze zijn nu dus een iets groter geworden. Vandaar dat ik nu ook verder wil gaan.

Mijn bedoeling is ook eigenlijk om de rest mee te trainen. Ook even op eiwit en vet inname letten en kijken hoe het zal gaan in komende weken.

Bedankt!
Komt waarschijnlijk mede door je vet verdeling, je zal waarschijnlijk het meeste vet opslaan bij je buik & benen.
 
Komt waarschijnlijk mede door je vet verdeling, je zal waarschijnlijk het meeste vet opslaan bij je buik & benen.

Ja daarom is het ook lastiger voor mij. De verdeling is niet zo goed. Mijn buik, bij de heupen en benen. Daar gaan altijd de vetten voor grotendeels naar toe pff.

Als mijn armen nu ook wat vet zouden krijgen dan zou het hele proces veel beter en sneller verlopen. Maar ja ik moet het nu hiermee doen in ieder geval.
 
Back
Naar boven