MuscleMeat

Beginner - zeer aan pees en pols

Bezoekers in dit topic

GS17

Cool Novice
Lid geworden
6 jan 2015
Berichten
50
Waardering
3
Lengte
1m75
Massa
83kg
Nadat ik 1,5maand als beginneling aan machines heb zitten trainen ben ik overgestapt naar deels losse gewichten en deels machines met gewichten aan i.p.v. rekkers.

Oefeningen zonder machines zijn:
Dumbell curls
Tricep extension
Dumbell press (liggend)
Chin ups


Ervaar sinds dat ik met deze losse gewichten werk (nu werk ik er ongeveer 3 weken mee) het meeste problemen met de curls en presses.
Bij de curls heb ik dat ik enorm veel zeer krijg in de pees van m'n rechterpols naar m'n elleboog toe. Zie de nood niet echt in om naar de dokter te gaan omdat ik de pijn enkel bij m'n trainingen voel.
Bij de presses heb ik het probleem dat ik zeer krijg aan m'n pols zelf.

Volgens de trainers is het dat ik misschien te zwaar train.
Train nu in totaal een goeie drie maanden.

3 weken geleden ben ik begonnen met 7kg curls en zit nu op 9kg
Eén week geleden begonnen met de presses aan 8kg.

Heb het gevoel dat ik bij de presses te veel stress heb op m'n bicep en pols i.p.v. de borst (heb eigelijk nog nooit echt m'n borst voelen branden zoals bij bv. m'n triceps of biceps)


Wat denken jullie, minderen met gewicht of is het gewoon gewent worden? Want ik heb gehoord dat je bij losse gewichten vooral ook je stabilisators traint, wat bij mij wss nog te weinig getraint is?

17j, 62kg, 12% bf
 
Laatst bewerkt:
Heb het gevoel dat ik bij de presses te veel stress heb op m'n bicep en pols i.p.v. de borst (heb eigelijk nog nooit echt m'n borst voelen branden zoals bij bv. m'n triceps of biceps)

8kg db's branden bij niemand denk ik. Maar goed, iedereen begint ergens. Je moet je beter concentreren op de uitvoering. Span (flex) je borst, als je presses doet, dan zal je het wel voelen.
 
8kg db's branden bij niemand denk ik. Maar goed, iedereen begint ergens. Je moet je beter concentreren op de uitvoering. Span (flex) je borst, als je presses doet, dan zal je het wel voelen.

Als je als beginneling 8kg 3x12 doet voel ik het toch wel in m'n armen... "Branden" had ik het gewoon over dat m'n biceps totaal uitgeput/verzuren zijn na 12 reps...

En bij die presses, bedoel je dan dat ik m'n schouders verder naar achter moet doen? Dus nog verder dan 90° t.o.v. je schouder?
 
weet je zeker dat je je pols recht heb en niet erop leunt?
 
Zoek eens op ventraal- en dorsaalflexie. Dit moet je dus níet doen.
Waarschijnlijk heb je, je handen niet in een rechte lijn met je onderarm (ventraal- of dorsaalflexie), waardoor er veel druk wordt uitgeoefend op je onderarm.
 
Back
Naar boven