XXL Nutrition

Beginnersschema uitbreiden

Bezoekers in dit topic

Danro

Novice
Lid geworden
3 okt 2017
Berichten
5
Waardering
0
Lengte
1m88
Massa
79kg
Vetpercentage
15%
Hallo allemaal,

Na wat oriëntatie heb ik vorige week een fitnessabonnement genomen. Op basis van enkele tips op dit forum ben ik begonnen met het 5 keer 5 stronglifts schema.
Dat houdt in:
5 sets van 5 reps squat, deadlift en barbell row.

Nu vind ik dit schema zelf na 2 keer sporten wat saai. Graag zou ik het ietsje uitbreiden met een paar extra oefeningen om de trainingssessie wat langer te maken. Hebben jullie ideeën?
Ik ben 16 jaar, weeg 69 kilo en ben 1 meter 83. Mijn doel is spiermassa opbouwen. Ik heb totaal geen ervaring met krachttraining.

Dit is tevens mijn eerste forumbericht, hebben jullie ook een soort voorstelrondje op dit forum?

Groeten,
Daniël
 
Trainingen worden vanzelf wel langer... In de eerste versie van stronglifts zat op de benchpress dag nog dips op het einde en op de overhead press dag nog chins op het einde.

Let maar op als het zwaarder gaat ben je blij dat het niet te veel oefeningen zijn.

Voorstellen kan en mag altíjd, tip van de week lees de stickies goed door hier dan zullen de meeste vragen beantwoord zijn. De vragen die dan nog overblijven worden dan normaal graag beantwoord.
 
Trainingen worden vanzelf wel langer... In de eerste versie van stronglifts zat op de benchpress dag nog dips op het einde en op de overhead press dag nog chins op het einde.

Let maar op als het zwaarder gaat ben je blij dat het niet te veel oefeningen zijn.

Voorstellen kan en mag altíjd, tip van de week lees de stickies goed door hier dan zullen de meeste vragen beantwoord zijn. De vragen die dan nog overblijven worden dan normaal graag beantwoord.

Bedankt voor de snelle reactie! Ik zal dan eerst maar de standaard versie met dips aanhouden en elke keer progressief planken
 
Dat houdt in:
5 sets van 5 reps squat, deadlift en barbell row.

Waar is de Squat en de Ohp dan ?