Fitness Seller

Beginnersvraag en zwemmen

Bezoekers in dit topic

snorlax0

Novice
Lid geworden
10 apr 2017
Berichten
1
Waardering
0
Lengte
1m70
Massa
63kg
Vetpercentage
14%
Hoi allemaal,

Ik ben een jongen van 19, weeg 63 kilo, ben 1,70 (helaas) en heb nu een vetpercentage van 14%. Ik begon met iets onder de 13% en ben nu 2 maanden bezig om 2x in de week krachttraining te doen en let erg op mijn voeding.
Vanaf volgende week word sporten hem voor mij niet meer helaas, maar daarna wil ik er weer volop ingaan (ik blijf me wel aan mijn voeding houden).

Nu is mijn vraag: na de zomer begin ik dus na een paar maanden weer met sporten en ik wil het sowieso opbouwen tot wel 4x per week voor het resultaat dat ik wil behalen, maar hoe bouw ik dit op?
De afgelopen 2 maanden trainde ik 2x per week 45 minuten, maar de spierpijn bleef na 2 maanden wennen aan het trainen nog steeds minimaal 3 dagen aanhouden als ik trainde. En ik las dat het niet goed is om dan te sporten.

Mijn andere vraag is of het verstandig is om naast krachttraining te gaan zwemmen. Zwemmen vind ik gewoon chill om te doen en als dit bijdraagt aan mijn spiermassa wil ik dit best 2x in de week er bij doen.
Ik weet dat het natuurlijk nooit zoveel effect gaat hebben als met gewichten in de sportschool enzo, maar als het een positieve bijdrage levert is dat genoeg. Ik heb natuurlijk al gelezen dat ik er dan meer bij moet gaan eten, of gaat het ondanks als ik dat doe nog steeds ten koste van mijn spiermassa?

Ik heb de afgelopen 2 maanden trouwens Whey Isolaat gebruikt en Mega Grow, zal ik daar ook mee doorgaan als ik weer begin of past iets anders beter.

Verdere tips zijn altijd welkom.
 
Deftig voedingsschema maken en die mega grow eruit.

Bcaa s zitten al in je whey. En creatine apart kost veel goedkoper.
 
Mijn andere vraag is of het verstandig is om naast krachttraining te gaan zwemmen. Zwemmen vind ik gewoon chill om te doen en als dit bijdraagt aan mijn spiermassa wil ik dit best 2x in de week er bij doen.
Ik weet dat het natuurlijk nooit zoveel effect gaat hebben als met gewichten in de sportschool enzo, maar als het een positieve bijdrage levert is dat genoeg. Ik heb natuurlijk al gelezen dat ik er dan meer bij moet gaan eten, of gaat het ondanks als ik dat doe nog steeds ten koste van mijn spiermassa?
Ik heb zelf 5 uur per week gezwommen tussen gedurende 2 jaar toen ik 16-17 jaar was. Spiermassa heb ik daar nooit van gekregen alhoewel ik toch een redelijke goede crawl- en vlinderslagzwemmer was. Een goede uithouding en trage hartslag dat wel en ik herinner mij ook dat ik 6,5 liter blies wanneer ik bij de dokter moest blazen terwijl dat voordien een liter minder was. Er waren toen wel zwemmers met een redelijk gespierd en afgetraind lichaam maar die trainden dan wel 3 uur per dag en ook nog eens twee tot drie keer per week met gewichten. Ze zwommen ook al vanaf zeer jonge leeftijd. Conclusie: Zwemmen is een prachtige, gezonde sport en kan je gerust doen naast je krachttraining maar het zal je geen spiermassa opleveren wanneer je het 2 uur per week beoefent.
 
Lekker gaan zwemmen als je dat chill vindt, goed voor je algehele fitheid maar voor spiermassa gaat het niets doen. Dat is toch een kwestie van krachttraining en (veel) voeding.
 
Back
Naar boven