Fitness Seller

Beginner (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Kees33

Novice
Lid geworden
15 jan 2017
Berichten
14
Waardering
1
Lengte
1m75
Massa
65kg
Hallo allemaal.
Ik ga sinds ongeveer 1 week naar de sportschool. Ik probeer spieren op te bouwen en mijn vetpercentage te verlagen. Bulken en cutten als ik het goed heb? Ik snap dat ik veel moet eten om spieren te krijgen en minder moet eten (wel veel eiwitten) om mijn vetpercentage te verlagen. Wat moet ik dan doen als ik meer spieren wil en mijn vetpercentage wil verlagen.
 
Qua training kun je best een Full Body/PPL/Upper-Lower Body 3 x per week trainingsschema gaan volgen (gebaseerde om voornamelijk compound oefeningen). Dit ervoor zorgt dat je alle spiergroepen optimal kunt belasten maar ook voldoende tijd kunnen geven aan herstel.

Als je wilt aankomen, moet je eerst je dagelijks calorie onderhoud berekenen en vervolgens 200-500 calorieën erboven gaan zitten (hoe ver erboven zult bepalen hoe snel je aankomen en hoeveel vet je er ook bij krijgt)
 
Bedankt! Verlies ik dan vet en kom ik spieren aan?
 
Als je nieuw bent, is het wel mogelijk om tegelijk vet te verliezen en wat meer spiermassa aan te zetten, maar dat is wel tijdelijk en eerlijk gezegd niet optimal. Eventueel moet je wel kiezen tussen aankomen of afvallen als je ergens heen met je gewichttraining wilt gaan.
 
Ik zou eerst beginnen met aankomen in spiermassa door een goede voedingschema. Lees daarvoor de stickies. Ten tweede begin met een simpele maar doeltreffende 5x5 StrongLifts trainingschema. Er is een hele goeie app daarvoor en is de 10 euro waard. Bling opvolgen voor 8-12 weken. Daarna als het goed is met neer spiermassa ook iets sneller afvallen.
 
Afhangend van je stats moet je kiezen wat je wilt.
 
Back
Naar boven