AndroidHealthClinic

Beginner splitschema

Bezoekers in dit topic

Sreppy

Cool Novice
Lid geworden
28 sep 2012
Berichten
75
Waardering
0
Lengte
1m84
Massa
81kg
Vetpercentage
18%
Hey

Ik train momenteel thuis, maar zou dit weekend graag een fitness in de buurt zoeken.
Ik zou echter liever een splitschema volgen van de vorm:

Dag A:

Borst
Biceps
Rug

Dag B:

Benen
Triceps
Schouders

En dit dan elk 2x per week, is dit mogelijk? Bijvoorbeeld op Dinsdag+Zaterdag A en op Woensdag+Zondag B?
 
Ik heb even op zo'n schema getrained maar wel met triceps en biceps omgewisseld qua dagen

Ik weet echter wel niet of het slim is om je rug en je schoulders op 2 opeenvolgende dagen te trainen.. Met sommige schouderoefeningen target je nl. ook delen van je bovenrug.
 
Ik denk dat je dan beter een 4 daagse split kan doen.

benen buik,
borst tri,
rug bi,
schouders.
 
3 daagse heeft mijn voorkeur ( ik doe maandag Borst , biceps , triceps, buik ||| woensdag Schouders en rug,||| Vrijdag Buik, Benen

Off topic : dit zou bij trainingsschemas moeten staan
 
3 daagse heeft mijn voorkeur ( ik doe maandag Borst , biceps , triceps, buik ||| woensdag Schouders en rug,||| Vrijdag Buik, Benen

Off topic : dit zou bij trainingsschemas moeten staan
Duurt het echt dan een week eer dat jou biceps en triceps hersteld is? Ik heb na 2 a 3 dagen toch het gevoel dat ik er terug mee kan knallen.. Train ik dan niet zwaar genoeg?
 
Duurt het echt dan een week eer dat jou biceps en triceps hersteld is? Ik heb na 2 a 3 dagen toch het gevoel dat ik er terug mee kan knallen.. Train ik dan niet zwaar genoeg?

Nee tuurlijk niet heb maar spierpijn 1 of 2 dagen nadien max 3 dagen. Maar ik train elke spiergroep 1x in de week behalve buik. Spieren hebben ook veel rust nodig is niet nodig om meer dan 1x elke spier te doen per week.
 
Back
Naar boven