Fitness Seller

beginners vragen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Johnny

Novice
Lid geworden
11 sep 2022
Berichten
1
Waardering
0
Lengte
1m88
Massa
86kg
Vetpercentage
13%
na jaren lang best wel zwaar overgewicht gehad is er vorig jaar een knop om gegaan en wou ik afvallen en mijn leefstijl/eetstijl omgooien, ik ging van bijna geen activiteit naar veel cardio ( veel fietsen ) en dagelijks 10000 stappen minimaal.
resultaat is 30 kg verloren.
ik zat in een calorietekort en at ongeveer tegen de 2000 calorieën per dag, soms iets meer en soms iets minder.
nu ben ik een kleine maand geleden met krachttraining in de gym, bij het inschrijven kreeg ik te horen dat mijn eiwit inname omhoog moest want dat at ik te weinig.
im gebruik myfitnesspal als calorietracker ook al tijdens het afvallen maakte ik hier gebruik van.
de instructeur vertelde me dat ik rond mijn onderhoud moest gaan eten wat uitkwam op 2800 tot 3100 kcal
na een weegmoment in de gym woog ik 83,8kg met 12,5% bodyfat
nu ben ik een maandje aan het trainen middels een trainingsschema en eet ik dus elke dag rond de 3000 kcal en is mijn eiwit inname op pijl, maar nu ben ik binnen die korte tijd van 83,8 naar 86 kg gegaan.
de vraag is of dit normaal is of is dit te snel?

mijn eten bestaat globaal uit het volgende:

- ontbijt brinta 50 gram of volkorenbrood 4 plakken
- beleg met brood is vaak 20 plus kaas met gerookte kip of cottage cheese als totsi of met komkommer opgevuld
- brinta is vaak gevuld met amandelmelk ongezoet met een banaan een schep soja protein poeder met als topping rozijnen en cashewnoten

middageten is vaak

-skyr ongezoet
-havermout 75 gram
-vers fruit
- myprotein brownie
-spelt gepoft

tussendoortjes

-soja protein met water als shake
-eiwitrepen
-gekookt ei
-snacktomaatjes / snackkomkommers ( vaak savonds )

avond eten varieert enorm maar bevat altijd een eiwitbron

suggesties voor alternatieven voor de eiwitrepen zijn welkom, soms denk ik dat ik teveel eiwit producten eet

tegenwoordig doe ik alleen nog maar 10000 stappen en 3x in de week full body krachttraining

ik heb het gevoel dat mijn lichaam gewend is geraakt aan het lange cutten en dat die 3000 kcal ong nu veelste veel is.. graag hoor ik jullie ervaringen
 
Back
Naar boven