1. Ontzet Notitie

Beginner

Topic in 'Tieners en Beginners' gestart door Brompajompa, 14 mrt 2019.

Bezoekers aanwezig in Topic (Leden: 0, Gasten: 1)

1. Brompajompa

Brompajompa Novice Topic Starter

Leuk Bevonden:
    0
    Lengte:
    1m82
    Massa:
    75kg
    Hallo, bij deze wil ik beginnen met bodybuilding. ik zal me even voorstellen.

Leeftijd: 22j
    Lengte: 1,82m
    Gewicht: 75kg

Ik wil namelijk al een tijdje beginnen maar men rug zorgt ervoor dat het voorlopig nog niet mogelijk was. Ik heb namelijk artrose en 3 discusbulgingen en een vergroeiing in mijn rug.waarna ik van de ene kinesist na de ander ben gegaan en het nog steeds niet is verbeterd ga ik vanaf volgende week beginnen met mijn rug te versterken.

Daarom wil ik de komende 2 maanden met een 4 daagse split schema beginnejv.

Maandag: borst/tricep
    Dinsdag: schouders/bicep
    Woensdag: kinesist rug versterken
    Donderdag : borst/tricep
    Vrijdag: schouder/ bicep
    Zaterdag en zondag rust of eventueel nog wat rug oefeningen.

Rug en benen wil ik voorlopig niet mee in het schema nemen omdat ik eerst wil zorgen dat mijn rug goed is versterkt.

Zal een paar foto’s laten zien, sorry voor kwaliteit.

[verwijderd op aanvraag van TS]

Ben vrij skinny maar begin een buikje te krijgen, toch wil ik sowieso gaan bulken, enige tips of opmerkingen dan hoor ik het graag! Alvast bedankt

Laatst bewerkt door een moderator: 19 mrt 2019
  2. Valandinz

Valandinz Ripped Bodybuilder Elite Member Relnicht IG Beheerder

Leuk Bevonden:
    3.028
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m84
    Succes met je doelen.
    Wel echt een kut schema. Heeft absoluut 0 meerwaarde om benen te skippen om je rug te versterken.
    Bijna alle been oefeningen hebben ook een versterkend effect op je rug.

Zodoende:

Beste topicstarter.

Uit de gegeven informatie ben ik tot de conclusie gekomen dat je een erg beperkte basiskennis hebt.
    Hieronder volgt samengevat alles wat je moet weten om een goede start te maken.

Hoeveel calorieën moet ik eten?
    Bereken het op: https://tdeecalculator.net/
    Je kan zelf via dit excel sheet je gewicht & calorieën tracken om je echte TDEE te berekenen;
    https://drive.google.com/open?id=0B7gGXXQIy4R4ejRRNkZHZHFDOW8

Hoeveel eiwitten/vetten/koolhydraten moet ik eten?
    Eiwitten: 1.6 - 2.2x je lichaamsgewicht
    Vetten: 0.8-1.2x je lichaamsgewicht
    Koolhydraten: De rest van je calorieën
    (Optioneel) Vezels: ~14 gram vezels per 1000 kcal. (Max 60.)
    Je kan je voeding loggen via tools als; https://www.myfitnesspal.com/
    Of via ons handige excel sheet: https://forum.bodybuilding.nl/topics/geupdatet-excel-voedingsschema.410162/

Wat zijn goede trainingschema's?
    Full body, Upperbody/Lowerbody en Push/Pull/Leg splits hebben zich als meest efficiënt voor naturel sporters bewezen.
    Uiteraard wel met de juiste verhoudingen en rep ranges.
    Zie voor meer informatie;
    https://forum.bodybuilding.nl/topics/trainingsprogrammas-voor-beginners.412841/
    https://forum.bodybuilding.nl/topics/hypertrofie-powerlift-schemas-om-zelf-uit-te-bouwen.420332/

Ik kom niet aan / Ik val niet af
    Als je niet aankomt, eet je te weinig.
    Als je over lange termijn niet gemiddeld ~0.25 kilo / week aankomt. Verhoog je calorieën.
    Kom je meer dan ~0.5 / week aan. Verlaag je calorieën. De kans is dat je meer vet dan spiermassa aankomt.
    Als je niet afvalt, eet je te veel.
    Je eet waarschijnlijk onbewust te veel als je niet afvalt. Hou het een tijd exact bij.

3. Brompajompa

Leuk Bevonden:
    0
    Lengte:
    1m82
    Massa:
    75kg
    Hallo, bedankt voor de reactie! Dus ik zou het best mijn schema aanpassen? Ik begrijp het wel dat je benen zeker ook moet trainen maar ben gewoon bang omdat ik zeer veel rugklachten heb, squats en deadlifts ga ik sws skippen want dat gaat een te grote impact hebben want ik heb al moeite met bukken.

Ik zal proberen benen 1x in de week te trainen samen als ik mijn onderrug train? Is het schema dan beter of zou ik het dan nog beter anders gaan doen? Zoja alle tips zijn welkom en nogmaals bedankt voor me in de juiste richting te duwen. Ps : ik heb een homegym dus niet alle apparaten . Mvg

4. chrash

chrash Dutch Bodybuilder +10 jaar member

Leuk Bevonden:
    399
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m85
    Massa:
    97kg
    Vetpercentage:
    11%
    Vind je kinesist het verstandig aan zwaardere kracht training te doen?
    Ik zou toch maar goed luisteren naar hem en goed opletten.
    Je aandoeningen zijn best ernstig, het zou niet tof zijn als je per ongeluk nog meer last krijgt door het trainen.
    Dus maak hier gerust een schema met de nuttige info die je krijgt, maar voor je dit gebruikt, overleg met professionals.
    Veel succes, aan motivatie ontbreekt het denk ik al niet :)

5. Brompajompa

Leuk Bevonden:
    0
    Lengte:
    1m82
    Massa:
    75kg
    Hallo, bedankt voor te reageren! Ik ga het idd nog eens bespreken met de kinesist daarom dat ik ook op het begin de misschien wel meest belangrijke oefeningen eruit ga moeten laten zoals squats en deadlifts, heeft het nut om te trainen zonder deze oefeningen? Ik kan dit misschien wel nog vervangen door minder belastende oefeningen? Ik wil thuis gaan trainen heb een powercage met alle gewichten dus geen apparaten... ben ook van plan moest het goed gaan met men rug om over een maand of 4 de 5x5 stronglifts te gaan doen als dit een goed idee is? Ben een beginner dus weinig ervaring.

6. chrash

Leuk Bevonden:
    399
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m85
    Massa:
    97kg
    Vetpercentage:
    11%
    Als je kinesist ze afraad kan je ze er idd beter uitlaten, of ermee wachten tot je rug is aangesterkt. Je kan ook een goed en sterk figuur zonder deze oefeningen bouwen hoor.
    Een powercage thuis is super fijn, zo train ik ook. 5x5 is ideaal om mee te beginnen

7. Valandinz

Leuk Bevonden:
    3.028
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m84
    Zijn genoeg oefeningen ter vervanging van. Alleen zijn dat veelal apparaten en dat lijkt me in jou situatie ook beter.
    Dat kan thuis in een powercage wel eens lastig worden.

8. chrash

Leuk Bevonden:
    399
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m85
    Massa:
    97kg
    Vetpercentage:
    11%
    Daar heb je wel een goed punt

9. Brompajompa

Leuk Bevonden:
    0
    Lengte:
    1m82
    Massa:
    75kg
    Hm, zou graag thuis trainen, de rest kan ik wel perfect thuis trainen toch? Gewoon met dumbells, benen op het begin miss ook eerst met dumbells trainen? Of kan er met losse gewichten niet genoeg bereikt worden? Als ik wat extra plaats zou kunnen creëren miss een krachtstation extra kopen.

10. Brompajompa

Leuk Bevonden:
    0
    Lengte:
    1m82
    Massa:
    75kg
    Eventueel iemand nog tips over voeding? Gewicht: 75 kg
    Lengte: 1.82 m

Ik neem aan gewoon bulken? Misschien iemand tips i.v.m. Suikers en vetten? Hoeveel ik boven mijn calorien moet gaan? Op basis van foto’s als dit mogelijk is? Heeft het zin om er Shakes bij te voegen, als ik dit ga doen wil ik deze zelf maken met whey,fruit,pindakaas,oats

Mijn doel is om er wat voller en breder uit te zien, zeker niet te droog.

11. Valandinz

Leuk Bevonden:
    3.028
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m84
    Staat allemaal in mijn 1e reactie.

12. marina1975

marina1975 Never give up! Elite Member

Leuk Bevonden:
    9.448
    Geslacht:
    Vrouw
    Lengte:
    1m68
  13. Brompajompa

Leuk Bevonden:
    0
    Lengte:
    1m82
    Massa:
    75kg
    Thanks voor de link!

Bij deze ben ik opnieuw kinesist geweest en hij wil mij rustig aan leren squatten, deadliften en voor de rest nog wat been en onderrug oefeningen,

dus nu is de vraag heeft iemand een idee wat voor schema ik het best zou kunnen doen thuis voor de komende 3-4 maanden wat massa te bouwen als ik 1-2 maal per week kine benen en rug ga trainen.

Tegen september zou ik graag 12 weken? De 5x5 gaan doen als dit een goed idee is?

14. TheKillingWakefields

TheKillingWakefields Dutch Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    207
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m78
    Massa:
    79kg
  15. Brompajompa

Leuk Bevonden:
    0
    Lengte:
    1m82
    Massa:
    75kg
    Vraag gewoon om raad, ik heb geen zin om doelloos te gaan trainen, ik kom 101 verschillende schema’s tegen waarvan ik niet weet wat het best is maar oké maakt niet uit zal mijn plan wel trekken,

alvast bedankt voor de hulp en raad die ik van jullie heb gekregen dat apprecieer ik !

16. TheKillingWakefields

Leuk Bevonden:
    207
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m78
    Massa:
    79kg
    Flauwekul. In post 2 wordt gesteld dat het door jou voorgestelde schema niet goed is. Letterlijk "kut schema".
    Daarop kom jij terug in post 3 met "dus ik zou het best mijn schema aanpassen?"
    Als jij moeite hebt of anderszins een beperking met het verkrijgen van informatie en het verwerken van die informatie geef dat dan even aan in je openingspost.
    Nu lijk je op iemand die vragen stelt om het vragen stellen of gewoon niet begrijpt wat er tegen 'm gezegd wordt.

17. Brompajompa

Leuk Bevonden:
    0
    Lengte:
    1m82
    Massa:
    75kg
    Ja hij zei idd kutschema omdat er geen leg training bij was! En als je men vorige post tegoei leest zonder BEPERKINGEN dan zie je dat ik aanhaal dat ik mijn benen wel ga trainen bij de kiné dus vraag ik om een een schema wat Dan het best is om ge combineren met mijn kiné dagen!

18. TheKillingWakefields

Leuk Bevonden:
    207
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m78
    Massa:
    79kg
  19. Brompajompa

Leuk Bevonden:
    0
    Lengte:
    1m82
    Massa:
    75kg
    Yow

Deel Deze Pagina

1. Deze website gebruikt cookies om inhoud en advertenties te personaliseren, uw ervaring aan te passen en u ingelogd te houden als u zich registreert.
    Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies.
    Ontzet Notitie