XXL Nutrition

Beginnerspost, met name voedings/kcal inname advies gevraagd. Lange post!

Bezoekers in dit topic

HJX7

Novice
Lid geworden
19 mrt 2014
Berichten
2
Waardering
0
Vraag: Ben ik eigenlijk wel goed bezig kwa voeding ? Ander advies is ook welkom

Al enige tijd hier aan het lezen en sinds enkele maanden ook bezig met trainen. Vroeger heb ik ook getrained, maar vanwege een rugblessure/hernia helaas jaren niet durven trainen. Momenteel deadlift ik weer zonder problemen.

Ik beschouw mezelf nog steeds als een beginner, want met name kwa voeding kom ik net kijken.

Momenteel train ik 3 tot 4 dagen in de week (om de dag), waarvan 3 full body (m.n. deadlifts/squats/oh's/benchs/rows/lat pulldowns 4sets, 4-8 reps) en ik word nog steeds sterker.

Mijn doel is eigenlijk gewicht verliezen, want ik heb een lengte van 1.70m met een gewicht van 95kg. Deze was 90kg toen ik in nov/dec 2013 weer begon met trainen.

Ik heb altijd al een stabiel hoog gewicht gehad, ik werd niet zwaarder maar viel ook niet af. Vanwege een hoge diabetes risico wil ik met name van zoveel mogelijk vet af wat zich met name rond de middel heeft verzameld :-).

Ik tel mijn calorieën met behulp van myfitnesspal hiervan zal ik de stats hieronder ook posten.

Na het tellen van mijn calorieën kwam ik erg laag uit. Ik heb altijd weinig gegeten, misschien te weinig in vergelijking met leeftijdsgenoten. Een theorie die ik hierover heb is dat ik vroeger mogelijk dagen slecht heb gegeten en dan bijv in het weekend gecompenseerd met een hoge carb intake. Waardoor mn lichaam in een soort steady state starvation mode terecht is gekomen.

Momenteel heb ik een kcal inname op rustdagen van +/- 1800. Op trainingsdagen eet ik het gemaakte trainings deficit er weer bij, zodat ik netto toch weer in de min zit.

Na het lezen van posts van andere lijkt me dit aan de lage kant ? Mijn doel is vet verliezen, maar dat hoeft naar mijn mening niet ultra snel dat ik kilos binnen weken wil verliezen, als ik maar gestaag vet verlies dan ben ik tevreden.

De weegschaal, tja, die vliegt omhoog en omlaag, maar volgensmij is dat hele ding niet echt betrouwbaar. Op het oog heb ik rond de middel wel wat verloren, broeken lijken ook iets slapper te zitten, maar is dat aan de weegschaal iig niet af te lezen. Helemaal snappen doe ik het iig niet.

Hieronder nog twee logs van myfitnesspal: (ik weeg met een keukenweegschaal mijn eten)

Trainingsdag:
2,052 292 51 123 20 8
Calories Carbs Fat Protein Fiber Iron
*You've earned 237 extra calories from exercise today

Non-trainings dag:
1,752 239 40 108 19 36
Calories Carbs Fat Protein Fiber Iron

Hopelijk hebben jullie na het lezen van bovenstaande adviezen of vragen voor me.

Wat ik zelf raar vind is mn kcal intake, ik kan het bovenstaande echt met moeite binnenkrijgen, dan zit ik namelijk echt vól aan het einde van de dag.
 
Meer vet eten.
Wat is je onderhoud? Mij lijkt 2000 en 1750 wat weinig.

---------- Toegevoegd om 05:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 05:18 ----------

Zolang je sterker wordt en je aan je lichaam merkt dat je vet verliest, kan je niet echt op de weegschaal vertrouwen. Op dat moment verlies je vet én komt aan in spiermassa.
 
Wow je eet best weinig en je hebt nog steed moeite om dit binnen te krijgen?
Misschien iets lichter voedsel eten.

En over de weegschaal, dit heb ik ook.
Koop een caliper om je vet % te meten.

Ben van 16 naar 14 % gegaan zonder gewicht te verliezen.
 
Ik kan me niet voorstellen dat je met 1750 Kcal echt vol kan zitten. Ik sterf al bijna nu ik cut met 2900 Kcal. Over hoeveel maaltijden verdeel je deze Kcal? Als je 1750 in 6 verdeeld kom je op 290 Kcal per maaltijd, dit stelt echt niks voor en zijn hele kleine maaltijden. Met een handje pinda's van 50 gram zit je hier al overheen en jij kan mij niet vertellen dat je na 50 gram pinda's echt stampvol zit :p.

ps. Je krijgt trouwens veel te weinig vetten binnen. Ga naar minimaal 1 gr per kg lichaamsgewicht!
 
Bedankt voor jullie reacties.

Ik zal even een voorbeeld plaatsen van een dag uit mijn voedingslog van myfitnesspal:

Ontbijt 329 cal:
Quaker - Havermout, 25 gram
Pickwick - Black Tea (Earl Grey), 1 cup
Campina - Halfvolle Melk, 500 ml

Lunch 787 cal:
Unspecified Dutch Bread - Volkoren Brood (Whole Wheat), 3, 105 gram
Boter - Becel Pro-Active, 3 smeersel (4 gram)
Raak - Vruchten Siroop Multivruchten, 250 ml verdund
De Ruijter - Hagelslag, Vruchten Hagel, 100% Natuurlijke Kleur- En Smaakstoffen, 2 portie (15g)
Tommies - Tomaten, 300 gram
Ei - Gekookt, 2 stuk
Algemeen - Sla, 100 gram
Slager - Boterham Worst, 20 gram
Beemster - Kaas, 15 g

Diner 456 cal:
Thuis - Spinazie, 150 g
Vlees - Rundvlees, 150 g
Basis - Witte Rijst Gekookt (Pandan), 220.0 gr

Overig 180 cal:
Generic - Mango - Fresh Slices, 2 cup

Totaal 1752 cal
Carbs: 239
Fat: 40
Protein:108
Fiber: 19
Iron: 36

Dit is een log van een aantal weken geleden. Na het lezen van jullie posts ben ik overgestapt van halfvolle melk naar volle melk, dit om meer vet binnen te krijgen. De afgelopen weet heb ik niet veel gelogged. Maar mijn huidige doelstellingen zijn Cal intake proberen op te hogen waarvan meer fat. Ik ben van plan om de carbs iets te gaan verlagen, want volgensmij zit ik wel aardig hoog daarin niet ?

Kwa caliper, wordt dan zoiets bedoeld > http://www.amazon.co.uk/tinkertonk-...1395783185&sr=8-2-fkmr0&keywords=caliper+phat.

Ik eet dus idd best weinig, altijd al apparently, vooral als ik mijzelf vergelijk met deze post > http://forum.dutchbodybuilding.com/f129/eerste-serieuze-mini-cut-363086/ zit ik wel érg laag.

Mijn TDEE zou volgens http://iifym.com/tdee-calculator/ op 2588 CALORIES/DAY moeten zitten.

Bij myfitnesspal heb ik sedentiary lifestyle ingevuld en die komt dan iets lager uit, 2100/2200.

Graag zijn meer adviezen welkom. Mijn plan voor de komende weken:

- Ik ga richting dagelijks 2000 kcal ipv 1800 (non-trainingsdagen)
- trainingsdagen eet ik het gemaakte deficit weer 'bij' aangezien ik toch al 'cut'
- 1 gram vet/kg halen, desnoods met voedingssupplementen, al overgestapt van halfvolle melk naar volle melk
- Weer goed loggen op myfitnesspal zodat ik geupdatete logs kan posten.
 
Back
Naar boven