Fitness Seller

Begonnen, maar goed?

Bezoekers in dit topic

Timoty

Novice
Lid geworden
7 jun 2017
Berichten
1
Waardering
0
Lengte
1m87
Massa
95kg
Hoi Allemaal, Ik ben Timoty, 24 jaar oud en weeg momenteel 95kg. En juist aan die 95kg, wil ik nu wat doen. Ik heb me een aantal weken geleden ingeschreven voor het afslankpakket van Clean Nutrition, en ben daar nu ongeveer 3 weken mee bezig. Maar doe ik het allemaal goed? Mijn nadeel is dat ik op veel sites kijk, en zoveel verschillende dingen zie.

Om te beginnen train ik momenteel 5x per week. Ik deed daarbij ook aan selectievoetbal 2x trainen/1x wedstrijd, maar dat ligt momenteel stil door zomerstop. Vandaar 5x per week in de sportschool te vinden. Ik train daar alle spiergroepen, setjes van 4x 15 herhalingen. Alle spiergroepen train ik hierbij.

qua eten ben ik ook erg aan het opletten, gezond eten, veel water en niet te veel. Maar ook hierbij de vraag, doe ik het goed? Heb moeite met die moeilijke (althans voor mij) termen macro's etc....

Op een standaard dag eet ik het volgende:
Ontbijt; 300ml halfvolle melk - 40gram havermout (warm)
tussendoor: stuk fruit (banaan)
Middageten; 2 zonnepit broodjes met kipfilet of gekookt ei
Tussendoor: 250g franse magerekwark met banaan
Avondeten: gekookte aardappelen, groente, vlees en jus
tussendoor: 250g franse magere kwark met fruit

Als extra hulpmiddelen heb ik bij mij afslankpakket verschillende Supplementen gekregen; CLA 90 capsules, Omega-3 100 cap, Vitamix 30 tabletten, Whey proteine 1000 gram. Deze neem ik ook netjes in elke dag.

Nu zit ik met een aantal vragen:
- Wat vinden jullie van mijn voeding?
- Zit ik op de juiste weg?
- Hebben jullie nog tips?

Ik zie bij heel veel topics mensen reageren die iets dom of raar vinden. Het zou kunnen, zeg het me. Wat ik doe is mijn best...
 
Al die supplementen zijn onnodig en zullen je niet veel bieden.
Of je voeding goed is kan je zo niks over zeggen. Je moet voor jezelf uitrekenen wat je binnen krijgt aan macros (dus eiwitten, vetten en koolhydraten) en hoeveel kcal dat is.
 
Qua voeding ziet het er netjes uit, misschien zelfs wat aan de weinige kant. supplementen allemaal laten vallen. Is niet nodig.
Tips : bereken je benodigde kcal op een dag (onderhouds calorieën) en als je in jouw geval wilt afvallen ; 200-300 kcal hiervan af halen.
qua trainen kun je het misschien het beste verdelen in Upper en Lower body dagen want als ik het goed begrijp train je nu alle spiergroepen elke dag? dat is niet bevorderlijk. Een spiergroep heeft namelijk ongeveer 48 uur herstel nodig. Maar er zijn heel veel verschillende manieren om te trainen, Upper Lower is een voorbeeld.

Bij meer vragen gewoon hierin gooien!
 
Is het je bedoeling om af te vallen of bijkomen in spiermassa?

Als je wil afvallen gooi je er best wat cardio bij.
Voor spiermassa train je tussen 8 & 12 herhalingen telkens tot faillure met goede vorm.

Zoals je nu bezig bent zal je de spier verzwakken. De rustperiode is niet lang genoeg. trainen: Maandag woensdag & vrijdag is ideaal.
Rest van de week is rust.
 
Ook een goede vraag is: als je hier advies krijgt, ga je je daar dan wel aan houden.
Of lees je van de week weer een ander advies en waai je dan met die wind mee ?
 
TS was laatst gezien woensdag 16.02 uur / waarom reageer ik hier nog op :rolleyes:
 
TS was laatst gezien woensdag 16.02 uur / waarom reageer ik hier nog op :rolleyes:

Tja, op zich is enkele dagen afwezigheid niet uitzonderlijk. Ik zit soms maanden aan een stuk niet op dit forum :)
 
Tja, op zich is enkele dagen afwezigheid niet uitzonderlijk. Ik zit soms maanden aan een stuk niet op dit forum :)

TS heeft een post, hij stelt essentiele vragen, als je dan 4 a 5 dagen geleden nog gekeken hebt voor feedback, dan zegt dat mij wel iets.

Tenzij er bijv. een calamiteit plaats gevonden heeft, maar heej wat gaat er voor sport ??
Joking natuurlijk, maar you'll get the point (neem ik aan)
 
Back
Naar boven