Fitness Seller

Beginnersschema *graag advies*

Bezoekers in dit topic

Yorrik

Novice
Lid geworden
14 jul 2017
Berichten
18
Waardering
5
Lengte
1m74
Massa
66kg
Hallo Allemaal,

Ik ben een beginner op het gebied van fitness en ik heb aan de hand van de sticky "oefeningen gids" zelf een fullbody schema samengesteld waar ik 2 dagen mee wil trainen. Voor iedere spiergroep heb ik één of meerdere oefeningen gekozen en de oefeningen die ik gekozen heb voor mijn schema zijn oefeningen die ik op de juiste manier kan uitvoeren. Ik heb vroeger wat getraind (op de foute manier), maar wil het nu 6 jaar later op de goede manier oppakken.

Mijn schema ziet er als volgt uit:

Warming up 15 minuten

Borst
Dumbbell Flyes 3x12
Dumbbell Bench Press 3x12

Schouder
Dumbbell Shoulder Press 3x12
Dumbbell Lateral Raise 3x12
Dumbbell Upright Row 3x12

Rug
Lat Pulldown 3x12
Dumbbell Rows 3x12

Biceps
Dumbbell Curl 3x12

Triceps
Dumbbell Overhead Extensions 3x12

Buik
Crunch 3x failure

Benen
Squat 5x5

Cooling down 10 minuten

Zoals jullie kunnen zien zijn er voor schouders meer oefeningen als de rest van de spiergroepen en dat komt, omdat ik vroeger een schouderblessure heb gehad (schouder uit de kom) en de reden, volgens de fysio, was dat ik mijn schouder niet trainde en de rest wel en hierdoor was mijn schouder instabiel geworden.

Kunnen jullie advies geven over mijn schema, over het aantal sets/reps en welke volgorde ik moet hanteren?

Alvast bedankt!

Yorrik
 
Waarom zo weinig voor je benen in tegen stellien tot de rest?

Het zijn eentoninge antwoorden, maar als je fullbody wilt trainen zou ok beginnen meg stronglifts 5x5.
 
Hallo Allemaal,