MuscleMeat

Beginner, overgewicht, train nu 3 maanden

Bezoekers in dit topic

Dudebro

Cool Novice
Lid geworden
1 apr 2019
Berichten
71
Waardering
27
Lengte
1m93
Massa
106kg
Hoi jongens,

Beginner hier. Ik ben 28, overgewicht, vroeger veel drugs gebruikt, zit op 193 cm en 118 kg. Ben dus begonnen met cutten uiteraard (doe ik dmv een keto-dieet en intermittent fasting.)

Ik train 4 tot 5 keer per week, 30 min cardio en 1-1,5 uur gewichten. Mijn plan nu is om naar 100 te cutten (ben op 128 begonnen), dan naar 105 te bulken, weer naar 95 te cutten, en dan naar 100 te bulken en dan verder zien. Ben benieuwd welke aanmerkingen mensen hebben.

Aub niet dingen als "keto kan je niet volhouden" het werkt prima voor me en ik vind het vet lekker ik vind junkfood en aardappelen en snoep en brood helemaal niet lekker.

Ik ga natuurlijk in bulkfases stoppen met keto.

Gr dudebro
 
Ik vind dit een best goed plan, zolang je een goed trainingschema volgt.
Best eentje dat niet onnodig ingewikkeld is en met een focus op compounds.
Goed van je dat je aan je overgewicht werkt, dit gaat je dagdagelijks leven makkelijker maken (meer energie, fitheid, mentaal fijner)
Met keto is niets mis als dit goed voelt voor je. Iedereen heeft zo zijn persoonlijke voorkeuren.
Veel succes!
 
Thanks :)

Mijn schema is nu 2x per week bovenlichaam (elke keer andere spiergroepen), dan rustdag, dan benen, dan rustdag, vervolgens 2x full body workout (dus bovenlichaam en benen gemixt.)

Ben gestopt met alcohol roken en sos nu 5 maanden.
 
Af en toe skip ik een dag maar max 3 keer per maand en dat kan ik goed vasthouden
 
Dat gaat je veel geld uitsparen :)
Ik ben wel van mening dat een trainingschema zoals stronglifts je veel meer gaat bieden kwa kracht. (Veel info hier op het forum,over te vinden)
 
Die drugs hebben aardig wat schade aangericht zo te lezen...
 
Ik wil eerst mijn vorm in orde krijgen. Daarom train ik bij de dingen waarvan ik nog niet 100% zeker weet dat m'n vorm goed is met de apparaten. Bij dingen waarbij ik het wel zeker weet (Bijvoorbeeld mijn curls) gebruik ik dumbells. Bench press doe ik ook. Wil geleidelijk naar vrije gewichten voor alles, maar ik wil liever een paar maanden iets minder effectief trainen dan mezelf aanleren om "verkeerd" te trainen. Tijdens de cut is het toch niet zo dat ik enorm veel gains ga maken, ik bedoel ik zal zeker wel ietsjes sterker worden maar cutten + gainen tegelijkertijd is volgens mij heel moeilijk Ik hoop dat voor elke 6 kilo die ik kwijt raak in vet ik er een in spieren kan opbouwen in die tijd, maar meer dan dat zie ik niet gebeuren.

En verder, dat is waar, maar eerlijk gezegd kan dat geld me gestolen worden - Het gaat me om m'n gezondheid, en dat ik er niet uit wil zien als een zak vet (op een verre tweede plek.) - Het probleem is gewoon dat ik lui ben geweest. Ik werk ook op kantoor/vaak thuis ook, ik ben partner bij een (buitenlands) bedrijf in de medische sector. Op gegeven moment dacht ik bij mezelf "Gozer, waar de fuck ben je mee bezig, je wordt zo 30, je hebt een biomedische achtergrond, je weegt over de 120 kilo, leeft op snuif, junkfood en frisdrank en het enige waar je voor op staat zijn sigaretten" - en toen ben ik in 1 dag met alles gestopt, elke dag wat gaan bewegen. Later kwam het trainen en keto + intermittent fasting.

Heb nu het doel om binnen een jaar in topconditie te zijn, en aan wilskracht geen gebrek. Nu volhouden!
 
OT
Het soort dieet maakt op zich niet uit. Als je maar onder onderhoud zit en ook genoeg eiwitten eet. 2-2,5 gram per kg lichaamsgewicht en de geadviseerde minimaal 1 gr vet per kg lichaamsgewicht (maar daar kom je wel op met keto)
Maar let ook op je micro's. Mineralen en vitamines etc.
 
Ik snap hoe het filter werkt, het mastruberen ding is gewoon een grap van het forum. Wss voor een april.

Vraagje: is het uberhaupt realistisch om sterker te worden terwijl je aan het cutten bent? Of kan ik verwachten hetzelfde gewicht te drukken totdat ik ga bulken? Puur om geen spiermassa (of minder spiermassa) te verliezen?
 
Vraagje: is het uberhaupt realistisch om sterker te worden terwijl je aan het cutten bent? Of kan ik verwachten hetzelfde gewicht te drukken totdat ik ga bulken? Puur om geen spiermassa (of minder spiermassa) te verliezen?
Het gebeurt soms wel eens dat je kracht in het begin nog wat toeneemt. Maar ga ervanuit dat je in een cut in eerste instantie wel je kracht redelijk KAN behouden maar als je langer cut dat je kracht in gaat leveren. Want je valt uiteindelijk niet alleen maar vetmassa af maar ook een deel spieren.
Je kan spiermassa verlies wel minimaliseren door niet te ver onder je onderhoud te eten en een goed voedingsschema met goede macro's/micro's aan te houden en zwaar te blijven trainen.
Maar een deel is ook per persoon weer verschillend. Je zal het dus moeten ervaren. Maar schrik niet als je best wat kracht in gaat leveren met de tijd. Het blijft een zoektocht om zo optimaal mogelijk te cutten. En aangezien dit je eerste keer is zal het nooit ideaal gaan en zullen er altijd pieken en dalen zijn.
Het is een kwestie van doorzetten. Als je steeds weer opnieuw cut en bulkt naar je einddoel zal je ook steeds meer ervaring opbouwen met hoe je alles moet doen qua voeding en training in een cut of in een bulk... Je leert je lijf kennen en dat kost nu eenmaal tijd.
 
Fair. Gezien ik dus zwaar met overgewicht ben begonnen moet ik sowieso eerst een enorme cut doen... ik neem aan dat qua cardio conditie die wel gewoon vooruit gaat tijdens het cutten als je cardio doet?

Is het handig om elke 10 kilo die ik cut 5 kg erna te bulken alvorens ik weer aan het cutten sla?
 
Conditie zal wel verbeteren. Je zal dat waarschijnlijk merken in je uithoudingsvermogen.

Ik zou niet perse kg aan je C.U.T hangen.
Zorg dat je niet te snel afvalt of te ver onder je onderhoud zit. Dan hou je je C.U.T. langer vol en kan je dus ook langer doorgaan.
Er zal een punt komen waarop je gewicht stagneert en je weer verder moet verlagen met je kcal. Zorg dat je niet te ver gaat. Als je echt gaat merken dat je trainingen fors achteruit gaan en je niet goed hersteld (moe blijven enzo... ) Dan kan je er ook voor kiezen om even een paar weken op onderhoud te gaan zitten met je kcal om even wat bij te tanken. Om dan vervolgens de C.U.T. weer op te pakken. Maar kg zou ik er niet aan binden.

Kijk in de spiegel.
Maak regelmatig foto's in dezelfde posities
Weeg jezelf
Meet je omtrekken (taile, buik, benen, armen etc.)
Indien mogelijk laat een huidplooimeting doen om de x tijd

Dat bij elkaar kan je evalueren zeg maar.
Maar let ook goed op jezelf qua kracht en herstel. Want er zijn er zat die zolang doorcutten dat het herstel zo slecht is en de vermoeidheid zo erg is dat je ook steeds meer spiermassa in gaat leveren. Het is dus echt een kwestie van beginnen en voortgang bijhouden en gaandeweg bijstellen en besluiten wat te doen.
 
Ik zit nu op gemiddeld 1650 kcal per dag. Soms 2500 soms 1300... ik eet zoveel ik wil gedurende 4 uur, 18 uur vasten, en enkel keto. Heb het bijgehouden dat komt rond 1650 uit. Heb tot nu toe het idee dat ik iets sterker word maar dat zijn wss newbie gains. Ik heb het gevoel dat ik mijn training nu prima aankan en ongeveer precies op tijd herstel.
 
https://forum.bodybuilding.nl/topics/geupdatet-excel-voedingsschema.410162/

Op 1650 kcal ben je je lichaam aan t slopen en spieren aan t verliezen....
Je bent nu een crash dieet aan t doen.

Lees de link door. De eerste post.
En of je nu normaal dieet of keto doet zorg dat je maximaal 500 kcal onder de onderhoud eet... anders zal je na een tijdje wel zien en merken dat je meer spieren vebrand dan vet.
 
Ik kan wel wat meer eten, maar let wel dat ik pas ben begonnen, en dus ook niet veel spiermassa heb die passief kcal verbrandt.
 
Back
Naar boven