MuscleMeat

Beginnersvragen: Hoe body fat verlagen?, "Pijn" onderarmen?...

Bezoekers in dit topic

Op veel vlakken vind ik Nederlandse woorden ook heel mooi. Enkel is het Vlaams eerder wat "praktischer" heb ik soms het gevoel qua naamgeving. Zoals een microgolf voor magnetron enz. Maar uiteindelijk is Vlaams ook geen taal maar eerder een dialect 😂. Maar zoals je zegt, het is fijn dat wij elkaar goed kunnen verstaan! En het goed met elkaar kunnen vinden.

En deadhangs kan ik dan eerder beschouwen als een opwarming voor elke training?
Die deadhangs kunnen zowel voor als tijdens als na het trainen, mijn persoonlijke mening en ervaring.

Groene thee drinken
Als die op is nog een nieuwe zetten
Rustig opbouwen zodat je niet dag 1 op 20 zakjes zit

Voor abs die moet je gewoon direct training ik raad draaiende situps aan of hanging leg raise of weighted situp

edit: ik pak gember groene thee dan heb je ook een mild effect van gember erbij
Voor afvallen ook wandelen vind ik het beste of fietsen/zwemmen

edit 2:
Ik zou rustig de onderarmen sterken maken voordat je de rest van het lichaam aanpakt.
Maar dat is mijn mening, heel veel mensen denken anders daar over.
Dat kan bijvoorbeeld met optrekken heb je ook direct de rug erbij en dead hang wat daar geschreven stoned

Laatst bewerkt:
Hallo iedereen,

Een half jaar geleden ben ik begonnen met fitnessen (3x per week telkens full body).
Mijn lengte is 1m86 en mijn lichaamsgewicht was in het begin 67kg. Ondertussen is deze al gestegen naar 76 kg dus daar ben ik heel tevreden mee.

Nu had ik enkele vragen, hopelijk kunnen jullie mij hiermee helpen alstublieft:

Body fat:
Ik heb gemerkt dat ik veel in spieren ben aangekomen (noob gains o.a.). En op zich lijkt mijn body fat percentage niet veel gestegen te zijn
met een goede verlichting zijn mijn buikspieren bv. gedeeltelijk te zien. Maar nu was mijn vraag dus hoe ik dat laagje vet over al mijn spieren
kan weg trainen (een extreem laag vetpercentage moet niet, maar wel meer gedefinieerd spieren liefst, ook bij armen enz.)

Ik heb dit online proberen op te zoeken maar er is gewoon zoveel info dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Momenteel doe ik nog niet aan hardlopen en ook nog geen buikspieroefeningen, misschien dat dit al nuttig is? (zo ja, hoeveel keer per week?)
Enkel zou ik dus liefst geen gewicht/spieren verliezen en dus enkel vet.

Pijn onderarmen:
Geen idee of dit een veel voorkomend probleem is? Maar als ik gewichten til (bv. 10/15 reps). Dan moet ik soms even enkele seconde
stoppen na bv. 8 reps doordat mijn onderarmen pijn doen (ze verzuren precies). Is hier iets aan te doen, door oefeningen bijvoorbeeld?

Hopelijk kunnen jullie mij hier met verder helpen.

Enorm bedankt alvast!
Is het pomp of pijn, bij pijn kan het zijn dat je houding niet goed is of je te hard knijpt

10 kg erbij gewonnen hebben is goed hoor, zeker dat het vooral spier is. Misschien is rond je lengte-100 dus 186-100=86kg een mooi doel voordat je je over vet% zorgen gaat maken. Wat denk je daarvan
Mijn idee was om rond de 80 kg te zitten qua gewicht en om dan te kijken of ik graag meer zou willen wegen. Want ik ben met fitness puur begonnen voor de gezondheidsvoordelen en een atletisch lichaam haha. Maar niet voor echt een bodybuilder te worden. Ik vind bodybuilders wel echt bewonderingswaardig maar dat is niet meteen mijn doel. Maar wie weet wil ik tegen dat ik 80kg weeg ineens wel 86kg wegen, daar heb je gelijk in! Maar ik ga inderdaad wel nog even wachten voordat ik mij zorgen ga maken om vet%, bedankt voor je advies!

Laatst bewerkt:
Groene thee drinken
Als die op is nog een nieuwe zetten
Rustig opbouwen zodat je niet dag 1 op 20 zakjes zit

Voor abs die moet je gewoon direct training ik raad draaiende situps aan of hanging leg raise of weighted situp

edit: ik pak gember groene thee dan heb je ook een mild effect van gember erbij
Voor afvallen ook wandelen vind ik het beste of fietsen/zwemmen

edit 2:
Ik zou rustig de onderarmen sterken maken voordat je de rest van het lichaam aanpakt.
Maar dat is mijn mening, heel veel mensen denken anders daar over.
Dat kan bijvoorbeeld met optrekken heb je ook direct de rug erbij en dead hang wat daar geschreven stoned
Dan ga ik toch maar eens moeten kijken voor buikspieroefeningen in de toekomst. Ik heb ook al ergens gelezen dat ze ook wel helpen bij andere oefeningen. Maar ik geef jou ook wel gelijk. Volgens mij moet ik inderdaad eerst mijn onderarmen sterker maken zodat ik ze niet te hard belast. Enorm bedankt voor je goede advies!

Eerder vandaag kwam ik voorarmen elders op het forum ook al tegen.

Soms komt pijn aan de onderarmen door te veel of te hard knijpen. Dan kan het helpen de handen en onderarmen als haken te zien en, bijvoorbeeld bij een roeibeweging, de aandacht te leggen op de rug en de cue ellebogen naar achteren in gedachten te houden.

Ik had dezelfde klachten als OP en dit heeft mijn probleem opgelost. Doe nu een thumbless grip bij seated rows en lat pulldown en ook bij alle borst oefeningen (behalve bankdrukken) klachten meteen opgelost. Krijg nu ook eindelijk consistente pumps in mijn borst. Blijkt dat ik een jaar lang verkeerd heb getraint en gecheat heb met armen/schouders. Was te gierig voor een personal trainer, maar ik kan het eigenlijk alleen maar aanraden nu. Zelfs biceps curls en preacher curls teveel gecheat met zwaaien momentum. Was alleen maar bezig om net zo sterk te worden als mijn maat wat ten koste ging van uitvoering.

Ik had dezelfde klachten als OP en dit heeft mijn probleem opgelost. Doe nu een thumbless grip bij seated rows en lat pulldown en ook bij alle borst oefeningen (behalve bankdrukken) klachten meteen opgelost. Krijg nu ook eindelijk consistente pumps in mijn borst. Blijkt dat ik een jaar lang verkeerd heb getraint en gecheat heb met armen/schouders. Was te gierig voor een personal trainer, maar ik kan het eigenlijk alleen maar aanraden nu. Zelfs biceps curls en preacher curls teveel gecheat met zwaaien momentum. Was alleen maar bezig om net zo sterk te worden als mijn maat wat ten koste ging van uitvoering.
Dat is een hele goeie tip, bedankt! Maar je hebt helemaal gelijk dat op je houding letten wel heel belangrijk is. Daar probeer ik ook wel telkens op te letten. Het gewicht wat je tilt is inderdaad minder belangrijk dan de houding kan je zeggen!

Mijn idee was om rond de 80 kg te zitten qua gewicht en om dan te kijken of ik graag meer zou willen wegen. Want ik ben met fitness puur begonnen voor de gezondheidsvoordelen en een atletisch lichaam haha. Maar niet voor echt een bodybuilder te worden. Ik vind bodybuilders wel echt bewonderingswaardig maar dat is niet meteen mijn doel. Maar wie weet wil ik tegen dan 80kg weeg ineens wel 86kg wegen, daar heb je gelijk in! Maar ik ga inderdaad wel nog even wachten voordat ik mij zorgen ga maken om vet%, bedankt voor je advies!
Maar wat is voor jou het verschil tussen gezondheidsvoordelen en een atletisch lichaam (uitziend) tegenover bodybuilding Zit daar niet op z'n minst een enorme overlap tussen?

Maar wat is voor jou het verschil tussen gezondheidsvoordelen en een atletisch lichaam (uitziend) tegenover bodybuilding Zit daar niet op z'n minst een enorme overlap tussen?
Hoi Mentat, daar zit zeer zeker een enorme overlap in hoor, dat klopt! Op het internet zeggen ze vaak dat bodybuilding eigenlijk gewoon fitness is maar dan op een hoger niveau. Dus met meer spieren, meer gewicht, strakke voedingsschema's waaronder de hoeveelheden enz. Maar eigenlijk is het dus grotendeels hetzelfde zoals je zegt lijkt mij. Als je atletisch opzoekt op het internet en bodybuilding dan zie je 2 verschillende soorten foto's wilde ik maar zeggen. Maar met beide is niks mis het hangt gewoon af wat je graag wilt bereiken en graag ziet.

Ouder Topic: dit topic heeft al een tijdje geen reactie meer gehad.
Je kan nog iets toevoegen als dit relevant is of in een nieuw topic.
Back
Naar boven