Fitness Seller

Beginner start advies (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

KDD

Novice
Lid geworden
25 feb 2015
Berichten
11
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
76kg
Vetpercentage
20%
Hoi,

Ik ben een 24 jarige jongen met als doel (zoals zo velen) tegen de zomer een beter lichaam te hebben.
Is dit puur omdat ik in de zomer op strand wil showen? Tuurlijk niet, ik wil gewoon een doel stellen en dat lijkt mij een goed eerste doel. Nadien kijk ik hoe ik nog verder wil.

Nu sport al enkele weken met Jason Blahas schema en dat vind ik wel prima. Dus daar houd ik me graag aan , tenzij jullie ander of beter voorstel hebben natuurlijk.
Alleen weet ik niet hoe ik het optimale uit de komende maanden kan halen.
Dit bedoeling dan qua voeding (proteine shake) en intensiteit van de training (zowel fitness als duursport).
Ik hoop dat jullie me daar vooral bij kunnen helpen.

Ik voeg dan ook enkele fotos bij zodat je kan zien hoe ik er voorsta. (Weinig spieren en klein buikje)
Echt veel dikker wil ik niet echt worden, wat me vooral stoort is die vetkwabben rond de heup, vooral te zien op foto van rug. Ik weeg nu trouwens 76kg voor 1m80.

Laat maar horen als je advies en/of meer vragen hebt.

i6jzia.jpg


140b42b.jpg


23le355.jpg
 
icf 5x5 is een prima programma

ben je nu aan het bulken of cutten?
 
icf 5x5 is een prima programma

ben je nu aan het bulken of cutten?

Wel dat is vooral mijn vraag naar jullie toe, wat raden jullie me aan?
 
Wel dat is vooral mijn vraag naar jullie toe, wat raden jullie me aan?

mm lastig, je zit een beetje in de awkward regionen, van als je cut blijft er weinig over maar als je gaat bulken word je wel erg dik


doe waar jij je happy bij voelt. Mischien eerst paar maandjes cutten en daarna bulken
 
Ik zou eerst gaan cutten, anders loopt je vetpercentage nog verder op. Ik denk dat jijzelf ook het fijnst bij voelt om te cutten.
 
Is het dan nog aangeraden om tijdens het cutten het eten aan te vullen met een proteine shake ?
 
Is het dan nog aangeraden om tijdens het cutten het eten aan te vullen met een proteine shake ?

Als je aan je eiwitten komt, is dat niet nodig. Pas als jij niet aan je eiwitten komt met gewone voeding, kun je eiwitshakes toevoegen.
 
Als je aan je eiwitten komt, is dat niet nodig. Pas als jij niet aan je eiwitten komt met gewone voeding, kun je eiwitshakes toevoegen.


Ik ga de komende dagen mijn ingenomen voedingswaarde goed in het oog houden. (mik op 2000kcal)
Afgaande op de topics zie ik dat ik ongeveer 2-3g/kg proteinen moet rekenen (dus 150-225g per dag).
Daar kom ik niet meteen aan lijkt me, 100g vandaag. Ga het met voeding proberen. Maar mocht dit niet lukken (leef met huisgenoten samen dus kan niet elke maaltijd zelf bepalen en wil hun zeker niet tot last zijn.) welke supplementen raden jullie me dan aan ?

Voor de rest volg ik dan wat in de startersguide voor cutten is beschreven. Dit topic is van 2007, maar ik neem aan dat de beschreven kennis hierin nog steeds hedendaags toepasbaar is ? (Wetenschap verandert wel eens van theorieën en technieken)
 
dan kan je whey of melk toevoegen.

ik zou als ik jou was op 150-180 gram eiwit per dag proberen te eten. Zeker als je wat lager gaat in kcals 2000 (wat me voor jou erg laag lijkt! Ik zou eens kijken wat 2400 doet) kan je beter ipv meer eiwit, KH of vet nemen
 
ik ben begonnen in een beetje de zelfde positie als jij.

ik ben toen in de eerste 2-3 maanden rustig in VP omlaag gegaan naar zo'n 11% en daarna ben ik 7 maanden gaan leanbulken. voor mij heeft het goed gewerkt, maar uiteindelijk moet je doen wat je zelf wil.
 
dan kan je whey of melk toevoegen.

ik zou als ik jou was op 150-180 gram eiwit per dag proberen te eten. Zeker als je wat lager gaat in kcals 2000 (wat me voor jou erg laag lijkt! Ik zou eens kijken wat 2400 doet) kan je beter ipv meer eiwit, KH of vet nemen


En zijn er dan bepaalde dingen waar ik op moet letten bij aankoop van deze producten.

Heb een basaal metabolisme van 1842kcal voor me berekend.
Ben student dus jammer genoeg bestaat grootste deel van de dag uit zitten.
Behalve als ik dus ga sporten. Moet ik hier dan nog veel bij tellen? Vond net dat 2000kcal dan goed doel was tijdens het cutten (zoals me hier werd aangeraden om te doen).
 
studeren kost ook veel energie :P



voor een man is 1842 wel erg laag. Je kan beter niet al te snel cutten
 
Back
Naar boven