XXL Nutrition

Beginner - voedingschema check

Bezoekers in dit topic

pringo

Novice
Lid geworden
15 jan 2019
Berichten
2
Waardering
1
Lengte
1m77
Massa
64kg
Hallo allemaal,

Sinds twee weken ben ik begonnen met fitnessen, de komende tijd volg ik een fullbody schema 3x per week. Om aan te komen heb ik een voedingsschema opgesteld, ik zou het fijn vinden als deze door wat meer ervaren sporters wordt beoordeeld zodat ik weet of ik op de geode weg ben.

gewicht: 64 kg
lengte: 1,77 meter
leeftijd:23 jaar
onderhoud calorien:2544
 
Ik zou de magere melk vervangen door halfvolle.
Eiwitten zijn erg hoog met 190 gr. Je hebt meer dan voldoende aan 120-150 gram.
Verder ziet t er prima uit.

Gewoon 2 weken proberen en kijk wat t met je gewicht doet.
 
Ziet er prima uit. Probeer het eens 2 weken en kijk van daaruit of je eventueel wat moet verhogen of verlagen.
 
Thanks voor de snelle reacties, ik ga over na halfvolle melk.
De afgelopen 2 weken (gebruik ik dit schema ongeveer en fitnes ik 3x per week) ben ik 1,5 kg aangekomen, zou dit kunnen passen bij de beginnersgroei en ongerveer 300-400 cal boven op mijn onderhoud?
 
In eerste instantie zal je aankomen doordat je meer bent gaan eten. Maag en darmvulling.
Je zal wss ook wat meer vocht vast kunnen houden als je meer/anders gaat eten.
En inderdaad gaat t in het begin sneller. Kijk t nog even aan. kom je meer dan 0,5 kg per week aan de komende weken dan kan je overwegen je kcal iets te verlagen. Maar ik denk dat t de komende weken wel wat minder snel zal gaan.
 
Ik zou de magere melk vervangen door halfvolle.
Eiwitten zijn erg hoog met 190 gr. Je hebt meer dan voldoende aan 120-150 gram.
Verder ziet t er prima uit.

Gewoon 2 weken proberen en kijk wat t met je gewicht doet.
Waarom precies?
 
Waarom precies?
Veel mensen ontwijken vet of denken dat halfvolle melk ongezond is terwijl het gewoon prima is. Dus waarom magere melk nemen als je toch aan wil komen.
Het is net als dat je de eindooiers weggooit... waarom... ook dat is niet nodig.
Het beeld dat vet slecht is of dat je door vet eten aankomt is zo een hardnekkige fabel. En velen blijven dat geloven. Ik zeg daarom ook niet dat het moet of beter of slechter is.
Het is wat ik zou doen. Zoals ik aangaf ;)
 
Veel mensen ontwijken vet of denken dat halfvolle melk ongezond is terwijl het gewoon prima is. Dus waarom magere melk nemen als je toch aan wil komen.
Het is net als dat je de eindooiers weggooit... waarom... ook dat is niet nodig.
Het beeld dat vet slecht is of dat je door vet eten aankomt is zo een hardnekkige fabel. En velen blijven dat geloven. Ik zeg daarom ook niet dat het moet of beter of slechter is.
Het is wat ik zou doen. Zoals ik aangaf ;)
Ah juist! Ik kies er persoonlijk liever voor om vetten uit gezondere bronnen te halen. Daarmee bedoel ik niet dat halfvolle melk ongezond is, in tegendeel. Maar plantaardige vetten leveren natuurlijk wel meer micronutriënten. Daarom kies ik voor magere zuivel als eiwitbron (keuze op basis van de macro's dus), en plantaardige en visvetzuren voor de micro's. :) Maar ik ben helemaal met je eens dat de angst voor vetten (al dan niet uit zuivel) volledig ongefundeerd zijn!
 
Back
Naar boven