Fitness Seller

beginner (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

maxuitutrecht

Cool Novice
Lid geworden
6 jul 2011
Berichten
174
Waardering
11
Lengte
1m84
Massa
93kg
Vetpercentage
15%
Hallo,

Ik ben Max, 22 jaar, 1,85m en weeg nu 75kg.

Ik train nu een maand ongeveer en heb vooral op apparaten getrained. Ik heb gelezen dat ik beter met dumbbells kan gaan trainen.
Veel gelezen over oefeningen op het forum en heb nu dit schema gemaakt, daarnaast gebruik ik ook nog de apparaten:


Maandag:
Borst, triceps, buik
- Dumbbell fly's
- Rope extension
- Bench press
- Incline cumbell benchpress

Woensdag:
Rug, schouders, biceps, eventjes buik
- Dumbbell Biceps curl
-Lateral raise weight
- Pull-ups
Vrijdag:
Benen, kuiten, buik

Misschien op rustdag nog wat cardio als ik tijd heb.
Is dit schema goed?

Nu heb ik nog niet de squat, deadlift en bent over barbell row gedaan, en ik begrijp dat deze belangrijk zijn. Voor welke groep spieren dienen deze oefeningen want dan weet ik op welke dag ik ze moet doen?
(zelf gevonden net:http://forum.dutchbodybuilding.com/f8/oefeningen-gids-72077/)

Verder eet ik:
07:00 4boterhammen met kaas en kipfilet of katenspek. Daarnaast beker halfvolle melk en halfvolle(of magere) yoghurt.
13:00 4boterhammen en 2 eieren gebakken met kaas
16:00 banaan en soms restje rijst van de dag ervoor
19:00 wat de pot schaft, meestal rijst met kip en groenten, aardappel, vlees etc...

(doe ik nog niet, maar staat op de planning )21:00 magere kwark

Vandaag 100% whey protein gekocht van usn, wanneer moet ik dit precies gebruiken? er staat op 3 keer per dag, ik dacht zelf:
- Bij opstaan
- Voor trainen
- Voor slapen

Ik rook 3sigaretten per dag en ik drink ook weleens.

Ik hoor graag jullie advies.

Met vriendelijke groet,

Max
 
Laatst bewerkt:
Roken is niet erg (voor mij dan toch niet, rook zelf ook).

Whey smorgens nemen.

Bij benen squatten, rug deadliften, schouders military pressen.

Bereken met een excel bestand wat je zowat overal vindt je voedingsonderhoud en kom daar dan ook daadwerkelijk, als je wilt bijkomen ga je daarover..
 
meer eten in het algeheel en vooral meer eiwitten
 
Idd.., en als ontbijt een grote kom brinta met eenschep whey erdoor.,
 
Je hebt de zelfde naam als men hond volgens mij moet je gewoon je bek houden en stickies lezen
 
Je hebt de zelfde naam als men hond volgens mij moet je gewoon je bek houden en stickies lezen

Zelluf bek houden. Dit is t beginnersforum.

@max, lees je eens in over Starting Strength van Rippetoe (Beetje standaard advies aan de meeste beginners). Is een goed schema om mee te beginnen en een basis te leggen voor de rest van je trainingstoekomst. Succes.
 
St Bernard?... Kom op jongens.

OT: Op maandag zie ik geen directe oef. voor triceps. Als synergist worden deze natuurlijk wel aangesproken.

ps Squat: quadtriceps (bovenbenen)
Deadlift: onderrug + benen
Barbell rows: roeien voor rug

Bij alle 3 spreek je ook abs aan.
 
Vandaag borst gedaan en een beetje schouders, op apparaten en deze oefeningen:

Barbell Bench Press
Incline Barbell Bench Press
Dumbbell Bench Press
Incline Dumbbell Bench Press
Dumbbell Pullovers
Dumbbell Flyes

Military Press
Dumbbell Shoulder Press

@massgainer, ik zal deze week de squat, deadlift en barbell row goed bestuderen en dan in mijn schema toepassen

@strngr, wat ik van rippetoe begrijp is dat je eerst kracht moet hebben voordat je massa kan krijgen (dat het met elkaar in verband staat)
waar het volgens mij om draait:
- opbouwen
- weinig reps
- kracht opbouwen

Training A
3×5 Squat
3×5 Bankdrukken
1×5 Deadlift
Training B
3×5 Squat
3×5 Press
5×3 Power Cleans

Hoe ik nu train:
4 sets
12 reps met bijv. 50kg
10 reps met bijv. paar kilo meer
8 "
6" zodat ik de laatste rep nog net haal

Is dit goed?
Begrijp ik het goed?


Ik merk dat op youtube veel oefeningen staan uitgelegd, hier heb ik al veel aan gehad.

Het eten gaat goed. + brinta en kwark gekocht

Wat kan ik nog verbeteren??

Greetss, max
 
Laatst bewerkt:
@strngr, wat ik van rippetoe begrijp is dat je eerst kracht moet hebben voordat je massa kan krijgen (dat het met elkaar in verband staat)
waar het volgens mij om draait:
- opbouwen
- weinig reps
- kracht opbouwen

Training A
3×5 Squat
3×5 Bankdrukken
1×5 Deadlift
Training B
3×5 Squat
3×5 Press
5×3 Power Cleans

Hoe ik nu train:
4 sets
12 reps met bijv. 50kg
10 reps met bijv. paar kilo meer
8 "
6" zodat ik de laatste rep nog net haal

Is dit goed?
Begrijp ik het goed?


Ik merk dat op youtube veel oefeningen staan uitgelegd, hier heb ik al veel aan gehad.

Het eten gaat goed. + brinta en kwark gekocht

Wat kan ik nog verbeteren??

Greetss, max
De meningen verschillen een beetje over wat nu belangrijkst is voor een beginner. Sommigen zeggen gelijk voor massa gaan, anderen zeggen eerst kracht bouwen. Ik neig zelf erg naar het laatste toe, eerst een krachtbasis leggen en dan massa proberen te pakken.

Dikgedrukt is trouwens wat ik zelf vooral een belangrijke factor van SS vind, het lineair opbouwen. Je leert progressief trainen en wanneer je dat concept eenmaal begrijpt kun je het ook op andere schema's/repranges toepassen en kun je, tot op zekere hoogte, vooruitgang afdwingen.

En hoewel SS draait om het opbouwen van kracht wordt je er echt wel groter van. Zodra je sets maakt met 40kg meer dan voorheen op welke lift dan ook zal je dat echt wel kunnen zien aan je lichaam.

Ik zou zeggen probeer het schema eens voor een paar maanden. Durf te wedden dat je er, met goede voeding, groter en sterker uitkomt.

Succes man.
 
ik train nu dus hoe ik het in vorige post had staan...
ik ben nu in 6 weken trainen waar van de laatste 2 met goed eten en goede oefeningen ongeveer 2-3 kilo aangekomen... maar mocht ik nou het resultaat over een tijdje tegen vind vallen dan neem ik het schema zeker over.

Thnks voor alle info en hulp, aanvullingen zijn overgens nog steeds welkom...

greeetss
 
Hallo,

Ik ben Max, 22 jaar, 1,85m en weeg nu 75kg.

Ik train nu een maand ongeveer en heb vooral op apparaten getrained. Ik heb gelezen dat ik beter met dumbbells kan gaan trainen.
Veel gelezen over oefeningen op het forum en heb nu dit schema gemaakt, daarnaast gebruik ik ook nog de apparaten:


Maandag:
Borst, triceps, buik
- Dumbbell fly's
- Rope extension
- Bench press
- Incline cumbell benchpress
.....

Dit klinkt als een basis oefening van Bill Star!!
 
machine of vrije gewichten is puur een persoonlijke keus. je moet niet alleen maar naar andere mensen luisteren. luister naar je eigen lichaam. daarom is een trainingsschema en voedingsschemapersoonlijk. je kunt het niet zomaar van het internet plukken, dat werkt niet. je moet het afstellen op jou behoeftes, en daar kom je alleen achter door te experimenteren
 
Back
Naar boven