- Waardering
- 5.139
- Lengte
- 1m75
- Massa
- 73kg
- Vetpercentage
- 11%
Ik doe ook amper cardio, geen f**k aan.
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
wat doe je dan als je geen vet meer verliest? uw lichaam nog meer laten verhongeren?
wat doe je dan als je geen vet meer verliest? uw lichaam nog meer laten verhongeren?
ah ok waarom niet direct met cardio? dan zal je sneller uw doelen behalen en miss minder spier verlies hebben
ah ok waarom niet direct met cardio? dan zal je sneller uw doelen behalen en miss minder spier verlies hebben
Komt eigenlijk op het zelfde neer.Ikzelf zou ook eerst wat minderen in calorien en dan wanneer je niet meer in voeding kunt minderen omdat je dan gewoon verhongerd of je energie minder wordt en dus je oefeningen niet goed meer kunt uitoefenen, starten met cardio...
Er wordt gezegd: voedsel minderen zorgt voor spier verlies. is dat bij cardio niet zo dan?
Komt eigenlijk op het zelfde neer.
Stel je doet cardio 200 kcalls minder -> 200kcalls energie verbruik van 2500
Of je eet gewoon 2300 kcalls komt op zelfde neer.
Want het word verbruikt en wat je nog eens hebt is een grotere honger na je cardio + vermoeid.
Imo ik doe pas cardio als ik plateau met men dagelijkse behoefte.
Hangt meer af van je doel, ik doe HIIT gewoon voor conditie op pijl te houden zodat ik in korte tijd explosief voor uit kan gaan in sprints etc.Ja precies...
Nobody likes cardio..
het heeft niks met luiheid te maken het is gewoon saai. Hardlopen vind ik af en toe wel lekker. maar 30 minuten op een apparaat staan Booring!
Hangt meer af van je doel, ik doe HIIT gewoon voor conditie op pijl te houden zodat ik in korte tijd explosief voor uit kan gaan in sprints etc.
Maar als je gewoon voor de looks gaat nee het is zeker geen must
Waar baseer je precies op dat je met cardio sneller zou afvallen dan exact hetzelfde calorie deficit creëren met voeding? En dat je minder spierverlies hebt? Uiteindelijk verlaag je mijns inziens gewoon je energie balans, wat je met minder eten ook doet. (cardiovasculaire benefits daargelaten natuurlijk).
En cardio kost zoals eerder gezegd weer tijd, tijd die niet iedereen in overvloed heeft naast een studie/baan/stage etc. het is zeker een goed middel, maar ik zou beginnen met gewoon minder vreten. Ik kan mij voorstellen dat al die cardio voor ene beginner, naast krachttraining, nogal intimiderend kan lijken. 'het is zo veel werk' 'Ik wil niet zo vele tijd kwijt zijn' en dat soort reacties.
En ja ik doe zelf wel wat cardio ook in de bulk, wat meer in de cut, alleen ik plan mijn cut er niet omheen, het is een steuntje in de rug.
Je snapt het niet helemaal denk ik. Door cardio verbrand je die zelfde calorieën die je extra eet, dus je verhongerd je spieren net zo als wanneer je minder zou eten, er zit geen enkel verschil tussen. Je lichaam gaat niet meer voedingsstoffen hebben, want die verbruikt de cardio op.
En ik vind het nogal een aanname dat het voor iedereen smoesjes zijn dat ze geen uur vrijmaken oer dag voor oersaaie cardio. Vooral voor een beginner moet het niet te veel tijd kosten en leuk zijn, anders stoppen ze. Bovendien ga je met 30min cardio onnodig langzaam cutten, als je daar je calorie tekort mee wilt maken, zeker als het een stukje fietsen ofzo is.
Cardio kan best als je het fijn vindt, maar jij brengt het alsof het veel beter is, wat gewoon bullshit is. En nee ik ben niet lui, maar ik heb meer prioriteiten dan een beetje lean zijn.
Hoi, hoe heb je vp gemeten?Prima stukje geschreven, kun je uithalen wat je nodig denkt te hebben.
maar,
Ben benieuwd naar jou mening hierover TS..
Gewicht: 80kg
Lengte: 179cm
VP: 19%
Onderhoud: 2700
Eet nu: 2200 (op cardio dagen 2350)
Trainings type: PPL schema, 6 dagen per week met 4 dagen cardio (+/- 200 kcal verbranden)
Ik zie wel verschil in de spiegel, maar zeer moeizaam. De weegschaal geeft bijna geen verbetering aan.
Zit nu inmiddels in week 9 van mijn cut.
Hoe lang raad je aan om maximaal te cutten en wat kan er fout gaan?
Als je meer info nodig hebt dan roep maar