AndroidHealthClinic

Beginner: startup (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

NickVO28

Novice
Lid geworden
15 feb 2018
Berichten
2
Waardering
0
Lengte
1m84
Massa
68kg
Vetpercentage
5%
Hallo allemaal,

Ik ben 20 jaar en heb mezelf met het nieuwe jaar enkele voornemens genomen na wat stressvolle periodes achter de rug te hebben in 2017 waar ik soms in 1 week tijd 5-6kg verloor. Ik ben 1m84 en ging eind november 2017 naar de 59kg. Wat wel heel laag is. Ik zat al enkele jaren rond de 63-64kg.

Ik ben vanaf december beginnen mijn voeding aan te passen (kwark, volkoren, eitjes,...) en ben eind december begonnen aan een soort van push-up challenge (elke dag 100 push-ups en dat voor 30 dagen lang). Ik moet eerlijk toegeven dat ik hier en daar wel eens een dag skipte.. Maar het resultaat was wel merkbaar. Ik heb ook 2 halters van 8,5kg thuis liggen die ik af en toe gebruik.

2 maanden later weeg ik nu 69kg dus ben ik 10kg aangekomen in die periode door alleen maar thuis te trainen.

Nu zou ik graag dat resultaat verderzetten en overweeg ik om naar de fitness te gaan. Mijn doel is om gewoon wat merkbare spiermassa bij te kweken, geen extreme dingen.
Welke supplementen raden jullie mij daarvoor aan? Is een strikt dieet daarvoor nodig?

Deze week zie ik in de folder van de Aldi whey proteine (18,8g BCAA per 100 gram) voor slechts 20euro voor een pot van 1kg. Dat lijkt mij vrij goedkoop maar wat denken jullie over de kwaliteit? Een vriend uit het bodybuildingmilieu wist me ooit te vertellen "eiwitten zijn eiwitten..".

Ik weet, hierover is veel te vinden op het internet, maar vaak raden deze bronnen zeer dure dingen aan en vaak zijn ze gepubliceerd door mensen gesponsord door een bepaald merk.. Dat vind ik dan minder betrouwbaar.
Ik ben student, dus het is niet dat het geld zomaar voor het rapen ligt..

Daarnaast ben ik ook een duursporter, ik ben recreatief wielrenner en ga dit jaar enkele halve marathons lopen. Zou dit een mogelijke invloed hebben op de spiermassa?

Graag hoor ik jullie tips/ ervaringen. Alvast bedankt!

Groeten
Nick
 
Deze week zie ik in de folder van de Aldi whey proteine (18,8g BCAA per 100 gram) voor slechts 20euro voor een pot van 1kg. Dat lijkt mij vrij goedkoop maar wat denken jullie over de kwaliteit? Een vriend uit het bodybuildingmilieu wist me ooit te vertellen "eiwitten zijn eiwitten..".
Als alle whey van gelijkwaardige kwaliteit zou zijn dan had je vriend gelijk gehad. Helaas zitten er nogal verschillen in de kwaliteit en sommige wheys hebben veel meer suikers en minder eiwitten dan dat er op het etiket staat. Een paar jaar terug was daar nog een aardig schandaaltje over met de whey van Body&Fit. De whey van XXL Nutrition is voor zover ik weet goed uit de testen gekomen en is goed van smaak.

In principe heb je helemaal geen supplementen nodig als je voeding in orde is, maar creatine kan goed werken voor sommigen en whey kan wel eens handig zijn.

Daarnaast ben ik ook een duursporter, ik ben recreatief wielrenner en ga dit jaar enkele halve marathons lopen. Zou dit een mogelijke invloed hebben op de spiermassa?
Dit zal zeker een negatieve invloed hebben op het aanzetten van spiermassa. Het is moeilijk om twee meesters tegelijk te dienen. Als duursporter wil je niet te veel massa hebben, want dat betekend dat je meer gewicht moet verplaatsen en als krachtsporter wil je niet al je energie kwijtraken aan lange loop- en wielrentrainingen die je progressie qua kracht en massa in de weg staan. Je kunt het combineren, maar verwacht van op zijn minst één discipline geen optimale resultaten en je rust en voeding moeten echt wel 100% in orde zijn.
 
Wat starx zegt. Overigens is het handig om je kcal iets te minderen. 10 kg aankomen op twee maanden tijd is echt onnodig en leidt alleen maar tot extra vetreserves. Dat kon je op zich wel gebruiken, maar moet niet escaleren. Een goede richtlijn is 1 a 2 kg per maand.
 
Dank voor de snelle reacties.
Ik denk dat ik zo snel 10kg aangekomen ben omdat ik denk dat mijn natuurlijk (evenwicht) gewicht rond mijn huidig gewicht (69kg) zou moeten zitten. Ik denk niet dat ik te veel eet want als ik een fietstraining doe verbrand ik ongeveer 900kcal/uur en ik doe soms trainingen van 2-3uur.
Ik heb trouwens maar een vetpercentage van 5 à 6% mede door de duursporten. Dat zal niet snel in stijgende richting gaan.

Thuis gebruik ik na elke training al een recovery shake van Etixx (wat ook whey proteines bevat).

Ik zal me er de komende maand wat meer in verdiepen en zie wel waar ik strand ;)
 
Ik denk dat de whey van de Aldi prima zal zijn.

Duitse wetgeving rond voedsel en etiketten zijn de strengste van Europa. Dus daar zit waarschijnlijk precies in wat op de verpakking staat.
 
Back
Naar boven