AndroidHealthClinic

Beginner

Bezoekers in dit topic

Jasper12345

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
14 jul 2008
Berichten
6
Waardering
0
Hallo, ik heb net de stickys doorgelezen en de faq en toch wil ik even wat posten. Bij veel van die topics komt er allemaal afzeik commentaar, maargoed.

Ik ben een jongen van 21 jaar, bmi is 20 (toevallig net gekeken). Opzich ben ik een beetje aan de dunne kant.

Ik wil voor mezelf niet echt (super) gespierd worden maar gewoon een beetje breder mag opzich wel.

Nou heb ik toevallig halters thuis liggen en ik zoek nie tnaar de sportschool te gaan omdat ik al veel aan een teamsport doe (en ga nou aub nie tzeggen: als je breed wil worden moet je naar de sportschool, want het gaat me gewoon om een beetje breder!)

Dit schematje heb ik voor mezelf in elkaar geflanst:

Opdrukken
3x 15

Sit ups
3x 15

Halter heffen, normaal zeg maar
15x per arm (10kilo)

Halter omhoog halen en omhoog duwen. Beide:
10x per arm (7kilo)

Opdrukken met handen buiten
3x 15

Sit ups herhalen

Bij deze oefeningen voel ik mijn spieren bij de laatste trekken of duwen wel, ik ga dus wel (redelijk) tot het uiterste

Mijn concrete vragen zijn:
1 Iemand nog tips m.b.t. het schema?
2 Moet ik nou per se rust houden na 2 dagen ofzo? Ook al voel ik geen spierpijn ofzo?
3 Als ik dit 2x per dag doe, meteen na elkaar of sochtends en savonds, is dat dan te veel of te weinig?

Alvast bedankt voor de normale reacties!!
 
nou met dit schema wordt je echt een beest
 
Hallo, ik heb net de stickys doorgelezen en de faq en toch wil ik even wat posten. Bij veel van die topics komt er allemaal afzeik commentaar, maargoed.

Ik ben een jongen van 21 jaar, bmi is 20 (toevallig net gekeken). Opzich ben ik een beetje aan de dunne kant.

Ik wil voor mezelf niet echt (super) gespierd worden maar gewoon een beetje breder mag opzich wel.

Nou heb ik toevallig halters thuis liggen en ik zoek nie tnaar de sportschool te gaan omdat ik al veel aan een teamsport doe (en ga nou aub nie tzeggen: als je breed wil worden moet je naar de sportschool, want het gaat me gewoon om een beetje breder!)

Dit schematje heb ik voor mezelf in elkaar geflanst:

Opdrukken
3x 15

Sit ups
3x 15

Halter heffen, normaal zeg maar
15x per arm (10kilo)

Halter omhoog halen en omhoog duwen. Beide:
10x per arm (7kilo)

Opdrukken met handen buiten
3x 15

Sit ups herhalen

Bij deze oefeningen voel ik mijn spieren bij de laatste trekken of duwen wel, ik ga dus wel (redelijk) tot het uiterste

Mijn concrete vragen zijn:
1 Iemand nog tips m.b.t. het schema? Leuk voor 13 jarigen die al een beetje willen trainen, maar voor een volwassen man niets natuurlijk.
Benen en rug zijn net zo belangerijk of belangerijker dan armen en borst. Ik hoop dat je dat zelf inziet, anders vind ik je een beachboy en wil ik je niet helpen.Maar als je serieus wilt trainen, overtuig ons dan maar en dan wil ik je echt graag helpen!
2 Moet ik nou per se rust houden na 2 dagen ofzo? Ook al voel ik geen spierpijn ofzo?
Met dit schema niet , want je belast je spieren relatief gezien, als je kijkt naar gewichtstraining, vrij weinig
3 Als ik dit 2x per dag doe, meteen na elkaar of sochtends en savonds, is dat dan te veel of te weinig?


Alvast bedankt voor de normale reacties!!

Ik wil je niet afzeiken, maar het lijkt echt zon ik wil ff gespierd worden voor de zomer topic. Terwijl iedereen hier het hele jaar door keihard traint en niet alleen voor de dames in de zomer. Ik hoop dat je dat snapt. Verder wil ik echt niet hatelijk doen groetjes
 
je zal er wel iets mee bereiken, maar heus niet veel. probeer een bank en een barbell (grote staaf) te kopen...in combinatie met een setje dumbbells (halters) kom je een HHEEELLL eind verder dan wat je nu doet. je moet ook je voeding aanpassen als je wilt groeien, veel eiwitten zijn vooral belangrijk.
 
wat versta je onder een beetje breder? heb je een voorbeeld (foto) ?
 
haha nou ik heb al een hele tijd een vriendin dus voor de dames doe ik het totaal niet, gewoon voor mezelf een klein beetje zodat ik niet meer zo dun ben ofzo.
maar je wil toch niet zeggen dat je met zoiets totaal niets bereikt?
 
Ik zie nu pas dat je 21 bent, ik dacht 13 of zo. Voor een man is dit niks natuurlijk, dat snap je zelf ook wel. Je hoeft niet naar de gym maar ik zal wel wat meer gewichten kopen.
 
haha nou ik heb al een hele tijd een vriendin dus voor de dames doe ik het totaal niet, gewoon voor mezelf een klein beetje zodat ik niet meer zo dun ben ofzo.
maar je wil toch niet zeggen dat je met zoiets totaal niets bereikt?

Je wilt niet zo dun meer zijn zeg je. Dan wil je dus serieus spiermassa kweken. Dat ga je met die oefeningen nooit redden, en daarbij zul je flink moeten eten. Het is niet allemaal zo makkelijk als het lijkt.
 
Als je wilt groeien dan moet je dit toch echt een beter trainings schema hebben in combinatie met een goed eet schema.. want zo kan je heel lang trainen zonder dat je iets merkt.. en idd een sportschool is niet perse nodig. Maar kijk maar eens goed rond op dit forum (doe ik ook :)) dat helpt je zeker. Succes:D
 
Ik heb ongeveer hetzelfde probleem als jou. Ik wil gewoon dagelijks een goed schema hebben om mijn bovenlichaam te trainen (hoewel beenoefeningen die met dumbbells of barbell kunnen uitgevoert worden altijd welkom zijn). Maar blijkbaar kom je er hier niet mee! Je moet een schema maken (zoals rippetoe) en rust nemen... Ookal snap ik niet goed wat hiermee bedoelt wordt want ik heb bijna nooit spierpijn! daarom lijkt het mij zo raar dat je niet vaker dezelfde spiergroepen mag trainen. Het is moeilijk om tussen al deze verschillende schema's iets te vinden wat ongeveer jou verwachtingen invult.. kijk ook eens in mijn topic misschien vind je daar een antwoord:

http://forum.dutchbodybuilding.com/f141/paar-vragen-ivm-mijn-manier-fitness-173807/

p.s.: ik weet niet of het echt veel uitmaakt, maar ik ben nog maar 17 jaar ipv 21.
 
Maar blijkbaar kom je er hier niet mee! Je moet een schema maken (zoals rippetoe) en rust nemen... Ookal snap ik niet goed wat hiermee bedoelt wordt want ik heb bijna nooit spierpijn! daarom lijkt het mij zo raar dat je niet vaker dezelfde spiergroepen mag trainen.

Heel veel mensen die er niks van af weten denken dat het heel makkelijk gaat allemaal. En dat je gewoon elke dag moet trainen om gespierd te worden. Als het zo werkte dan was iedereen wel supergespierd. Echter moeten je spieren rusten om te groeien. En nog belangrijker is dat je de juiste voeding binnenkrijgt en de juiste hoeveelheid. Is dat er niet dan kom je nog niet veel verder.
 
Ik heb ongeveer hetzelfde probleem als jou. Ik wil gewoon dagelijks een goed schema hebben om mijn bovenlichaam te trainen (hoewel beenoefeningen die met dumbbells of barbell kunnen uitgevoert worden altijd welkom zijn). Maar blijkbaar kom je er hier niet mee! Je moet een schema maken (zoals rippetoe) en rust nemen... Ookal snap ik niet goed wat hiermee bedoelt wordt want ik heb bijna nooit spierpijn! daarom lijkt het mij zo raar dat je niet vaker dezelfde spiergroepen mag trainen. Het is moeilijk om tussen al deze verschillende schema's iets te vinden wat ongeveer jou verwachtingen invult.. kijk ook eens in mijn topic misschien vind je daar een antwoord:

http://forum.dutchbodybuilding.com/f141/paar-vragen-ivm-mijn-manier-fitness-173807/

p.s.: ik weet niet of het echt veel uitmaakt, maar ik ben nog maar 17 jaar ipv 21.

je spieren moeten rust hebben om te groeien.
 
goed eten,veel drinken,veel rusten en veel doorzettingsvermogen!!!
 
als je het al niet zoekt om naar een sportschool te gaan dan ben je denk ik niet fanatiek genoeg of je moet een mooie set dumbbells, barbells en bankjes thuis hebben:) en ook zeker je benen trainen:) anders heb jij dadelijk een"breed" boven lichaam" en dunne beentjes...
En als je "breed" wilt worden zul je toch ook je schouder en rug moeten trainen.
MOCHT je toch naar een sportschool gaan. doe dan 3x per week een fullbody workout.

succes verder!
 
Back
Naar boven