AndroidHealthClinic

Beginner: Met hoeveel kg barbell curl oefeningen doen?

Bezoekers in dit topic

Blubberbuik

Cool Novice
Lid geworden
6 jan 2019
Berichten
62
Waardering
74
Lengte
1m75
Massa
68kg
Hallo allemaal,

Ik ben een beginner en wil van mijn dunne en slappe armen af dus heb ik drie weken geleden een barbell set gekocht.

Sinds drie weken doe ik dus twee dagen achter elkaar verschillende oefeningen met barbell oa curl / reverse curl etc. en vervolgens twee dagen rust. Dus twee dagen trainen, twee dagen rust en zo aanhouden.

Na drie weken zie ik eerlijk gezegd wel resultaat. Mijn biceps zijn wat groter en ronder geworden.

Mijn vraag is echter of de extreem lage gewichten die ik gebruik wel voldoende zijn om de spiermassa in mijn biceps effectief genoeg op te bouwen?

Hoe ik meestal begin:

20 x stang (6kg) en aan beide kanten 1,25kg. Dit doe ik eigenlijk om spieren beetje op te warmen
12 x stang en aan beide kanten 3,75kg
12 x stang en aan beide kanten 5kg
10 x stang en aan beide kanten 7.5kg (twee sets)

En daarna kan ik echt niet meer..

Ik kan de stang ook 5 x curlen met aan beide kanten 10kg, dus in totaal 26kg alvorens ik het bovenstaande lijstje natuurlijk doe want dan heb ik nog genoeg kracht in mijn armen.

Wat is dan eigenlijk beter? Met zwaar beginnen en geleidelijk afbouwen of andersom? Als ik licht opbouw dan heb ik aan het einde geen genoeg kracht meer om die 2 x 10kg te doen.

Mvg
 
Begrijp ik goed dat je alleen armen traint? En wat is de filosofie achter twee dagen trainen, twee dagen rust?

Opbouwen werk normaal gesproken wel. Maar als beginner kan het even duren. Spieren gaan wel alleen groeien als je ook voldoende eet.
 
Ik zou eerst eens normaal gaan trainen en me pas daarna daar druk om gaan maken. Als beginner bouw je gemakkelijker dikke armen met rows, deadlifts en (bench) presses dan met isolatieoefeningen.