AndroidHealthClinic

Beginner training+voedselschema check?

Bezoekers in dit topic

TrueBeginner

Cool Novice
Lid geworden
21 jun 2012
Berichten
143
Waardering
8
Lengte
1m79
Massa
85kg
Vetpercentage
12%
Fellow BB'rs,

Ik kom hier even checken of mijn trainings + voedingsschema wel strak zit...


  • Hoelang je traint
    Ultimate beginner, heb wel al lopen klooien in de fitness en thuis wat free weights die ik ter beschikking heb.
  • Wat je doel is
    Massa trainen, dit en kracht. Na de bulk ( zit niks in met te bulken doorheen de zomer, prio n°1: Bodybuilding eenmaal alles strak inelkaar zit.) ga ik volgende zomer pas op tijd een cut wagen.
  • Waar je prioriteiten liggen
    Full body ontwikkeling en hoogste gain halen in een periode van 1 jaar. Daarna een cut en dan zien hoe ik ben geëvolueerd in deze periode om dan te beslissen of ik ga voor nog meer massa ( waarschijnlijk wel :D ) of enkel behoud van huidige fysiek.
  • Beschikbare apparatuur
    Ik ga naar een local gymn waar alles voorhande zou moeten zijn , je kan hier vanuit gaan dat 95% van alle toestellen er zijn!
  • Beschikbare tijd
    Ik werk 30 uren per week en heb deze zomer geen bijkomstige lessen ( misschien wel een paar inhaalexamens wegens het volgen van een bijkomstige opleiding). Heb in feite 7/7 een 5 tal uur ter beschikking.


VOEDING :



08.00 : opstaan met kop koffie, 100 gr platte kaas ( kwark voor NL ^^ ) met muesli.

10.00 : zelfde als hierboven ( hier begin ik ook te werken)

12.30 : volkoren brood met jonge kaas / Kip of kalkoenfilet soms ook américain preparé.

15.30 : whey shake ( Whey stacker 2)

18.00 : boterhammen met beleg ( kaas, kip/kalkoen,...)

19.30 : avondeten ( gezond gekookt door moeder, altijd stuk vlees,vis of kip met aardappelen en groene groenten die gestoomd worden.)

21.00 : Post workout whey shake

-------------------------------------------------------------------

Ik zou graag beginnen met een full body schema die ik heb opgezocht door hier de fora uit te spitten en ook mijn voeding aangepast naar de stickies die hier te vinden zijn.

Ik weet dat mijn voeding nog niet optimaal is, maar ik kan moeilijk in het kantoor lopen vreten als een gek.

Full Body: ( ene week 3x , andere week 4x telkens 1 dag rust)
MONDAY:
Military Press
Bench Press
Bent-over Row
Barbell Curl
Triceps Extension
Parallel Squat
Standing Calf Raise
Dead lift
Crunch

Wednesday:

Alternating Dumbbell Military Press
Parallel Bar Dip
Pull-up
Alternating Dumbbell Curl
Triceps Extension Bench Press
Front Squat
Seated Calf Raise
Back Raise
Hanging Leg-raise

Friday:

Upright Row
Incline Press
One-arm Dumbbell Row
Concentration Curl
Lying Triceps Extension
Dumbbell Lunge
Standing Calf Raise
Dead lift
Sit-up

Steeds 2 tot 3 sets met max 12 reps.

Supplementen : Whey stacker 2 ( zo'n 32gr eiwit per 40 gr whey)

Current state :
20 jaar, 69 kg, 15-16% BF ( laten opmeten bij aankoop van Whey in de supplementstore met een vetknijptangetje)

Gedachten hierbij?

Heel erg bedankt om de Wall Of Text te verorberen!
 
Het is te veel als je het mij vraagt. Probeer het onderstaande eens.
Dit zijn absolute basisoefeningen, maar wel zo'n beetje de belangrijkste die er zijn.

Workout A
3x5 Squat
3x5 Bench Press
1x5 Deadlift

Workout B
3x5 Squat
3x5 Military press
3x5 Bent over Rows

Stel dat je op maandag, woensdag en vrijdag traint, dan begin je op maandag met A, op woensdag doe je B en op vrijdag doe je weer A.
De week daarna begin je met B op maandag.

Als je hier meer over wilt weten moet je even naar 'Rippetoe' zoeken.
 
Bedankt!

Klinkt inderdaad veel minder ingewikkeld en de compounds ( juist?) zitten er allemaal in.

Nu is het zo dat ik het maximum uit mijn dure fitnessabo wil halen..

Het kost me zo'n 60euro per maand..

Mag ik trouwens dan ook de zondag gaan zodat er weer een dag tussen zit? Dn misschien toch nog een paar oefeningen adden?

Dit is toch wel heel weinig om maar 3 oefeningen te doen :/ of garandeer je hiermee evenveel massa?

( ja ik ben een complete noob en kom hier graag om info..)
 
Gewoon een dag tussen houden, rippetoe is een zwaar programma. 3xpw voor een beginner is zat, je voeding is nog veel belangrijker. Heb je een magnetron op je werk? -> Kip+rijst/pasta thuis klaarmaken en als lunch eten. Verder gewoon veel en goed eten.
 
Geen magnetron op het werk en ga overhuis om te eten.

Heb wel geen controle over het eten ( 's middags altijd boterhammen en 's avonds warm).

Moeder kookt en heb geen zeggenschap :p
 
Dan kook je zelf voor in de middag.
 
Ben tot mijn verbazing een "whopping" kilo bijgekomen en ik verwacht tot 90% spieren en 10% vet!
 
Back
Naar boven