XXL Nutrition

Beginner zoekt informatie

Bezoekers in dit topic

Ronald1986

Novice
Lid geworden
31 dec 2015
Berichten
2
Waardering
0
Lengte
1m87
Massa
80kg
Goedenmorgen Mannen ( en Vrouwen )

Ik zal me eerst eens even voorstellen, Ik ben Ronald, 29 jaar en dus een beginner met het body builden.
Heb een fysiek beroep en beweeg vrij veel.
Ik eet op een dag 3 maaltijden s ochtends s middags en s avonds, Waarvan alleen s avonds alleen warm is en de andere maaltijden bestaan vooral uit brood met Kip of worst.
Ik kom zo rond de 2500 en eet veel tussen doortjes (granen repen en ontbijt koek)
Zoals vele mensen hier op dit forum ben ik niet helemaal tevreden met mijn lichaam.
Ik zal graag eerst wat aan willen komen, tot de +/ 90 kg en dan gaan Cutten(waar ik tegen die tijd informatie over ga vragen :D )
Ik ben dus al een paar maandjes aan het letten op mijn voeding en sport 2 a 3 x per week.
Ook heb ik een Gainer gebruikt : True - Mass strawberry ( besteld bij bodylab)
[Link niet meer beschikbaar]

(Nu lees ik dat de ervaringen van bodylab niet meer zo positief zijn)
Maar nu de pot bijna leeg is (2.64 kg) kom ik tot de conclusie dat ik bijzonder weinig opgeschoten ben.
Ik pak het allemaal verkeerd aan. daar ben ik nu ook achter.
Bij het sporten houd ik ook geen vast schema aan. Meestal doe ik " gewoon" bicipes tricips schouders en borst.
Ik heb op dit forum al zitten lezen maar het is toch lastig om er iets uit te halen wat direct voor mij van toepassing is.
Daarom wil ik jullie vragen of jullie nog tips hebben.

Nu mijn gainer op is, zoek ik dus naar een nieuwe gainer om snel eerst wat aan te komen.Heeft iemand goede ervaringen met een specifiek iets?

En wellicht hebben jullie ook een mooi begin schema voor mij wat ik aan kan gaan houden om toch wat meer regel maat in mijn sporten te krijgen.

Voor zover bedankt.
En als het aan mij ligt tot snel!

Happy New Year alvast
 
Het is toch al snel belangrijk om full body te trainen. Dat houd dus aan benen en buikspieren ook.
Ik kreeg van een maat van mij te horen (die aan de andere kant van NL zit (Den Haag)) dat hij een fitnesstrainer daar had die een heel breed bovenlichaam had, maar vervolgens maar 64kg weg kon drukken met zijn benen en dat die echt dun waren. Dat zag echt niet uit.

Wat ik persoonlijk doe is veel brood, kip en ham (achterham) eten. En bijna iedere avond rijst + kip met veel groente (groentebouillon voor smaak) voor mijn koolhydraten.
Iedere ochtend EN avond pak ik een Eiwit (Whey Protein) shake (30 gram), en gooi er vervolgens 30 gram brinta bij. Dan krijg ik voldoende eiwitten en koolhydraten binnen.

Nog een aanrader, en dit werkt voor iedereen anders. Zie wat bij jou past qua sporten. Sport je liever met andere? Of liever alleen? Ik heb al 4x met andere proberen te trainen en binnen 3 weken werd er alweer gecanceld en was dus mijn ritme verstoord. Dus vanaf nu ga ik altijd alleen.

Als je 2 - 3x in de week gaat trainen zou ik persoonlijk full body trainen. Dat houd dus in buikspieroefeningen + benen erbij.

Nogmaals, ik ben zelf een beginner. Ik heb zelf ook veel vragen haha
 
Het is toch al snel belangrijk om full body te trainen. Dat houd dus aan benen en buikspieren ook.
Ik kreeg van een maat van mij te horen (die aan de andere kant van NL zit (Den Haag)) dat hij een fitnesstrainer daar had die een heel breed bovenlichaam had, maar vervolgens maar 64kg weg kon drukken met zijn benen en dat die echt dun waren. Dat zag echt niet uit.

Wat ik persoonlijk doe is veel brood, kip en ham (achterham) eten. En bijna iedere avond rijst + kip met veel groente (groentebouillon voor smaak) voor mijn koolhydraten.
Iedere ochtend EN avond pak ik een Eiwit (Whey Protein) shake (30 gram), en gooi er vervolgens 30 gram brinta bij. Dan krijg ik voldoende eiwitten en koolhydraten binnen.

Nog een aanrader, en dit werkt voor iedereen anders. Zie wat bij jou past qua sporten. Sport je liever met andere? Of liever alleen? Ik heb al 4x met andere proberen te trainen en binnen 3 weken werd er alweer gecanceld en was dus mijn ritme verstoord. Dus vanaf nu ga ik altijd alleen.

Als je 2 - 3x in de week gaat trainen zou ik persoonlijk full body trainen. Dat houd dus in buikspieroefeningen + benen erbij.

Nogmaals, ik ben zelf een beginner. Ik heb zelf ook veel vragen haha
Hartstikke bedankt voor je reactie.
Ik ben toch ook wel van plan om alles mee te pakken, alleen gaat dit lastig worden denk ik om het allemaal in 1 schema te "proppen" omdat ik op dinsdag en zaterdag ook nog voetbaltraining heb
Brood met kip en ham eet ik nu zelf ook altijd, de groentenboullion gebruik ik zelf nooit.
Wellicht eens proberen.
Welke shake gebruik jij als ik vragen mag? heb er zelf niet zo heel veel verstand van namelijk.
Zelf eet ik voor het slapen gaan een bak volle kwark met muesli.
Moeilijk weg te krijgen maar het is wel te doen.
Maar weinig effect nog ;)
 
Niet heel lullig bedoelt maar voetbal kun je zien als cardio. En cardio kun je altijd gebruiken. Het zal inderdaad wat vermoeiender zijn voor je benen. Tenzij je tegen een bal van 10kg schopt, of gewichten aan je benen hangt (ervaring met allebei, echt een afrader..........)

Als je 3x per week sport, en vervolgens nog 2x voetbalt denk ik dat je qua calorieën omhoog moet gaan. Tenzij je een kantoorbaantje hebt.

Ik gebruik zelf Stackers Whey poeder. Het is mij aangeraden omdat deze heel veel eiwitten bevatten en weinig andere zooi (suikers). Er zit wel een nihil aantal aspartaam in maar dat is echt zeer weinig. Ik ben heel gevoelig voor eten dus merk snel of iets goed of fout is haha.

Muesli zit als het goed is ook veel suikers in, niet? Ik heb dusver nog maar 1 soort muesli gezien met weinig suikers (4 noten ofzoiets). Dit weet ik niet zeker, kan ook Cruesli zijn maar goed. Wat ik je aanraad kunnen 2 dingen zijn. Je kunt volle kwark pakken (ik zou toch voor magere gaan tenzij je vet aan moet komen) en deze combineren met de eiwit poeder. Dan krijg je letterlijk gewoon fruit kwark (Denk aan Danio) Wat je ook kunt doen is een zak diepvries aardbeien te kopen bij de Lidl (1kg voor 1,99), Een aantal aardbeien in een kommetje te gooien en die in de magnetron te gooien tot deze zacht, of zelfs gesmolten zijn (aardbeiensaus). En dit vervolgens te gebruiken bij de kwark. In de zomer kun je zelfs milkshakes heel gemakkelijk maken. Of als je dit nu wilt drinken kan dat ook. Heb je alleen een blender nodig. Das gewoon dan kwark + eiwit poeder + diepvriesfruit = milkshake die ook nog eens verdomd lekker is haha.
 
Niet heel lullig bedoelt maar voetbal kun je zien als cardio. En cardio kun je altijd gebruiken. Het zal inderdaad wat vermoeiender zijn voor je benen. Tenzij je tegen een bal van 10kg schopt, of gewichten aan je benen hangt (ervaring met allebei, echt een afrader..........)

Als je 3x per week sport, en vervolgens nog 2x voetbalt denk ik dat je qua calorieën omhoog moet gaan. Tenzij je een kantoorbaantje hebt.

Ik gebruik zelf Stackers Whey poeder. Het is mij aangeraden omdat deze heel veel eiwitten bevatten en weinig andere zooi (suikers). Er zit wel een nihil aantal aspartaam in maar dat is echt zeer weinig. Ik ben heel gevoelig voor eten dus merk snel of iets goed of fout is haha.

Muesli zit als het goed is ook veel suikers in, niet? Ik heb dusver nog maar 1 soort muesli gezien met weinig suikers (4 noten ofzoiets). Dit weet ik niet zeker, kan ook Cruesli zijn maar goed. Wat ik je aanraad kunnen 2 dingen zijn. Je kunt volle kwark pakken (ik zou toch voor magere gaan tenzij je vet aan moet komen) en deze combineren met de eiwit poeder. Dan krijg je letterlijk gewoon fruit kwark (Denk aan Danio) Wat je ook kunt doen is een zak diepvries aardbeien te kopen bij de Lidl (1kg voor 1,99), Een aantal aardbeien in een kommetje te gooien en die in de magnetron te gooien tot deze zacht, of zelfs gesmolten zijn (aardbeiensaus). En dit vervolgens te gebruiken bij de kwark. In de zomer kun je zelfs milkshakes heel gemakkelijk maken. Of als je dit nu wilt drinken kan dat ook. Heb je alleen een blender nodig. Das gewoon dan kwark + eiwit poeder + diepvriesfruit = milkshake die ook nog eens verdomd lekker is haha.
Van het eten van vette dingen wordt je niet vet/kom je niet perse aan.
Van het eten van meer calorieën dan je verbrand kom je aan (zowel in spieren als vet...mits je traint uiteraard).
Van het eten van een groot overschot aan kcal zal je dus ook meer vet aankomen. En of dat overschot nu vetten, koolhydraten of eiwitten zijn maakt op zich niet uit.

Je hebt trouwens wel muesli zonder toegevoegde suikers. van Zoelen Muesli (goedkoop eigen merk verkrijgbaar bij Deen, Dekamarkt, Jumbo). Zit maar iets van 5 gr suiker per 100 gram in door de rozijnen.
Muesli kan je ook eenvoudig zelf maken. Koop een zak havervlokken of 4 granen vlokken als basis. Hier kan je doorheen doen:
* zonnebloempitten / pompoenpitten
* rozijnen/ gedroogd fruit oid (als je wel wat suiker wilt)
* geraspte cocos of cocosschilfers
....
 
Laat Pleurklaat even reageren en check zijn sig, onderaan staat een link met een topic waarin veel informatie is te vinden. Trek er wat uurtjes voor uit en ga op het gemakje lezen.
Succes.
 
Back
Naar boven