Fitness Seller

Beginner Schema..Goed..? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

michel85

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
18 jan 2003
Berichten
43
Waardering
0
Hey ik ben net maandje bezig met fitness en deed alles beetje door elkaar maar heb toch al overal paar cm'tjes gewonnen. Ben dus meteen gestimuleerd om hard door te trainen voor de zomer en evt. langer natuurlijk!

Ik ben 17 jr 1.85m en weeg nu 72 kg ongeveer. Ik ben smal gebouwd.

Biceps 29cm
Borst 91cm
Schouders 100cm
Navel 80,5cm
Bovenbenen 53cm
Kuiten 35cm

Ik ben van plan om elke week 4x te trainen en dus alle spiergroepen 2 keer per week te trainen.

Maandag en Vrijdag biceps bovenbenen kuiten borst
Dindag en Zaterdag Rug schouders triceps
elke keer buikspieren (hoorde dat je die vaak kan doen)

Biceps
Standing Cable Curls
Staande Barbell Curl
Seated Concentration Curls
Gewone bicepoefening met dumbbell

Kuiten
Weight Free Single Leg Raises
Seated Barbell Curls
Dumbbell Single Leg Raises

Bovenbenen
Front Lunches
Wegduwmachine (liggen op rug met 2 voeten wegduwen 90graden)
Flat Fooded Squats

Rug
Shoulder Shrugs
Neck Pulls
Single-arm Rows
Bent-over Rows
Single Arm Cable Rows

Triceps
Pressdown
Seated Extensions
Cable Pushdowns
Dips

Schouders
Front Raise
Palms-in Presses
Seated Lateral Raises
Behind Neck Press
Bent-over Single-arm Raises

En dan alle oefeningen 10-8-6-6 herhalingen en rustig uitvoeren 3 sec en spier ff vasthouden en aanspannen bij eindpunt zeg maar.

Wat vinden jullie ervan?
Is 2x per week teveel per spiergroep of moeten bepaalde spieren op ander dagen?

Qua voeding zal ik meer gaan eten per dag maar om te gaan letten op eiwitten en kolhydraten en dat allemaal te berekenen vind ik weer beetje overdreven. Veel melk en vis, bruine boterhammen met pindakaas etc maar daar houd het op.

Graag reactie..!!
 
Ik zou 2 oef doen bij je triceps en biceps, en je bent borst vergeten te posten.

In het begin is 2x per week wel goed maar later zal je toch 1x per week moeten trainen voor optimale groei ( een spier kan soms wel 96 uur nodig hebben om te kunnen herstellen/groeien )

En in het begin is je voeding wel ok, wat meer boterhammen, minder vet enzo maar als je zwaarder word zal je toch veel meer moeten eten als je nog wilt groeien.
 
OK dan..bedankt..hoop op meer reacties haha!!
Borst zal ik vanavond of morgen ff posten, weet niet die namen uit mn hoofd :s
 
Wanneer train je je triceps?

Ben het met vinny eens dat in het begin (1e 2-3 maanden) je de groepen 2x week kan trainen, daarna moet je dat wat kritischer bekijken. Sommige groepen kunnen best 2x/week, andere beter niet. Over een poosje over gaan naar een 3 of 4-split schema lijkt me het beste. Er zijn div. voorbeelden te vinden op dit forum.

Ik vind je oefeningen per groep wat aan de hoge kant, zeker omdat je ook nog 4 sets per oefening doet. Algemeen gesteld is 3 oefeningen echt wel genoeg. Hoe lang ben je dan aan het trainen? Meer dan een uur denk ik? Probeer je training niet langer dan een uur te laten duren.

Als je meer info wilt over eten, post dan in het speciale subforum over voeding. Je hoeft echt niet elk calorietje te tellen, maar een globaal idee is wel een must. Kijk eens wat je op een gemiddelde dag eet aan eiwitten/Kh/vetten. Met de gemiddelde voeding krijg je te weinig eiwitten binnen. Wil je groeien, moet je eten.

Succes!
 
als je gewoon wat Brinta s'ochtens eet met 2 sneden brood daarna elke 2-3 uur 3-4 sneden brood en een bakje kwark flink wat avond eten en ongv voor het slapen gaan nog wat eten zit je best goed..je kan ook een WG erbij gooien als *aanvulling* niet als aparte maaltijd..

En hij traint zijn Triceps Dinsdag en Zaterdag Oldy..

Oh en nog 1 tip probeer je Schouders te splitsen, ik heb gemerkt dat mijn schouders er wat breder van worden dus bv wanneer je borst traint de voorkant, wanneer je schouders doet de zijkant bv en wanneer je rug doet de achterkant..
 
Originally posted by Vinny En hij traint zijn Triceps Dinsdag en Zaterdag Oldy..
hmmm, mijn oogjes worden al wat minder merk ik.
 
OK dan..heel erg bedankt alvast..Hoop dat het allemaal gaat helpen..

Wil proberen om in juli (half jaar) op 80kg te komen en er gespierder en sterker uit te zien..tegen die tijd zal ik wel ff voor en na foto's posten haha;)

Zijn de oefeningen die ik gekozen heb wel goed of trainen ze teveel dezelfde spieren en vergeet ik er een paar?
 
probeer niet langer dan 45-60 min te trainen, je oef zijn een beetje aan de hoge kant.
 
Tnx Oldy 4 je info..maar als ik zo heel veel ga eten kom ik dalijk aan tot 80kg, maar dan hangt er in 1 keer een pens die ik niet wil en moeilijk weg te werken is haha!! Moeten het wel 8 kg zijn in spieren..maar is dat wel zo dan?
 
Als je goed eet dan krijg je heus geen pens :P
 
Ik zou inderdaad maar 3 oefeningen voor de grote en 2 voor de kleine spiergroepen doen, zeker omdat je alles 2x traint. Dat kan in het begin nog wel, maar naarmate je een meer gevorderde status bereikt, moet je terug naar 1x.
Abs om de dag, het kan dan wel relatief veel hebben, maar blijft uiteindelijk toch ook een spier:p
Zorg dat je je niet over de kop traint en luister naar je lichaam:)
Ik was even oud als jij toen ik begon en dat is nu bijna 8,5 jaar geleden. Zorg dat je niet te snel wil en vergeet niet dat rust even belangrijk is als training. Als je naar je lichaam leert luisteren, zul je voelen dat je lichaam maar een beperkte schade kan herstellen en dat meer zeker niet altijd beter is.
Maar staar je alsjeblieft niet blind op die 80kg. Het is dat je als beginner snel een paar sprongen vooruit kan maken, maar 8kg is echt heel erg veel(als je niet smokkelt tenminste);)
 
Originally posted by michel85
Hey ik ben net maandje bezig met fitness en deed alles beetje door elkaar maar heb toch al overal paar cm'tjes gewonnen. Ben dus meteen gestimuleerd om hard door te trainen voor de zomer en evt. langer natuurlijk!

Ik ben 17 jr 1.85m en weeg nu 72 kg ongeveer. Ik ben smal gebouwd.

Biceps 29cm
Borst 91cm
Schouders 100cm
Navel 80,5cm
Bovenbenen 53cm
Kuiten 35cm

Ik ben van plan om elke week 4x te trainen en dus alle spiergroepen 2 keer per week te trainen.

Maandag en Vrijdag biceps bovenbenen kuiten borst
Dindag en Zaterdag Rug schouders triceps
elke keer buikspieren (hoorde dat je die vaak kan doen)

Biceps
Standing Cable Curls
Staande Barbell Curl
Seated Concentration Curls
Gewone bicepoefening met dumbbell

Kuiten
Weight Free Single Leg Raises
Seated Barbell Curls
Dumbbell Single Leg Raises

Bovenbenen
Front Lunches
Wegduwmachine (liggen op rug met 2 voeten wegduwen 90graden)
Flat Fooded Squats

Rug
Shoulder Shrugs
Neck Pulls
Single-arm Rows
Bent-over Rows
Single Arm Cable Rows

Triceps
Pressdown
Seated Extensions
Cable Pushdowns
Dips

Schouders
Front Raise
Palms-in Presses
Seated Lateral Raises
Behind Neck Press
Bent-over Single-arm Raises

En dan alle oefeningen 10-8-6-6 herhalingen en rustig uitvoeren 3 sec en spier ff vasthouden en aanspannen bij eindpunt zeg maar.

Wat vinden jullie ervan?
Is 2x per week teveel per spiergroep of moeten bepaalde spieren op ander dagen?

Qua voeding zal ik meer gaan eten per dag maar om te gaan letten op eiwitten en kolhydraten en dat allemaal te berekenen vind ik weer beetje overdreven. Veel melk en vis, bruine boterhammen met pindakaas etc maar daar houd het op.

Graag reactie..!!




Ik zie het nut van concentration curls niet in.Nergens voor nodig,gebruik ipv daarvan de preacher bench.

Voor bovenbenen leg press weghalen en iig leg extension erbij.

Rug;wide grip pulldowns erbij en 1 van die k*toefeningen eruit flikkeren.
 
Tsja, 4 oef voor biceps, 4 voor triceps, 5!! voor schouders en dan maar 3 voor benen en nergens borst.

Als je een beetje nadenkt zie je zelf wel dat het niet zo'n beste opzet is.

Waar hoorde je trouwens dat je buik elke dag zou moeten doen ? ? ?
 
Originally posted by 3XL
Tsja, 4 oef voor biceps, 4 voor triceps, 5!! voor schouders en dan maar 3 voor benen en nergens borst.

Als je een beetje nadenkt zie je zelf wel dat het niet zo'n beste opzet is.

Waar hoorde je trouwens dat je buik elke dag zou moeten doen ? ? ?




Word up! ik train buikspieren 1 x in de 2 weken of niet eens..
BF omlaag is the cure.
 
Back
Naar boven