MuscleMeat

Beginners logje (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Lid geworden
11 nov 2019
Berichten
24
Waardering
22
Lengte
1m65
Massa
72kg
Vetpercentage
29%
Afgelopen week ben ik hier begonnen met lezen van allerlei info en dit wil ik nu lekker gaan toepassen!

Jullie gaven mij als tip om 5x5 te gaan doen en een trainingslog bij te houden.
Nou hier komt ie dan.

Vandaag begonnen met 5x5 schema. Aangezien ik een beginner ben qua gewichten maar de oefeningen al wel vaker heb gedaan moest ik voor de eerste training even zoeken welk gewicht zwaar genoeg was.

Squat 5x5
30 kg, 35 kg, 40 kg, 40 kg, 40 kg

Overhead press 5x5 (deze oefening is nog redelijk nieuw voor mij)
15 kg, 20kg 20kg, 20kg, 20kg

Deadlift 5x5
40kg, 50kg, 55kg, 55kg, 55kg

Hebben jullie nog tips qua gewicht? Ik bedoel dan meer qua opbouw. Wat ik heb gelezen is elke week zo'n 2.5kg erbij.

Dus dat zou dan betekenen dat dat de Squat 42.5kg wordt, de overheadpress 22.5kg en de deadlift 57.5kg

Zaterdag ga ik weer trainen, dan zal ik weer een nieuwe log maken
Verder even qua info
Gewicht: 72kg
Lengte: 165cm
Vet%: 30%

Kcal die ik eet op een dag is 1700, weet niet goed welke macro's passend zijn. 2g eiwit per kg lichaamsgewicht, maar khd en vet dan? Dit houd ik bij in MFP. Ik zit te twijfelen om naar 1600 of 1500 te gaan, iemand tips??
 
Afgelopen week ben ik hier begonnen met lezen van allerlei info en dit wil ik nu lekker gaan toepassen!

Jullie gaven mij als tip om 5x5 te gaan doen en een trainingslog bij te houden.
Nou hier komt ie dan.

Vandaag begonnen met 5x5 schema. Aangezien ik een beginner ben qua gewichten maar de oefeningen al wel vaker heb gedaan moest ik voor de eerste training even zoeken welk gewicht zwaar genoeg was.

Squat 5x5
30 kg, 35 kg, 40 kg, 40 kg, 40 kg

Overhead press 5x5 (deze oefening is nog redelijk nieuw voor mij)
15 kg, 20kg 20kg, 20kg, 20kg

Deadlift 5x5
40kg, 50kg, 55kg, 55kg, 55kg

Hebben jullie nog tips qua gewicht? Ik bedoel dan meer qua opbouw. Wat ik heb gelezen is elke week zo'n 2.5kg erbij.

Dus dat zou dan betekenen dat dat de Squat 42.5kg wordt, de overheadpress 22.5kg en de deadlift 57.5kg

Zaterdag ga ik weer trainen, dan zal ik weer een nieuwe log maken
Verder even qua info
Gewicht: 72kg
Lengte: 165cm
Vet%: 30%

Kcal die ik eet op een dag is 1700, weet niet goed welke macro's passend zijn. 2g eiwit per kg lichaamsgewicht, maar khd en vet dan? Dit houd ik bij in MFP. Ik zit te twijfelen om naar 1600 of 1500 te gaan, iemand tips??

Stronglifts 5x5 is elke keer dat je een oefening 5x5 haalt, de volgende keer 2,5kg bijvoegen. (deadlift 5kg)
Je volgende keer dat je deze workout doet, doe je:
5x5 SQ 42,5kg
5x5 OHP 22,5kg
5x5 DL 60kg
(Warm ups niet meegeteld)

Tip: Maak niet dezelfde fout als mij, ga niet meer gewicht adden dan 2,5kg per keer.
Is ook handig om de 5x5 stronglifts website eens te lezen, staan goede tips in van Mehdi zelf.
De stronglifts 5x5 app is makkelijk bijhouden.
 
Stronglifts 5x5 is elke keer dat je een oefening 5x5 haalt, de volgende keer 2,5kg bijvoegen. (deadlift 5kg)
Je volgende keer dat je deze workout doet, doe je:
5x5 SQ 42,5kg
5x5 OHP 22,5kg
5x5 DL 60kg
(Warm ups niet meegeteld)

Tip: Maak niet dezelfde fout als mij, ga niet meer gewicht adden dan 2,5kg per keer.
Is ook handig om de 5x5 stronglifts website eens te lezen, staan goede tips in van Mehdi zelf.
De stronglifts 5x5 app is makkelijk bijhouden.

Thanks voor de tip! Heb de app ff gedownload super handig. Die site had ik idd al helemaal doorgelezen. Wat doe jij meestal qua warm up?

Heb je nog tips qua voeding? Macro's?
 
Alvast succes!

2 gr eiwit per kg BW is prim. Vetten op min 1 gr per kg BW ivm ook met je hormonen.
Ik zou niet lager gaan zitten als 1700 kcal. Kijk eerst eens aan wat dat doet met je want je traint ook erbij.
 
Thanks voor de tip! Heb de app ff gedownload super handig. Die site had ik idd al helemaal doorgelezen. Wat doe jij meestal qua warm up?

Heb je nog tips qua voeding? Macro's?

Warm ups verschillen ook wel qua person, nu je nog redelijk lichte gewichten hebt zou ik eerst alleen met stang opwarmen en een lichte stretch kan handig zijn als je niet veel mobiliteit hebt. In jouw geval lijkt me dat stug :p

Ik deed zelf een warm up van squat university en daarna opbouwen naar werkgewicht.
(Bijvoorbeeld als ik 80kg ging squatten deed ik eerst 20kg, 50kg, 70kg, 80kg doubles, etc.)
 
Alvast succes!

2 gr eiwit per kg BW is prim. Vetten op min 1 gr per kg BW ivm ook met je hormonen.
Ik zou niet lager gaan zitten als 1700 kcal. Kijk eerst eens aan wat dat doet met je want je traint ook erbij.

Thanks!
Dan kom ik op heel weinig khd uit als ik dat er in mfp inzet. Even zoeken hoe dan wel. Ik werk 4 dagen in de week op kantoor en verbrand dan echt bijna niets. Op 3 van de 4 dagen wel trainen, maar toch.. daarom ook een beetje twijfel om minder Kcal te nemen..
 
Thanks!
Dan kom ik op heel weinig khd uit als ik dat er in mfp inzet. Even zoeken hoe dan wel. Ik werk 4 dagen in de week op kantoor en verbrand dan echt bijna niets. Op 3 van de 4 dagen wel trainen, maar toch.. daarom ook een beetje twijfel om minder Kcal te nemen..
120 gram koolhydraten?
Je kan vetten ook wat lager doen als je meer koolhydraten wilt eten imo :dunno:
 
Laatst bewerkt:
Nou hij gaat lekker!
Afgelopen zaterdag weer getraind. Nu dus met de andere oefeningen. Weer even zoeken naar de gewichten, maar ik geloof dat ik nu een aardig begingewicht heb wat ik aankan.
Squats: 40kg 5x5
Bench: 25 kg 5x5
Row: 30 kg 5x5

Na deze training kreeg ik heel erg last van migraine helaas, maar wel mijn hele training kunnen afronden gelukkig.

Gisteren bijna gezwicht om niet te gaan, mijn vriend had afgezegd vanwege drukte en hij voelde zich niet fit. Later op de dag toch besloten om savonds wel te gaan

Squats: 40 kg 5x5 (deze op hetzelfde gewicht gehouden ivm zwakke rug, wil eerst wat meer wennen aan de oefening. Vanaf volgende week begin ik met verhogen)
OHP: 20 Kg 5x5 (idem dito)
DL: 60 kg 5x5

Tot nu toe lijkt het wel lekker te gaan. Ben benieuwd naar volgende week als ik ga verhogen!

Nog even een vraag, als je dit schema doet, is het dan de bedoeling dat je de squat met elke training verhoogd als je de 5x5 hebt gehaald? lijkt me persoonlijk wat veel, maar ik weet niet wat normaal is hierin.
 
Nog even een vraag, als je dit schema doet, is het dan de bedoeling dat je de squat met elke training verhoogd als je de 5x5 hebt gehaald? lijkt me persoonlijk wat veel, maar ik weet niet wat normaal is hierin.
Leuk een Stronglifts-lady in tha hood, IN.

Ja, in beginsel het de bedoeling dat je iedere keer verhoogd.

In het begin zal dit makkelijk gaan omdat je hopelijk efficiënter en beter in de bewegingen wordt.

Er staat nergens in steen dat dit met 2,5 kg per keer moet zijn, de suggestie is wel vaak dat voor jonge mannen 2,5 kg op SQ, OHP, BP en PR en soms zelfs 5 kg op de DL een mooi begin is.

Als je gym geen lichtere schijven dan 1,25 kg heeft en je hebt al een keer gereset, dan kan je denken aan onderstaande opties:
1. microplates kopen;
2. iedere verhoging minstens 2 weken doen.

Chin ups en/of Pull ups zijn een waardevolle toevoeging aan dit programma, als training, maar ook om aan te leren.

Later op de dag toch besloten om savonds wel te gaan
Om dit aan het begin van je Stronglifts-journey te doen daar is wel eens moed voor nodig, goed zo!

Succes!
 
De insteek blijft gewoon een progressive overload aan te houden, het zal je verbazen hoeveel je in het begin kan plussen
 
Leuk een Stronglifts-lady in tha hood, IN.

Ja, in beginsel het de bedoeling dat je iedere keer verhoogd.

In het begin zal dit makkelijk gaan omdat je hopelijk efficiënter en beter in de bewegingen wordt.

Er staat nergens in steen dat dit met 2,5 kg per keer moet zijn, de suggestie is wel vaak dat voor jonge mannen 2,5 kg op SQ, OHP, BP en PR en soms zelfs 5 kg op de DL een mooi begin is.

Als je gym geen lichtere schijven dan 1,25 kg heeft en je hebt al een keer gereset, dan kan je denken aan onderstaande opties:
1. microplates kopen;
2. iedere verhoging minstens 2 weken doen.

Chin ups en/of Pull ups zijn een waardevolle toevoeging aan dit programma, als training, maar ook om aan te leren.


Om dit aan het begin van je Stronglifts-journey te doen daar is wel eens moed voor nodig, goed zo!

Succes!

Ik zat zelf dus te denken om elkeweek de squat met 2.5 te verhogen ipv elke training. De andere oefeningen hou ik gewoon de app aan met verhogen. ik ben qua rug wel heel blessuregevoelig dus moet wel opletten dat het gewicht niet ten koste gaat van mn vorm en houding. Gelukkig hebben we wel microplates in de gym dus dat is wel fijn:)
Ga me eens verdiepen in chin-ups/pull ups, thanks voor de tip!

Ja, ik merk dat ik weer lekker veel motivatie heb door dit schema!:)
 
De insteek blijft gewoon een progressive overload aan te houden, het zal je verbazen hoeveel je in het begin kan plussen

Ja maar daar moet ik dus mee oppassen ivm mijn rug, zoals ik hierboven al heb gezegd. Goed op houding en vorm blijven letten dus. gaat goedkomen:)
 
Afgelopen week ging weer lekker! Merk wel dat ik moeite heb met het feit dat ik als vrouw ga benchen. Ik zie de kerels in de sportschool me toch een beetje raar aankijken. Als ik met mn vriend ben, heb ik er geen problemen mee en hou ik me er ook niet zo veel mee bezig. Als ik alleen ben wel wat lastiger, maarja gewoon doen en niks van aantrekken denk ik dan maar.

Afgelopen zaterdag had ik een slechte training. Niet kunnen verhogen waardoor ik saggerijnig werd en de rest ook kut ging. Zo zie je maar mindset is alles.. Deze week maar gewoon opnieuw proberen te verhogen.
Nog niet de tijd genomen om me te verdiepen in chin-ups/pull-ups. Ga ik deze week echt doen.
Met mijn voeding gaat het redelijk. Ik merk dat het doordeweeks prima gaat maar in het weekend wat wisselend. De zaterdag gaat dan bijvoorbeeld goed, maar de zondag ga ik dan weer helemaal niet goed..

Volgens de weegschaal in de sportschool ben ik 0.9 kg kwijt aan vet, en heb ik 0.7 kg aan vetvrije massa erbij. Of ik dat op die manier moet geloven weet ik niet.. Heb er 200 gram af in een week. Demotiverend en zou voor mijn gevoel meer kunnen zijn. Misschien toch iets aan mn kcal gaan doen. Zat te denken als ik door de week bijvoorbeeld nou per dag ongeveer 75-100 kcal minder ga eten, dan compenseer ik iets voor het weekend.. Tenminste zo heb ik het geleerd. Betekent natuurlijk niet dat ik helemaal los moet gaan tijdens het weekend, maar dan is er wel meer ruimte voor een wijntje of iets dergelijks.

Nouja zomaar wat gedachten die dan in mijn hoofd spoken. Laat maar horen of jullie tips hebben hiervoor.
 
Ik zie de kerels in de sportschool me toch een beetje raar aankijken.

1. Het is raar omdat ze dat niet vaak zien, show em;
2. Ze voelen zich geïntimideerd, ignore em;
3. Ze vinden je aantrekkelijk, enjoy the compliment.

Het went vanzelf, ook voor jou!
 
Afgelopen week ging weer lekker! Merk wel dat ik moeite heb met het feit dat ik als vrouw ga benchen. Ik zie de kerels in de sportschool me toch een beetje raar aankijken. Als ik met mn vriend ben, heb ik er geen problemen mee en hou ik me er ook niet zo veel mee bezig. Als ik alleen ben wel wat lastiger, maarja gewoon doen en niks van aantrekken denk ik dan maar.

Afgelopen zaterdag had ik een slechte training. Niet kunnen verhogen waardoor ik saggerijnig werd en de rest ook kut ging. Zo zie je maar mindset is alles.. Deze week maar gewoon opnieuw proberen te verhogen.
Nog niet de tijd genomen om me te verdiepen in chin-ups/pull-ups. Ga ik deze week echt doen.
Met mijn voeding gaat het redelijk. Ik merk dat het doordeweeks prima gaat maar in het weekend wat wisselend. De zaterdag gaat dan bijvoorbeeld goed, maar de zondag ga ik dan weer helemaal niet goed..

Volgens de weegschaal in de sportschool ben ik 0.9 kg kwijt aan vet, en heb ik 0.7 kg aan vetvrije massa erbij. Of ik dat op die manier moet geloven weet ik niet.. Heb er 200 gram af in een week. Demotiverend en zou voor mijn gevoel meer kunnen zijn. Misschien toch iets aan mn kcal gaan doen. Zat te denken als ik door de week bijvoorbeeld nou per dag ongeveer 75-100 kcal minder ga eten, dan compenseer ik iets voor het weekend.. Tenminste zo heb ik het geleerd. Betekent natuurlijk niet dat ik helemaal los moet gaan tijdens het weekend, maar dan is er wel meer ruimte voor een wijntje of iets dergelijks.

Nouja zomaar wat gedachten die dan in mijn hoofd spoken. Laat maar horen of jullie tips hebben hiervoor.

Niks van aantrekken, je bent daar voor jezelf.

Iedereen heft wel eens een slechte dag, ga na of je iets verkeerd hebt gedaan en anders doe je het de volgende keer nog eens proberen.

Niet te vaak wegen imo, werkt meer tegen dan anders.
Ps. 1 wijntje belemmert je progress niet zo veel, wees eerlijk naar jezelf.
 
Ps. 1 wijntje belemmert je progress niet zo veel, wees eerlijk naar jezelf.

nee je weet wel wat er gebeurt na 1 wijntje;) Ik bedoel meer dat ik daar dan wat meer ruimte voor heb als ik een keer wil borrelen(lees: wijn en hapjes). zoals afgelopen weekend had ik een concert, dan eet en drink je toch altijd anders dan als je gewoon bij vrienden ofzo bent. Dus ik dacht dat het misschien op die momenten handig is om doordeweeks al wat te compenseren..
 
nee je weet wel wat er gebeurt na 1 wijntje;) Ik bedoel meer dat ik daar dan wat meer ruimte voor heb als ik een keer wil borrelen(lees: wijn en hapjes). zoals afgelopen weekend had ik een concert, dan eet en drink je toch altijd anders dan als je gewoon bij vrienden ofzo bent. Dus ik dacht dat het misschien op die momenten handig is om doordeweeks al wat te compenseren..
Niet per se, zou je voeding juist stabiel houden, eerder extra cardio
Een cheat dag heeft iedereen, maar niet te vaak.
 
Heeyyyyy, weer een 5X5 log (en dit keer eens van een dame). I love it en ga dus volgen. Benieuwd wat het je gaat brengen, heel veel succes in ieder geval :thumbs:

En over de progressieve overload, ik zou eerst gewoon de aangegeven verhogingen toe passen totdat je een keer of 2 bent vast gelopen op een bepaald gewicht. Dan zou je de snelheid overloaden kunnen verlagen door de te gaan verhogen per 2 trainingen bijvoorbeeld. Maar vaak kom je in eerste instantie al verder dan je zelf op voorhand zou denken ;)
 
Back
Naar boven